Toon posts:

Keyboard error

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst nog een oud 75Mhz PC'tje van zolder gehaald, met de bedoeling deze aan de praat te krijgen en aan mijn kleine zusje te schenken. 10 jaar. Nu gaat het bij het booten al fout.
-Memory test => doet ie
-HDD primairy master => pakt ie de HD
-HDD primairy slave => pakt ie niks
-HDD secondairy master => pakt ie niks

en dan geeft ie: Floppy Disk(s) fail (40)
en: keyboard error or no keyboard present

nou zou ik toch zweren dat er behalve een HD nog een FDD in zit en een cd-rom speler. Ook hangt er een keyboard en een muis aan. Maar die werken niet. Dus kan ik helaas ook niet in de bios komen.

Weet iemand hoe ik mijn keyboard aan de gang krijg of hoe ik mijn cd-rom en FDD aan de praat krijg?

bvd

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
- stroom van de PC, kast open maken
- FDD kabel nakijken en goed aandrukken
- stekker van keyboard goed aandrukken
- kast dicht, stroom erop en weer proberen

Voor de cd-rom heb je waarschijnlijk een driver nodig en een string in je autoexec.bat en config.sys

Heb je daar niet ergens nog een boekje van?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me dat ik dat al geprobeerd heb. alles aangedrukt enzo
maar die error blijft ie geven. is niet helemaal logisch. Ik denk dat als ik mijn keyboard aan de praat heb. ik de rest ook wel aan de praat kan krijgen in de bios.

andere ideeen?

Verwijderd

Voor de floppy en CD-ROM:
De power draden opmeten.... Of ff verwisselen met die van HD

Voor toetsenbord:
ff schoonmaken (hoop stof?) EN goed, stevig aandrukken.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:09 schreef Roko het volgende:

Voor de cd-rom heb je waarschijnlijk een driver nodig en een string in je autoexec.bat en config.sys

Hij ziet ze al niet in de BIOS hoor,..
Wat heb je dan aan config en autoexec :? :Z

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
zou het misschien helpen om de biosbatery er even uit te halen en opnieuw in te stoppen. Om de bios te resetten dus?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Probeer is je muis in je keyboard- aansluiting te doen en je keyboard in je muis-aansluiting.

Dat wil wel is verkeer om aangegeven zijn.
Had ik net ook,..

Wat zijn verder je master/slave settings :?
Heeft hij het vroeger wel zo gedaan en heb je lopen kloten met IDE zooi of iets :?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
het keyboard en de muis zijn hele andere aansluitingen. dus denk niet dat die verkeerd om zijn aangegeven. Verder is het de orginele configuratie maar ik heb alleen de HD een keer losgemaakt en weer vast en weet 100% zeker aan dezelfde IDE aansluiting.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:25 schreef marcnolte het volgende:
zou het misschien helpen om de biosbatery er even uit te halen en opnieuw in te stoppen. Om de bios te resetten dus?
idd

- ff BIOS battery eruit.
- PC aan.
- ff w88 en PC uit.
- BIOS battery erin.
- PC aan.

- good luck ;)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:28 schreef marcnolte het volgende:
het keyboard en de muis zijn hele andere aansluitingen. dus denk niet dat die verkeerd om zijn aangegeven. Verder is het de orginele configuratie maar ik heb alleen de HD een keer losgemaakt en weer vast en weet 100% zeker aan dezelfde IDE aansluiting.
Hmmmz oke.
Maar heeft ie het wel zo gedaan vroeger.
Zo ja, dan moet je wel wat veranderd hebben aan je kabels of jumpers ofzo..

En dat van je keyboard en je muis.. je bedoelt dat het keyboard niet op mini-DIN werkt. Dus zo grote aansluiting,..

Ja dan weet je zeker dat je dat wel goed heb aangesloten.

Strange :?

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

zoiets heb ik ooit gehad op een 386
check eens of het flatkabel van je hdd verkeerdom zit.
daarop gaf hij bij mij om een onverklaarbare reden ook een keyboard error

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:28 schreef DEM0N het volgende:

[..]

idd

- ff BIOS battery eruit.
- PC aan.
- ff w88 en PC uit.
- BIOS battery erin.
- PC aan.

- good luck ;)
nope veranderd niks GVD :(
zou het moederbord misschien kapot kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:31 schreef Losha het volgende:
zoiets heb ik ooit gehad op een 386
check eens of het flatkabel van je hdd verkeerdom zit.
daarop gaf hij bij mij om een onverklaarbare reden ook een keyboard error
sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is een flatkabel??? :?
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:31 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Hmmmz oke.
Maar heeft ie het wel zo gedaan vroeger.
Zo ja, dan moet je wel wat veranderd hebben aan je kabels of jumpers ofzo..

En dat van je keyboard en je muis.. je bedoelt dat het keyboard niet op mini-DIN werkt. Dus zo grote aansluiting,..

Ja dan weet je zeker dat je dat wel goed heb aangesloten.

Strange :?
Heb alleen aan de HD kabel gezeten en 100% zeker weer goed terug gedaan. (HD in andere PC gehad even.) De keyboard werkt op een grote aansluiting en de muis op een 9 pins
heb niks aan de jumper lopen kloten!

Verwijderd

Topicstarter
Ook is mijn HD geformateerd, staat helemaal niks op. Maar dat zou toch geen probleem moeten zijn. Op dit punt van de error???

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

[quote]Op vrijdag 19 oktober 2001 16:37 schreef marcnolte het volgende:

[..]

[..]

flatkabel noem je het type kabel wat men gebruikt voor bijvoorbeeld floppy/harddisk/cdrom/ata66 kabels enz.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

[quote]
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:43 schreef Losha het volgende:
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:37 schreef marcnolte het volgende:

[..]

[..]

flatkabel noem je het type kabel wat men gebruikt voor bijvoorbeeld floppy/harddisk/cdrom/ata66 kabels enz.
Gewoon een IDE-KABEL zo grijs dik ding bedoelt ie.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

[quote]
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:43 schreef Losha het volgende:
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:37 schreef marcnolte het volgende:

[..]

[..]

Gewoon een IDE-KABEL zo (meestal)grijs dik ding bedoelt ie.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:42 schreef marcnolte het volgende:
Ook is mijn HD geformateerd, staat helemaal niks op. Maar dat zou toch geen probleem moeten zijn. Op dit punt van de error???
Nope maakt niks uit.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Hmm ik denk dat ik het al weet.

Draai die kabel van je floppydrive is om.

En als dat niet lukt, heb je je BIOS al gereset?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Je zoekactie naar 'floppy disk fail 40' leverde 19 resultaten op. Resultaten 1 - 19.

Mijne staat er ook bij, zelfde probleem gehad en opgelost...
Gewoon kabel op moederbord omdraaien

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:10 schreef Erazzzer het volgende:
Je zoekactie naar 'floppy disk fail 40' leverde 19 resultaten op. Resultaten 1 - 19.

Mijne staat er ook bij, zelfde probleem gehad en opgelost...
Gewoon kabel op moederbord omdraaien
Hmmm dat zeg ik ;)

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Meestal als je floppykabel verkeerd om zit, gaat het lampje op je floppydrive continue branden als je de pc aanzet. (Alhoewel dat niet altijd het geval is)

Wat het ook zou kunnen zijn, is dat hte bios al gereset is omdat hij al heel lang niet aan heeft gestaan en zijn batterijtje op was, en dat hij weer op een default setting staat die niet overeenkomt met je hardware, namelijk dat hij je floppydrive als 1.2 Mb 5.25" drive heeft ingesteld ofzo, ipv 1.44 Mb 3.5"

Veelal herkenden de oude computers CD-rom drives niet in het bios, maar kon je ze wel gewoon aansturen door in de config.sys een drivertje ervoor te laden, en mscdex.exe te gebruiken in je autoexec.bat.

The good ol' DOS way zeg maar >:)

Hmm oja tsja Keyboard error... probeer een ander toetsenbord, iets anders zou ik ook niet weten...
[edit:] oeps... je zei al dat hij het niet deed... dus dit stukje heb ik ff weer weggehaald [/edit]

Succes :)

Please do not contact me telepathically.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:09 schreef Roko het volgende:

.....spanning er op

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bios al gereset, maar die IDE flopkabel heb ik nooit van het moederbord af gehad. Maar zal het eens proberen. Ook heb ik al een ander keyboard geprobeerd, maar deed het nog steeds niet.

ik probeer even IDE flopkabel om te draaien op het moederbord maar volgens mij is dat het probleem niet.
Pagina: 1