Toon posts:

Celeron 566Mhz vervangen door 1000 Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zeg jongens,
ik heb een vraagje.. Ik heb een Dell Intel Celeron 566mhz
128mb ram, 2 HDs 7Gb en 40Gb.
Hij is +- een jaar oud. Kan ik de processor vervangen door een nieuwe snellere processor van 800 to 1000
Mhz??? Of moet er dan nog iets aan het moederbord worden gedaan?.

Alvast bedankt.
FireStorm

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De nieuwe celeron's draaien op 100 MHz FSB dus dat moet je mobo wel ondersteunen ....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 17:26 schreef Chemist het volgende:
De nieuwe celeron's draaien op 100 MHz FSB dus dat moet je mobo wel ondersteunen ....
niet.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Zeker wel vanaf de 800 100 mhz fsb

Turn it off and on again.

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

566 Mhz lijkt mij een FSB van 66 Mhz. Ik heb namelijk een 466 en dat heeft ook 66 Mhz als FSB.
En als de nieuweste celerons 100 Mhz FSB hebben gaat het niet denk ik?
Kan er niet ook een PIII 1 Ghz op? Coppermine ofzo?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Je weet in ieder geval zeker dat die Celeron op 66MHz FSB draait, want dat deden alle Celeron's tot aan de 800. De Celeron 800 is de eerste die met een FSB van 100MHz draait.

Je moet zien te achterhalen wat voor mainboard er in die Dell zit, of in ieder geval wat voor chipset er op het bord zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:52 schreef Exirion het volgende:

Je moet zien te achterhalen wat voor mainboard er in die Dell zit, of in ieder geval wat voor chipset er op het bord zit.
Met SiSoft Sandra.

Verwijderd

Zou denk ik wel kunnen, aangezien de pc een jaar oud is ongeveer. :)

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Je moet gewoon opzoeken wat voor moederbord je hebt, hiervan de specs op i-net zoeken en dan weet je het snel genoeg.... :-)

Dat dan weer wel......

Verwijderd

Wat jij moet doen is kijken of je je FSB op 100 krijgt!
Mijn 566 draait ook op 893... en tussen zo'n 900mhz en 1000mhz celly zit erg weinig verschil.
Ben je net zo snel uit en kost het je niets!
Of kan dat niet met die Dell pc-tjes?

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:56 schreef SALLY het volgende:
Wat jij moet doen is kijken of je je FSB op 100 krijgt!
Mijn 566 draait ook op 893... en tussen zo'n 900mhz en 1000mhz celly zit erg weinig verschil.
Ben je net zo snel uit en kost het je niets!
Of kan dat niet met die Dell pc-tjes?
Jij hebt het voltage aangepast. Weet niet of dat op zo'n Dell-mobo wel kan. Zelf kon het niet op mijn mobo, maar met de converter die ik er toen voor nodig had kon ik dat wel aanpassen. Was een Chaintech 6BTM die 2,5 maanden geleden de geest gaf

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

In het bios van je moederbord op manual(of iets vergelijkbaars) fsb (75, 83, 100, 103)aanpassen.
Geen nieuwe hardware nodig.
Haal je de 850 mhz wel....
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:20 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Jij hebt het voltage aangepast. Weet niet of dat op zo'n Dell-mobo wel kan. Zelf kon het niet op mijn mobo, maar met de converter die ik er toen voor nodig had kon ik dat wel aanpassen. Was een Chaintech 6BTM die 2,5 maanden geleden de geest gaf

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
idd, gewoon je fsb op 100 zetten. Dit trekt vrijwel elke 566.

Voltage hoef je niet te verhogen meestal (niet naar dat van mij kijken, mijn mobo gaat niet lager :) )

En om antwoord te geven op je vraag: Kijk wat voor mobo het is (merk, type) ga naar de site van de fabrikant en kijk naar een update. (coppermine kan ie toch wel al aan aangezien de 566 ook een coppermine is, maar voor de microcode update)en dan gaatie meestal wel tot het einde van de proclijn (celly/p3 1100 mhz in dit geval)
Pagina: 1