Toon posts:

Audigy Player: groot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search: check! ;)

Sinds 2 weken heb ik een nieuwe peecee. Dat zie je goed: A7V266 + audigy |:(

Met het installeren van de drivers van de cd heeft het geluid het een week gewoon gedaan. Alles uit 4 speakers. Maar 1 probleem: hij geeft aan dat de soundfonts instellingen niet juist zijn. In AudigyHQ kan ik midifonts niet vinden. (Windows XP?)

Toen heb ik met m'n domme hoofd drivers van de Live 5.1 geinstalleerd. Het geluid deed het helemaal niet meer en uit de frontspeaker komt een harde ruis en er komen hoogstens lichte piepjes uit de subwoofer.

Toen heb ik de audigy-drivers eroverheen geinstalleerd. Nog steeds hetzelfde.

Nu heb ik het wat radicaler aangepakt: ik heb de computer geformateerd en WindowsXP opnieuw geinstalleerd. Daarna de audigy-drivers van de cd.

En nu het probleem: bij het welkomstscherm van WindowsXP (user kiezen) komt het (irritante ;) ) muziekje luid en duidelijk door. Maar als ie op het desktop komt geeft het weer precies hetzelfde probleem! (geen geluid, ruis uit frontspeaker) Met diagnostics zegt de computer dat alles het gewoon moet doen (behalve weer die soundfont-instellingen)

De vorige keer dat ik Windows geinstalleerd had deed ik het precies op dezelfde manier en deed het geluid het gewoon bij alles.

Is mijn audigy nu verneukt? Of steekt het Via + Creative-probleem plotseling de kop op? Hoe dan ook, wie heeft de oplossing op deze ramp (mijn moeder moet Dragon Dictate echt gebruiken!)

Ik ben radeloos... help! Alsjeblieft! :D

edit:
Dat Windows-muziekje geeft hij nu ook niet meer. Dus alleen de eerste keer nadat ik de drivers geinstaleerd had... :?

[UPDATE] Hmm... nu geeft hij alleen bij het opstarten van Windows een ruis en doet de rest het wel :? :? :? Ik heb digitale uitgang standaarduitgang veranderd van ja naar nee :) Maarrrrr.... dat MIDI-probleem blijft ;( [/UPDATE]

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 21:55
Op de site staat dat de goede XP drivers van Creative pas beschikbaar zijn als de officiele versie van windows te koop is. Waarschijnlijk zal het zelfs wel later zijn. Tot die tijd werk je met nog niet goed werkende drivers.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:29 schreef johoo het volgende:
Op de site staat dat de goede XP drivers van Creative pas beschikbaar zijn als de officiele versie van windows te koop is. Waarschijnlijk zal het zelfs wel later zijn. Tot die tijd werk je met nog niet goed werkende drivers.
Hij heeft het eerst wel gedaan met dezelfde drivers dus ik denk niet dat het probleem hieraan ligt... :D

Verwijderd

nou mijn audigy werkt perfect onder xp met de standaard win2k drivers op de cd hoor zelfs 5.1 werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:31 schreef Tijn_3d het volgende:
nou mijn audigy werkt perfect onder xp met de standaard win2k drivers op de cd hoor zelfs 5.1 werkt prima
Fijn voor je maar daar gaat het nu niet om ;)

Niemand?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zijn die drivers op die CD niet alleen voor W2k en ook nog eens in het duits :?

In dat geval kan je denk ik niet eisen dat die drivers goed werken onder XP. Ze zijn immers niet voor XP gemaakt. Dat ze het eerst wel goed doen, daarna weer niet en dan weer wel, is dan begrijpelijk :)

Ik heb hier ook een Audigy kaart liggen en die gaat pas in mijn systeem als de officiele XP drivers van Creative uit zijn :)

Verwijderd

Dat soundfont probleem had ik ook, totdat ik mijn midi-keyboard aanzette. Dus als je geen midi-keyboard heb? Eentje kopen!!! :)

Uhm... toch maar niet.

Verwijderd

beetje oud topic dit....

Verwijderd

In de surround mixer "ALLEEN DIGITALE" uit bij instellingen voor je luidsprekers..!!!!!!! En dan is je ruisie weg..
Pagina: 1