Toon posts:

XOSL kan zich niet installeren (floppy vol)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Gisteren heb ik ook een vraag gesteld in dit forum, en dit is het vreemde en rare vervolg.

Als 1ste heb ik een boot-floppy gemaakt zoals in de manual stond aangegeven met IO.SYS, MSDOS.SYS, FDISK, EDIT, CDROM DRIVERS, COMMAND.COM en FORMAT. Daarna heb ik XOSL 1.15 unzipt en gekopieerd naar dezelfde floppy.

Zo ook een 2de Bootfloppy zonder EDIT, CDROM-DRIVERS, EDIT en FDISK en FORMAT met Ranish Partitionmanager erop.

Toen met FDISK een DEDICATED PARTITIE gemaakt (Primair) van 16Mb net zoals in de manual, en verder een geheel lege schijf (dus ook geen extended Partitie erop). Daarna een format. De eerste floppy erin en install gedaan op de aangemaakte dedicated partitie (16Mb). Dat ging goed tot en met het Backuppen wat XOSL doet. Dat vind ik al vreemd, want het gaat volgens mij alleen om de MBR die gebackuped moet worden. Maar steeds krijg ik de mededeling dat opeens de diskette vol is, en stopt XOSL install. Nu heb ik vandaag 12 nieuwe diskette's gemaakt (boot) met win98 DOS en WinMe DOS (opstart diskette min alle overbodige puin) maar zowel met win98 Dos en ME dos stopt de installatie omdat de diskette's vol zijn (disk Full) en kom ik dus geen meter verder met een dualboot manager. Inmiddels vraag ik me af hoe de auteur van dat programma het toch voor elkaar heeft gekregen met dezelfde OS'sen die ik gebruik.

De Win98 boot floppy had iets van 663Kb over toen alles erop stond (xosl en bootfiles) en was halverwege de installatie vol ?????????????? met iets dat xosl schreef op diskette.

De WinME boot floppy had iets van 511Kb over toen alles erop stond (xosl en bootfiles) en was uiteraard ook vol????

Einde verhaal dus, want xosl stopte met de installatie.

Nu is mijn hoofdvraag, wat moet die xosl toch terug naar A
backuppen???????????????? :? en hoe nu verder??????????? :'(

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
kan je xosl niet uitvoeren vanaf c: ipv a:?

Verwijderd

Je kunt XOSL ook vanaf de harddisk installeren.
Als je de bestanden van de ZIP uitpakt, doe dat dan eerst op de harddisk en copieer ze dan handmatig naar a:\
Dan werkt het !!