Meerdere IP-adressen in mijn Netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Hoe kan ik meerdere IP adressen verkrijgen in mijn netwerk.

In mijn Netwerk heb ik natuurlijk 192.168.0.1, enz. Maar om het internet op te kunnen heb ik stadaard één IP. Ik wil graag dat iedere pc achter mijn server een eigen (voor internet) IP krijgt. Hoe krijg ik meerdere ip-adressen en hoe kan ik deze in mijn netwerk verwerken?

Verwijderd

Je kan geen meerdere public adressen hebben. Met public IP adressen bedoelt men IP's die op internet bekend zijn.
Je hebt dus 1 public IP die naar internet gaat die je tevens ook van je provider toegekend krijgt door hun dhcp-server.
Als je toch wilt dat al je computers teglijkerijd op internet zou kunnen heb je verschillende oplossingn daarvoor.

1/ Je zou kunnen gebruik maken van Internet connection sharing. Is het meest gemakkelijke.

of je zou ook het volgende kunnen doen

2/ Een NAT-server installeren zodat je private-LAN allemaal een IP krijgt toegewezen.

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
router

Verwijderd

Als je meer Ip adressen wilt hebben om het internet op te gaan, zou je contact op moeten nemen met je Provider

Tenzij je oplossingen bedoelt zo als hierboven genoemd: een DHCP server

Verwijderd

Als je Windows 2000 server gebruikt kan je gewoon DHCP installeren.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

kan met elke windhoos versie hoor :+

iStockphoto

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon een proxy gebruiken dit gaat het gemakkelijkst,

gebruik iets als analogX proxy (is gratis!) en makkelijk te installeren

uiteraard moet je op je pc's dan wel tcp/ip draaien met bijbehorende ip adresjes :) 192.168.x.x kun je gebruiken voor thuisgebruik.

A wise man's life is based around fuck you

• Adze
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

Als je meer public ip-adressen wil moet je even RIPE bellen...

Een volledig klasse-c adres kost wel duur qua geld (ja ik weet dat het fout is maar klingt zo leuk) ;-)

• Falcon2107
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Topicstarter
Het gaat er mij gewoonom dat als je een game op internet wil spelen je wel kan joinen(ook niet altijd volledig zuiver) maar niet kan hosten.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 20:35 schreef Falcon2107 het volgende:
Het gaat er mij gewoonom dat als je een game op internet wil spelen je wel kan joinen(ook niet altijd volledig zuiver) maar niet kan hosten.
Tja daarvoor zul je poorten moeten forwarden naar je interne host(s). Zie hiervoor ook het verhaal hier bovenaan in NT ;)

Zoals al gezegd is, kan je niet zomaar even over meerdere publieke IP's beschikken. Overigens zou dan de makkelijskte oplosssing zijn een DHCP-relay server te draaien, die je interne clients voorziet van een publiek ip-adres.

Verwijderd

Correct : die je client voorziet van PRIVATE IP-adressen

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 01:18 schreef Evelien_S het volgende:
Correct : die je client voorziet van PRIVATE IP-adressen
:? Een DHCP-relay, doet precies wat de naam al zegt.
Dat zijn dus publieke IP-adressen als je dat wil. Als ik een gewone interne DHCP server zou bedoelen, dan zou ik dat wel neer zetten ;)

Je zorgt er dus voor dat er op de server een DHCP-relay draait.
Vervolgens wil de client een IP-adres via een DHCP-query. De DHCP-relay vraagt nu met de info van de client op de DHCP server van je ISP een ip-adres. Dit IP-adres wordt vervolgens aan de client gegeven.

Bovenstaande werkt in ieder geval met ISC's DHCP onder Linux.
Pagina: 1