Toon posts:

[DHTML] onClick in een layer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi nog eens,

Laatst had ik een vraagje over de breedte van een combo-box/dropdown listbox in Netscape. De oplossing die werd aangedragen heb ik inmiddels gebruikt, hartelijk dank daarvoor (lege listbox creeren, daarna vullen). Echter, sommige entries worden nu natuurlijk afgebroken en ik wil dus graag toch de volledige entry kunnen zien. Hiervoor zijn twee mogelijkheden. Een horizontale scrollbar in de dropdown (geen idee hoe, waarschijnlijk een java applet met popup window ofzo).

En de tweede mogelijkheid: Een smalle combobox die breed wordt als je 'm uitklapt. Ik ben hier al vrij ver mee gevorderd, door een tekst input te maken met een plaatje erachter. Op dit plaatje drukken zorgt ervoor dat er een layer verschijnt met daarin een listbox met de entries, ik kan de breedte ervan specificeren. MAAR: In de onClick van deze listbox in de layer heb ik gezegd dat het text input veld moet worden gevuld en de layer moet worden gehide. Werkt prima in IE, maar niet in NS. Hij lijkt het event niet binnen te krijgen...

Is hier ook een oplossing voor te verzinnen? Zou wel erg fijn zijn. Als je wil, kan ik een code voorbeeld mailen...

Thanks,

Jacco

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat het inderdaad vrij lastig is om het op een nette manier aan het werken te kijken. Ik dacht dat RM-rf ook al een oplossing had, of was het nou Clay of weer iemand anders :?

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Events op input velden zijn altijd een kopbruik in NS. Ik wens je er veel succes mee. :)

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta ook nog steeds open voor andere oplossingen, als het maar NS-compatible is (4000 user CAN be wrong, but converting them is a huge pain...)

Ik was bijvoorbeeld al aan het proberen een layer te maken met daarin gewone HTML code (hrefjes) die de waarde in de text input zetten. Maar scrollbars in een layer? Niet automatisch volgens mij...

Zucht.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:53 schreef nieuwland het volgende:
Ik was bijvoorbeeld al aan het proberen een layer te maken met daarin gewone HTML code (hrefjes) die de waarde in de text input zetten. Maar scrollbars in een layer? Niet automatisch volgens mij...
Uberhaupt niet, volgens mij...

Maarreh. Ik zie inderdaad problemen met een onclick op een selectbox in Netscape. Die kent ie namelijk niet...gebruik onchange.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

netscape gaat volgens mij wel veel beter om met onmousedown,

eventueel zou je ook je hele document (en aangezien netscape4x voor elke layer een eigen document heeft kan dat ook per layer) naar het onmousedown laten luisteren
code:
1
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN)

bij die onmousedown vang je dan de target af en check je of dat het geneste element is
code:
1
2
3
4
5
6
document.onmousedown = ns_listen
function ns_listen(e){
    if (e.target.id == "gezochtelement"){
      // code
    }
}

beetje onpraktisch maar dit zou moeten werken (enkel in ns4x)
je kunt misschien ook proberen of onselect, onfocus zou werken, maar dacht van niet. onchange werkt wel, maar helaas enkel na de actie/handeling

zoals er momenteel weer jaren 80 parties gegeven worden vermoed ik dat er over 3 jaar sitebouwers onderling netscape4x-coding-parties gaan organiseren, heb er al zin in :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 23:56 schreef RM-rf het volgende:
zoals er momenteel weer jaren 80 parties gegeven worden vermoed ik dat er over 3 jaar sitebouwers onderling netscape4x-coding-parties gaan organiseren, heb er al zin in :)
Yeah! Dan kom ik absoluut met m'n vergeelde Danny Goodman langs :D
Pagina: 1