Toon posts:

ConsoleOne onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb hier een server staan met daarop NetWare 5.0 (laatste SP). Ik ben sowieso al gefrustreerd dat Novell zo langzamerhand alle referenties naar NWAdmin probeert te wissen, maar was wel weer erg verguld met het bestaan van een versie van ConsoleOne voor Linux (tenminste, bij absentie van een equivalente NWA ;().

Het werkstation wat ik gebruik is een RedHat 6.2 opgestart met KDE. ConsoleOne geinstalleerd, geen probleem. C1 opstarten gaat ook goed, maar ik krijg geen Tree overzicht te zien en kan me ook niet authenticeren in de NDS.

Als ik dat laatste alsnog probeer en handmatig de treename invoer krijg ik de volgende melding:
(Error -634) The target server does not have a copy of what the source server is requesting. Or, the source server has no objects that match the request and has no referrals on which to search for the object.

Draaiend protocol op de server is *enkel* IPX, het mounten van het NCP filesystem is geen probleem, maar daar schiet ik verder ook niets mee op qua beheer.

Ik vond overig nog wel een document op de supportsite van Novell, mocht iemand hieraan refereren, hier staat iets over SLP errors en het toevoegen van de Linux hostname aan de etc/hosts file. Maar dit ehm.. is in t geval van IPX klinkklare onzin?? lol.. of ik snap t verkeerd dat documentje. Het is niet zo neem ik aan dat je vanuit Linux alleen via TCP/IP verbinding kunt maken met de NDS :?

Anyhow, double boot dus Windows is wel een vluchtroute (had ik dat ooit gedacht), maar een oplossing is heel erg welkom! :7

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:40 schreef EvilEagle het volgende:
Het is niet zo neem ik aan dat je vanuit Linux alleen via TCP/IP verbinding kunt maken met de NDS :?
Jawel. :)

Verwijderd

Topicstarter
|:(
LOL.. thanx iig