Wat te doen tegen LAG topic

Pagina: 1
Acties:

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
Veel mensen zullen er regelmatig last van hebben --> Lag... Erg vervelend... :'(
Zelf heb ik een permanente HL AG5 server lopen en hoor vaak geklaag van spelers dat ze lag hebben. Ik wil de server verbeteren dus help me plz!!

De server is een P166, 128Mb RAM, Win98, de server is ook de netwerkserver met sygate, Chello = kabelboer :(

Kep al een beetje rondgekeken op de search en ben al wel wat wijzer geworden.
snellere processor
Beter is om windows2000 te draaien
meer geheugen :?
ADSL ipv kabel
lagcompensation instellen (hoe?)

Maar er is vast veeeeel meer aan te doen toch? Ik ben vooral geinteresseerd in softwarematige oplossingen ;) maar ALLE info is welkom

Een pessimist is een realistische optimist

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:23 schreef BAVAROIS het volgende:
Veel mensen zullen er regelmatig last van hebben --> Lag... Erg vervelend... :'(
Zelf heb ik een permanente HL AG5 server lopen en hoor vaak geklaag van spelers dat ze lag hebben. Ik wil de server verbeteren dus help me plz!!

De server is een P166, 128Mb RAM, Win98, de server is ook de netwerkserver met sygate, Chello = kabelboer :(

Kep al een beetje rondgekeken op de search en ben al wel wat wijzer geworden.
snellere processor
Beter is om windows2000 te draaien
meer geheugen :?
ADSL ipv kabel
lagcompensation instellen (hoe?)

Maar er is vast veeeeel meer aan te doen toch? Ik ben vooral geinteresseerd in softwarematige oplossingen ;) maar ALLE info is welkom
ROFL!!!

je wilt een HL server onder windows 98 gaan draaien??? no go

Linux is daar geweldig voor..
ADSL is zelfs nog slechter, je hebt NL een redelijke upload per speler (iets van 5 kbyte/sec..) dan kan je net 2 spelers aan met ADSL.. kabel ook niet veel meer..

een P166 met 128 Mb RAM??? daar kan je al amper HLDS op draaien.. wedden dat als ie draait hij geen andere spelers aankan... die maken ook nog wel een redelijk gebruik van je Proc+Geheugen vooral...

en nog iets... hoe wil je in GODSNAAM windows 2000 op zo'n bak draaien???????

als je linux linux er op zet, en er nog 512 MB ram in steekt dan kan je er misschien iets mee.. hoewel dan nog de processor en de internetverbinding de bottleneck gaat worden

• BAVAROIS
Wel, hij draait al en als ik met clanmaatjes speel trekt deze bak 4 spelers zonder al te veel lag :)
Beetje overdreven dus dat je zegt dat het ECHT niet zal werken.
Maar goed, Linux wil ik wel maar heb er geen reet verstand van.

• BAVAROIS
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:31 schreef KloePoek het volgende:

[..]

en nog iets... hoe wil je in GODSNAAM windows 2000 op zo'n bak draaien???????
Geen idee?? Installeren :D
Trekt ie dat niet dan??

Verwijderd

qwa CPU haalt ie et wel... maar als je win 2000 wil hebben moet je echt minimaal 128mbRAM hebben (is tegewoordig niet zo duur hoor)

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Kabel, dat is 16k up max?

Nou, ik doe dan niet zo heel veel CS maar vooral veel GPL en N4. En voor alles met meer dan 4/5 spelers is dat zwaar ontoereikend.

Heusinkveld Engineering

Verwijderd

Quake 3 Dedicated servers kunnen makkelijk draaien op zo'n bak.. sterker nog, de meeste Q3 servers draaien op eenzelfde of nog slechtere bak. De lag zit hem dus gewoon puur in de verbinding.

Oplossing? Vuurwerk bellen maybe?!

Verwijderd

Quake 3 Dedicated servers kunnen makkelijk draaien op zo'n bak.. sterker nog, de meeste Q3 servers draaien op eenzelfde of nog slechtere bak. De lag zit hem dus gewoon puur in de verbinding.
Oplossing? Vuurwerk bellen maybe?!
Ja, het draait er wel op... maar onder een ander OS :) Met linux of Unix o.i.d. gaat het perfect, MAAR NIET MET WINDHOOS :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 11:44 schreef emingee het volgende:

[..]

Ja, het draait er wel op... maar onder een ander OS :) Met linux of Unix o.i.d. gaat het perfect, MAAR NIET MET WINDHOOS :)
..en dat gaat ook makkelijk met windhoos...

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
Besturingssysteem maakt echt geen moer uit.

Ik heb GPL-servers gehad die draaiden onder Win95, Win98, WinME en die functioneren allemaal perfect. Die hangen dan ook wel bovenop de surfnet-backbone, maarja.

Een OS zal echt geem disconnects veroorzaken, en voor een dedicated server moet je met alles rond de P-233 prima uit de voeten kunnen. Een P-166 moet dus ook nog wel lukken.

Maarja, een server met kabel, dat kan nou eenmaal niet. Het kan wel, maar je kan het amper een serieuze server noemen.

Heusinkveld Engineering

• BAVAROIS
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:04 schreef emingee het volgende:
qwa CPU haalt ie et wel... maar als je win 2000 wil hebben moet je echt minimaal 128mbRAM hebben (is tegewoordig niet zo duur hoor)
Kep er al 128Mb inzitten (schreef ik ook :) )
En als het mot kan ik er nog wel 128 Mb inzetten maar volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit. Maar ik hoor van veel spelers dat de bandwith erg belangrijk is en bij kabel is dat niet zo best geloof ik :'(
Wat is de bandwith bij Chello?? weet iemand dat :?

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Upload is 16 kb/s max
Download is geloof ik 190 kb/s (of 180 ofso)
Je kan dus geen 25 mensen op je server gooien. Maar met zijn 4en kan denk ik wel. (als je hardware het aan kan)
Tja,als je echt veel mensen erop wil,moet je een super computer hebben ( 1ghz,512MB en linux) en een snelle i-net connectie ( T3,T1,zoiets)
Good luck

If it aint dutch,it aint much

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Als je fast adsl hebt dan krijg je wel 32 kb upload :)

En ik draai ook af en toe op me P233 64 mb win98 ook wel es een war voor 4 man en dat gaat gewoon lagfree :)

• BAVAROIS
128 Mb geheugen erbij maakt geen reet uit.....
Waarschijnlijk is dus 128Mb voldoende. :)
Zijn er geen softwareoplossingen die de bandwith beter structureren ofzo?

Pagina: 1