Hifi weg voor Creative's set: Megaworks 210D

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Dit valt te lezen in de nieuwste C!T op pagina 80:
Dit komt uit C!T van November 2001 pagina 80 kader
De MegaWorks 210D heeft één digitale en twee analoge ingangen. De geluidskwaliteit is overdonderend. U kunt uw Hifi-installatie bij het oud vuil zetten wanneer u deze speakerset aanschaft. Helaas zijn ook hiervan nog geen prijzen bekend. Maar u kunt rekenen op een veelvoud van wat de Inspire-speakersets kosten.
Zou deze set dan echt zo goed zijn?
Als je meer wilt lezen moet je ff in de C!T kijken. ;)

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ach ze zullen gerust behoorlijk goed zijn, maar om het nou als vervanging te gebruiken... nee sorry :P

Verwijderd

ja mij lijkt het wel een goed setjte voor mijn pc.
lekker veel watt
volgens mij is die wel beter dan die 3500 die wou ik eerrst kopen maar nu ga ik op die boxen wachten.
er komen 2 versies uit in met iest van 300 watt en 1 van 450 die wil ik wel.:)
maar we wachten wel af wat de prijzen zijn zal wel lekker veel zijn.

• Snijkoek
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Hoeveel watt zegt niet zoveel hoor... Je hebt ook speakers van twee tientjes met 200 watt er op en het klinkt voor geen meter :(

Verwijderd

oke das waar maar uitervaring weet ik gewoon dat creative de beste boxen heeft.
Kijk maar si naar 3500 kost iest van 899,- en heft maar
70 a 80 watt maar het geluid wat er uit komt is echt vett :)
In de pcgameplay stond er zo'n stuk over.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik zal maar niet zeggen wat ik van de geluids'kwaliteit' vind van die creative setjes, want ik wil graag nog wat langer op dit forum rondhangen en heb dus geen zin in een ban. Maar wat ze tot nu toe gemaakt hebben is regelrechte bagger... En het zal mij benieuwen of de nieuwe setjes van creative echt zo goed zijn :P En een hifi installatie van enkele duizenden pieken (speakers + amp) ruilen voor zo'n sub/sat systeempje van creative... don't think so :+

Enne JT, waar blijf je!! ;)

• WaarAnders
ja, ik had JT eigenlijk al een plaats na mij gegeven. Moet zeker nablijven :P

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14

GeJe

Je...

Alvast voor JT met zijn kritiek op de midrange:

The result is that the MegaWorks 510D will,in my opinion, offer clearly the best midrange performance even in this exclusive group.

Blijkbaar leest creative ook GoT. :)

Bronvermelding:
http://www.3dsoundsurge.com/reviews/MegaWorks/MegaWorks-p8.html#Summary:
NB. test met:
VideoLogic Sirocco Crossfire, Monsoon MM2000, Altec Lansings ADA890, Klipsch ProMedia 4.1, Klipsch ProMedia 5.1

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

U kunt uw Hifi-installatie bij het oud vuil zetten wanneer u deze speakerset aanschaft.
Daar is toch maar 1 serieuze reactie op mogelijk.... :o

edit:
gelukkig hebben ze bij CT meer verstand van kompjoeters :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
wat creative wel goed doet is het design. die altec lansing boxies n zo zien er allemaal zo gaar uit. ik wil graag ook wat moois op m'n bureau en dat er dan wat minder mooi geluid uit komt hoor ik niet eens. ben geen audiofiel.
creative levert altijd aardige setjes voor een normale prijs. ik heb liever ook klipsch speakers, maar zo rijk ben ik niet :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben er dan HEEL benieuwd naar. Ik wil het toch eerst even zelf horen.

Dat m'n hifi wegkan is natuurlijk maar een beeldspraak waarmee ze dit setje willen verheerlijken...

Maar ik blijf benieuwd! Mijn huisgenoot is nu bezig met zich orienteren voor een 5.1 setje, dus als ik 'm nu overtuig dat-ie deze moet kopen, dan kan ik jullie er wat zinnigs over melden :P. (issie gelijk van die gare fps1000 af :o).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op vrijdag 19 oktober 2001 18:14 schreef MARK-BOPITJE het volgende:
oke das waar maar uitervaring weet ik gewoon dat creative de beste boxen heeft.
70 a 80 watt maar het geluid wat er uit komt is echt vett :)
:X

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

U kunt uw Hifi-installatie bij het oud vuil zetten wanneer u deze speakerset aanschaft.
Ik weet niet of ik hier om moet lachen of huilen.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat een grap, ik hoop dat er geen mensen zijn die deze klinkklare onzin gaan geloven...slechte zaak zulke reviews/aankondigingen.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Hey Jag, JvS, jullie kunnen deze set natuurlijk niet meer meenemen in jullie review? Als t wel zou kunnen, zou t fantastisch zijn, want ik word wel een beetje nieuwsgierig! :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• WaarAnders
Ja, dan hebben we tenminste antwoord van audiofielen die hem getest hebben.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 20 oktober 2001 12:01 schreef ErectionJackson het volgende:
Hey Jag, JvS, jullie kunnen deze set natuurlijk niet meer meenemen in jullie review? Als t wel zou kunnen, zou t fantastisch zijn, want ik word wel een beetje nieuwsgierig! :)
We doen nu samen een uitgebreide review, maar dat samen gaat wat stroefjes (mijn schuld :P Ik ben druk met studie enzo). Daar kunnen we die set niet meer bij meenemen. De review is bijna klaar.

Maar ik zou weleens een wat kortere test van zo'n speakerset willen doen, alleen is het dan altijd bijzonder moeilijk iets zinnigs te melden over de geluidskwaliteit :o.

Misschien creative eens een mailtje sturen dat wij ook nieuwe speakersets willen reviewen. Misschien moet ik maar reviewer worden dan, bij tweakers.. Aan de andere kant kost dat wel weer veel tijd. Een snelle review van een speakerset kost ook wel een uurtje of 10 bij elkaar (zeg maar drie dagen al m'n vrije tijd :o).

* JvS overweegt ;).

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

* ErectionJackson hoopt t zeer! :P

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Jag

Jag

Deze review zoiezo niet meer. Dit is namelijk een 2.1 review, dus daar past dit setje niet in.

Maar ik ga waarschijnlijk gewoon door met reviewen, dus dikke kans dat ik of Joost of samen dat ding reviewen.

• GeJe

GeJe

Je...

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:11 schreef Jag het volgende:
Deze review zoiezo niet meer. Dit is namelijk een 2.1 review, dus daar past dit setje niet in.
Je hebt er oook een 2.1 set van dus dit is geen argument

• Jag

Jag

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:25 schreef GeJe het volgende:

[..]

Je hebt er oook een 2.1 set van dus dit is geen argument
Dan heb ik nog een argument voor je: we willen die review een keer af hebben, en als we er nog een set bij doen dan duurt het weer langer.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 20 oktober 2001 17:33 schreef Jag het volgende:

[..]

Dan heb ik nog een argument voor je: we willen die review een keer af hebben, en als we er nog een set bij doen dan duurt het weer langer.
Dat argument had ik al gegeven ;).

Mensen, Jag slaapt nu al slechter, omdat-ie bang is dat de leveranciers van de spullen s;nachts met bivakmuttsen en knuppels ein-de-lijk een keertje hun spullen komen ophalen >:).

;)

• WaarAnders
Ik vond het al zo raar, een huis in Bunnik met zoveel speakersets... >:)

• GeJe

GeJe

Je...

Als de setjes nog maar leverbaar zijn als jullie klaar zijn met jullie review vinnik het prima :P

Verwijderd

Heb de creative megaworks 510d juist gekocht. En ze zijn al kapot. Achterste speakers begonnen te stinken :'(
Heb de JBL 5.1 systeem maar werkte niet 100% met de pc. Deze gingen véél luider en was maar 350W. Heb de audigy pl ex. De 510d werkte 100% met deze kaart, maar ja als ze direct ontploffen. K'zal zien als ik ze terug krijg hoelang ze dan meegaan. Héél raar, dat zou toch niet mogen

• arjandijk162
  • Laatst online: 15:14
Op zaterdag 20 oktober 2001 17:33 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik weet nog dat ze bij mp3forum ofzo mp3cdspelers aan het reviewen waren en telkens als er een nieuwe uitkwam pasten ze de review aan, dat moet voor jullie ook mogelijk zijn

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
ja mij lijkt het wel een goed setjte voor mijn pc.
lekker veel watt
En jij durft dat HIER te posten? HAHA!
70 a 80 watt maar het geluid wat er uit komt is echt vett
1. De DTT3500 kost F550,- ( http://www.tweakers.net/pricewatch/25236 ) je loopt 2 jaar achter >:)
2. Jij gelooft dat er uit zo'n 5.25" woofertje 70echte watt's komen. (laat staan dat het zo is, kijk de specificaties er maar op na, geloof 30watts). Wij hebben met ons bandje gisteren gitaar amp's geprobeerd met 12" woofer. Er zat een H&K bij die 30watt's continu kon produceren. Hij kwam volgens mij wel tot 115dB met gain voluit etc. Daarnaast stond een 80watt Marshall amp en die kon niet boven de H&K gitaar versterker uit komen. Watt zegt niets over hoe hard een speaker kan, dat is namelijk van ongeveer 6 andere factoren afhankelijk.
3. AUDIO test in pcgameplay en andere blaadjes geloof jij? Daar staat toch altijd dat ze goed zijn.

Dat 210 ding heeft een 8" woofer, voor zijn fucntie (bass) gaat hij dus een stukje harder dan de DTT3500 en de DTT2500 (die precies dezelfde wooferdrivers gebruiken).

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Wat een grap, ik hoop dat er geen mensen zijn die deze klinkklare onzin gaan geloven...slechte zaak zulke reviews/aankondigingen.
Ach, misschien krijgen ze wel subsidie van Creative (om Cambridge soundworks) je zou het bijna denken als je dergelijke reviews leest van zulke bladen (ik ben lid van de PcZone, daar woorden ook vaak speaker test gemaakt. Soms krijg je je ergernis niet weg uit je hoofd en soms lig je dubbel van het lachen).

Als ik C!T zie staan en audio vertrouw ik het zoeiso niet. Wel grappig trouwens als mensen er nog op in zouden gaan ook dat ze hun Hifi install kunnen vervangen :)
Deze gingen véél luider en was maar 350W.
Zeg Joost of Jag, zou er geen afdeling in de FAQ kunnen komen genaamd "Hoe hard kunnen speakers?" oid. We hebben hier aleens over gediscusieerd. Soms is het een beetje storend dat men nog blind vertrouwd op vermogen.

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 19:53 schreef tommyboyt het volgende:
Heb de creative megaworks 510d juist gekocht. En ze zijn al kapot. Achterste speakers begonnen te stinken :'(
Heb de JBL 5.1 systeem maar werkte niet 100% met de pc. Deze gingen véél luider en was maar 350W. Heb de audigy pl ex. De 510d werkte 100% met deze kaart, maar ja als ze direct ontploffen. K'zal zien als ik ze terug krijg hoelang ze dan meegaan. Héél raar, dat zou toch niet mogen
tis te hopen dat je je stereo dan nie bij et oud vuil heb gezet :D

• Jag

Jag

Op donderdag 28 februari 2002 21:05 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ach, misschien krijgen ze wel subsidie van Creative (om Cambridge soundworks) je zou het bijna denken als je dergelijke reviews leest van zulke bladen (ik ben lid van de PcZone, daar woorden ook vaak speaker test gemaakt. Soms krijg je je ergernis niet weg uit je hoofd en soms lig je dubbel van het lachen).

Als ik C!T zie staan en audio vertrouw ik het zoeiso niet. Wel grappig trouwens als mensen er nog op in zouden gaan ook dat ze hun Hifi install kunnen vervangen :)
[..]

Zeg Joost of Jag, zou er geen afdeling in de FAQ kunnen komen genaamd "Hoe hard kunnen speakers?" oid. We hebben hier aleens over gediscusieerd. Soms is het een beetje storend dat men nog blind vertrouwd op vermogen.
We moeten binnenkort echt een keer het FAQ gedeelte gaan redo-en, en dan neem ik dit wel mee idd, wel een goed punt. Ook al wordt het een kwestie van een paar titels aanpassen en wat copy pasten, want het staat er eigenlijk al in.
En idd: computerbladen als CT moet geen audio gaan reviewen, dan krijg je dit soort uitspraken. Ik heb net mijn 510D de deur uit gedaan, en ik moet zeggen dat ik het geen verkeerd setje vind. Maar echt nog geen HiFi. Wat wil je ook met plastic speakers (je zou echt een enorme verbetering kunnen krijgen door de speakers in een houten kastje te bouwen (misschien wel een idee voor op de frontpage: "mod je speakers").
Pagina: 1