Switch en Uplink poort enzo..

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01
Ik heb nu de EDIMAX ES-3108P gekocht voor 170 gulden.
Die wil ik achter mijn Server doen waar een 10 MBIT NIC in zit. Is het het simpelst om deze in de Uplink doen, of gewoon een kabeltje naar een van de acht poorten.
Waarvoor is die Uplinks dan eigenlijk precies?

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01
ik ben erg geduldig :(

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

kabel in 1 van de 8 poorten.

uplink is om switches/hubs met elkaar aan te sluiten in 1 groot netwerk. Note dat als je in je uplink een kabel hebt zitten poort 8 niet meer in gebruik kan worden genomen omdat deze dan geshared zijn met elkaar

iStockphoto

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 22:33

ThaHandy

Discovery Channel

RTFM of met andere woorden

zit er geen handleiding bij moet er wel in staan(lijkt mij wel)

ene uplink andere poort 1

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het enige verschil tussen een UTP-uplink-poort en een gewone UTP-poort is dat bij een gewone UTP-poort de paren al gekruist zijn, zodat je geen cross-cable nodig hebt. Een uplink-poort heeft de poorten niet gekruist, zodat je deze zonder cross-cable direct met een normale poort van een andere hub of switch kunt verbinden.
Het hoeft niet zo te zijn dat een uplink-poort altijd "samen" doet met een normale poort, ik heb hubs en switches waar dat wel is, maar ook waar dat niet is.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Hoi!

Ik heb een 8-poort switch en wil daar graag mijn adsl modem(speedtouch) op aansluiten alleen het probleem is dat als ik de modem op de switch aansluit dan ik de modem niet meer kan pingen en dus niet kan configureren. Moet de modem in de uplink of in een van de andere poorten?? Kan iemand mij helpden met dit probleem??
Alvast bedankt!

WebPanic

Verwijderd

webpanic :
als het linklampje van je hub brandt en van het modem ook zittie goed, anders niet :)
ligt aan type kabel en type port...gewoon proberen

Verwijderd

tis trouwens een switch geen hub....met hub lukt mij zelf ook wel. Ik heb eigenlijk al beide poorten geprobeerd. Zowel uplink als gewone poorten.

Verwijderd

Ik hoef geen hulp meer, tis me gelukt!!!
oplossing: adsl modem in uplink, pc op switch aansluiten
gateway instellen (gateway zou ip van modem moeten zijn bijv. 10.0.0.138). En.....draaien maar!!!

Greetz WebPanic!!
Pagina: 1