[.htaccess] Help met regex

Pagina: 1
Acties:

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik heb nu deze .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Options All
RewriteEngine   on
RewriteBase /projects/interact/mutc_templates
RewriteRule ^xml/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)(.*)$ /projects/interact/mutc_templates/xml.php?location=$1&startdate=$2&enddate=$3&tagname=$4 [L]
RewriteRule ^xml/([^/]+)/([^/]+)/([^/]+)$ /projects/interact/mutc_templates/xml.php?location=$1&startdate=$2&enddate=$3 [L]
RewriteRule ^xml/([^/]+)/([^/]+)$ /projects/interact/mutc_templates/xml.php?location=$1&startdate=$2 [L]
RewriteRule ^xml/([^/]+)$ /projects/interact/mutc_templates/xml.php?location=$1 [L]
RewriteRule ^xml$ /projects/interact/mutc_templates/xml.php [L]

Deze doet het goed. Maar.... Volgens mij moet dit 1 regel kunnen. Dus als een gebruiker dan in zou typen:
http://server/projects/interact/mutc_templates/xml/param1/param2/param3 (minder params) dus dan de meest uitgebreide regel, dattie nog wel naar xml.php gaat en de overige params leeg laat (die niet mee gegeven zijn dus). Op dit moment krijg ik dus een file not found.

Plz help?

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Doe dit liever niet met mod_rewrite. Je moet je rewrite rules aanpassen als je over een tijdje 8 parameters door wilt geven en dat is erg onhandig. Daarnaast is het ook langzaam.

Zoek eens op 'multiviews' in dit forum, het is eigenlijk niet waar je om vraagt, maar dat komt in veel threads die je zult vinden wel uitvoerig aan de orde.

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 22:45
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:34 schreef tomato het volgende:
Doe dit liever niet met mod_rewrite. Je moet je rewrite rules aanpassen als je over een tijdje 8 parameters door wilt geven en dat is erg onhandig.
Dus het kan niet? Jammer...
Daarnaast is het ook langzaam
Valt toch wel mee? Tis niet voor een website met duizenden bezoekers, maar meer voor een embedded PC-tje met wat speciale hardware, Linux, Apache en PHP.
Zoek eens op 'multiviews' in dit forum, het is eigenlijk niet waar je om vraagt, maar dat komt in veel threads die je zult vinden wel uitvoerig aan de orde.
Heb ik gezien ja, moet ik dan maar es proberen. Maar toch vind ik dit een 'nettere' manier om het geheel toe te passen. Je hoeft in je script nix te veranderen, dat gebeurt al een niveautje hoger. Tevens ziet het er netjes uit zo. Maar ik kijk wel ff wat ik ga doen...

Spanx!

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...