Data lezen van oude optical disk, HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024
we hebben hier een oude optical disk met 1 GB aan belangrijke data. Gegevens:

Panasonic LM-D702W
Optical Disk Cartridge 1GB double sided 1024 Byte/sector
500 MB per side

Probleem: we hebben zo'n SCSI drive wel en de drive wordt wel herkend. Maar de schijf is niet leesbaar, terwijl ie ooit op hetzelfde apparaat is geschreven. Intussen schijnt echter het formaat gewijzigd te zijn, misschien dat dat het probleem is?

Wie o wie kan ons helpen please??? HELP ! ;(

Misschien heeft iemand thuis nog zo'n drive draaiende? Typen drives die compatible zijn heb ik al wel gevonden:
Panasonic LF-7010, LF-7014, LF-7014A, LF-7300A en LF-7304.

Somebody please, we zijn real desperate!

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Als het echt mega belangrijk is kun je misschien terecht bij www.datarecovery.nl . Is wel duur, maar indien je iemand vind met zo'n drive, lijkt het de enige oplossing

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 11:47

gjs

Scoobydoobydoo

Volgens mij hebben wij op het werk nog zo'n ding staan.
Hij hing vroeger altijd aan een dos/win3.1 pc met corel scsi software als ik het goed heb. Daardoor dus een afwijkend formaat van 1024bytes/sector. De drive hangt nu aan een win95 pc waarop die oude disken gewoon te lezen zijn zonder speciale software...

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• MaikelG
gjs, zou het mogelijk zijn als we hier echt geen oplossing kunnen vinden eens op dat systeem kunnen kijken op de data te lezen is?

Een computerbeheerder van de afdeling heeft zelfs al geprobeerd de drive die we hebben (LF 7010) op een Unix systeem aan de praat te krijgen en ook dat lukte niet.

Als bij jullie oude disks te lezen zijn geeft mij dat wel enige hoop, hoewel ik wel weet dat het dataformaat ook afhankelijk is van de drivers die geinstalleerd waren op moment van branden.

Meer suggesties zijn zeer welkom! (Andere mensen die zo'n drive nog ergens op een bedrijf ofzo weten te staan?)

• MaikelG
please -------- help ----------- me !