Ik ben al een tijdje bezig met de radiant editor voor Quake 3. Ik ben nogal een leek op het gebied van maps maken. Een van de dingen die ik niet voor elkaar krijg bijvoorbeeld is het toevoegen van bots in me maps. Ik bedoel zonder bots is er ook niets aan. Kan iemand me uitleggen hoe je bots toevoegt in je level. Als ik namelijk me map speel en ik druk op escape en ik klik op add bots en ik klik op een willekeurige bot bijvoorbeeld Visor en ik druk daarna op accept om weer terug te komen in me map geeft ie een foutmelding waar onder andere ai script missing of zoiets in staat. Kan iemand me met dit probleem helpen?
Je moet bij je map eerst een .bsp file (zeg maar een routebeschrijving voor bots
) maken met de bijgeleverde compiler. Staat trouwens allemaal in de readme's... handig als je die ff leest.
Sorry maar in die readme files staat alleen maar wat er verandert is. En hoe maak je die routes dan. Ik heb hier een engelse handleiding van 159 pagina's die heb ik even snel doorgekeken maar daar heb ik het ook niet gevonden.
de bsp is niet een routebeschrijving voor bots, en als het geen bsp is dan kan ie de map sowieso al niet inladenOp vrijdag 19 oktober 2001 17:43 schreef Nephilin het volgende:
Je moet bij je map eerst een .bsp file (zeg maar een routebeschrijving voor bots) maken met de bijgeleverde compiler. Staat trouwens allemaal in de readme's... handig als je die ff leest.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Moet je het proggie q3builder voor hebben. Die maakt namelijk zogenaamde .aas files aan. Deze aas files bevatten de gegevens voor de bots om te navigeren door je level.
Er staat ook altijd als je een map zonder aas file hebt dat quake je .aas file niet kan vinden.
ALs je het niet kan vinden op internet, icq me dan maar en ik stuur het je wel.
Er staat ook altijd als je een map zonder aas file hebt dat quake je .aas file niet kan vinden.
ALs je het niet kan vinden op internet, icq me dan maar en ik stuur het je wel.
Pagina: 1