Asus p2b met cellie 400@450 upgraden?!

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb dus een Asus P2b met een celeron 400@450. Deze bak gebruik ik als DivX en DVD kijk bak, hij is op mijn tv aangesloten met een RadeonVE 64mb tv-out. Verder zit er 320mb pc133 geheugen in. Ik draai Win2k. Nu is het zo dat niet alle DivXjes vloeiend afspelen en dat het geluid niet syncroon loopt. Moet ik mijn cpu upgraden? en kan ik dit doen door een FCPGA processor op een speciale converter? Of moet ik perse een ppga processor kopen? Het is een slot1 moederbord. Of heeft iemand nog andere ideeen?
Alvast bedankt

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
je moet eens kijken naar nieuwe drivers van je video kaart of geluidskaart 1 van de 2 is langzamer dan de ander dus loopt het geluid niet gelijk met het beeld

Verwijderd

Met een bios upgrade moet er minimaal een P3 fcpga.
800mhz op kunnen. Met behulp van zo`n convertor.
Ik zou een p3 met 100mhz bus klok kopen.
Dan weet je zeker dat het werkt. En kan je altijd nog proberen over te klokkken naar de 133mhz bus.

Ik heb zelf een Msi moederbord. Met BX chipset, bx-master.
En met 133mhz geheugen.
Samen met een P3 700mhz, loopt het nu op 933mhz :))
met ietsjes spanning verhoogt :)
succes !

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:29
nou, ten eerste kun je es proberen de resolutie
omlaag te gooien, dat schijnt soms te helpen
ten tweede kun je the playa downloaden, die kan divxjes
beter afspelen als je CPU het net niet trekt
en ten derde kun je een 750 mhz p3 processor kopen voor iets
als 350 piek bij SDV automatisering, en dan eventueel
nog overklokken tot 1000 (bij mij ging 't goed tenminste)
dan draaien alle DIVXjes in elk geval fijn soepel

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

heb zelf een cel 466 op een P2B-F mobo... was ook al aan het kijken naar een upgrade. Ben er nog steeds niet achter of een betere processor echt verbetering oplevert/geld wel waard is. Een nieuwe processor dient in elk geval 100MHz te draaien begrijp ik. "Nieuwste" BIOS voor mijn kaart is aug 2000, dus 'k hoop dat dat voldoende is. Evt. virusscan software e.d. uitschakelen, misschien dat dat helpt?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Probeer BSPlayer anders eens, zit een "alternative Video Codec-optie" in voor tragere cpu's.
gl :)

specs

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

Hoi,

Ik heb ook een Asus P2B-LS. Deze moederbord ondersteunt officieel geen P III Coppermine of Celeron met Coppermine core. Toch heb ik een P III 800@895 lopen. Je moet namelijk een Asus S370-DL adapter kopen. Deze op 1.8V zetten en alles werkt naar behoren. Wel eerst de BIOS upgraden! Het kan zijn dat je moederbord wel de Coppermine ondersteunt. Dit kun je nakijken op http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq077_Pentium_III_CU.htm

greetz

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Pagina: 1