Hoeveel porten bruikbaar op hun.

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n goedkope hub met 8 ports down, 1 up en 1 BNC. Mijn vraag is nu, is dit allemaal tegelijk te gebruiken of zijn bepaalde porten 'gedeeld'?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

je kunt ze volgens mij alle gebruiken, anders zouden ze er niet op zitten he.....

specs : wil je niet weten

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op een moederbord zit toch ook vaak een geshared ISA/PCI slot?
En als ik de uplink port gebruik, gaat het lampje van port 8 (downlink) branden.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De uplink moet je niet gebruiken :)
De rest wel

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De uplink kun je gebruiken om op de poort van een andere hub te zetten, of je kunt met een cross-cable die als 9e poort gebruiken. De BNC-uplink kun je gebruiken om de hub op een 10Base-2-netwerk (dunne coax) aan te sluiten, maar dat is dezelfde poort als de UTP-uplink, dus dan is die niet meer te gebruiken.
Een uplink-poort die als UTP en als BNC is uitgevoerd doet gewoonlijk niet "samen" met een van de normale poorten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Die BNC is toch geen uplink?
En het enige verschil tussen downlink en uplink is toch dat de uplink intern crosswired is?

En weet je dat zeker? Het lampje van port 8 gaat namelijk branden als ik de uplink gebruik.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Met de term "uplink" wordt bedoeld dat de bouwer van de hub/switch deze poort voorziet voor het koppelen van dit ding met een "hogere" hub/switch, bijv. een backbone-switch. Dit kan AUI, BNC of fiber zijn, maar natuurlijk ook RJ-45, en in dit geval worden de draadjes dan niet gekruist, zodat je dan met een recht-toe-recht-aan kabel naar een gewone poort van de "hogere" hub/switch kunt.

En ik zei "gewoonlijk", als bij jou het poort-8 lampje gaat branden, dan is die toch gedeeld met de uplink, jammer voor je port-count.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1