Toon posts:

SB live 5.1 digitale ingang gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de digitale ingang van mijn 5.1 gebruiken, als het kan de interne, omdat ik niet zeker weet of mijn digitale bron wel echt sp/dif is. (Oude cd-speler, wel met heel goede errorcorrectie.)
Nou dacht ik dat ik evt de (tweedraads digitale) verbinding van de cd-rom los zou kunnen koppelen en dan dat aan mijn tulp plug van mijn cd-huiskamerspeler prutsen. (Als iemand weet welke van de 2 draadjes aarde is zou dat al fijn zijn, anders vind ik dat zelf wel uit.)
Bovendien heb ik geen zin 3 tientjes uit te geven aan een spdif kabeltje als ik niet weet of het wel kan.

Weet iemand of dit kan, en wat voor progje ik nodig heb om de digitale audio in 1 keer naar de hd te spelen (zonder da/ad conversie stappen ertussen). Oh ja, en krijg ik dan ook samplerate problemen (44.1kHz naar 48kHz naar 44.1kHz, kwam ik in andere postings tegen en op het web)?

Het is dus eigenlijk om beschadigde cd's die in de cd-romspeler tikken hebben (ook met exact audio copy - errors), maar die op mijn gewone speler het goed doen, te kunnen backuppen. En dan dus direct digitaal, met geen of zo min mogelijk kwaliteitsverlies.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heeft die cd speler van je wel een digitale uitgang? coax/ s/pdif

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb ff gekeken, het is een Marantz cd-50, zal dus wel sp-dif zijn, maar ik weet niet of er verschil is tussen de signaalniveaus, en bovendien de samplingrates; kom hierover nogal onduidelijke dingen tegen, heb nog wat gezocht, en sb schijnt intern 48kHz te gebruiken, terwijl voor exacte digitale kopieen natuurlijk direct 44.1kHz nodig is, zonder 2x conversie.

Heeft er nog nooit iemand de digitale interne ingang van zijn sb-live gebruikt om direct een externe digitale bron te gebruiken....???
Of doet iedereen dat met meegeleverde kabeltjes (md concertopnamen oid)...?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

In elektuur heeft een mooi schema ervoor gestaan hoe je de Coax spdif om kunt zetten naar TTL spdif.