Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Tsjah, je kunt Think, Genome, Folding en Seti nog eens proberen. Ik zou het niet weten of die sneller lopen op een P4, maar probeer het eens...
Fun while it lasted: World Community Grid!
Bij SETI presteert-ie beter.
PIIII 1.5 GHz 128 MB : 05 hr 52 min 17 sec
Athlon 1400@1535 MHz 512 MB : 04 hr 42 min 05 sec
Nu moet je wel bedenken dat de AMD een hogere FSB heeft én meer geheugen, waar SETI beide nogal gevoelig voor is. Relatief presteert de P4 dus ongeveer net zo goed.
PIIII 1.5 GHz 128 MB : 05 hr 52 min 17 sec
Athlon 1400@1535 MHz 512 MB : 04 hr 42 min 05 sec
Nu moet je wel bedenken dat de AMD een hogere FSB heeft én meer geheugen, waar SETI beide nogal gevoelig voor is. Relatief presteert de P4 dus ongeveer net zo goed.
Virussen? Scan ze hier!
Probleem is dat stand-alone machines zijn zonder inet verbinding. Dus SETI draaien wordt lastig denk ik.
Kan je ook ff een vergelijkend PIII-systeem er naast zetten?
Zekers:Kan je ook ff een vergelijkend PIII-systeem er naast zetten?
PIII 1000 MHz 256 MB : 06 hr 57 min 24 sec
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Bij Folding & Genome zal elke Intel CPU voorbijgestreefd worden door Athlons(Thunderbird, XP) en Durons omdat deze sterkere Floating Point Units hebben..Op vrijdag 19 oktober 2001 15:24 schreef scorpionv het volgende:
Tsjah, je kunt Think, Genome, Folding en Seti nog eens proberen. Ik zou het niet weten of die sneller lopen op een P4, maar probeer het eens...
Je kunt volgens mij Seti offline draaien met Seti-Que, maar dat moet je ff aan een alienOp vrijdag 19 oktober 2001 16:33 schreef Mobster het volgende:
Probleem is dat stand-alone machines zijn zonder inet verbinding. Dus SETI draaien wordt lastig denk ik.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Moet je die alien eerst vindenOp vrijdag 19 oktober 2001 18:21 schreef scorpionv het volgende:
[..]
Je kunt volgens mij Seti offline draaien met Seti-Que, maar dat moet je ff aan een alienvragen. Ik draai alleen RC5 en ECCp, dus ik weet het niet precies.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Echt jammer...:'(
Net een P4-1,7 Ghz geassimileerd...
2,438,161 keys/sec :'(:'(
Net een P4-1,7 Ghz geassimileerd...
2,438,161 keys/sec :'(:'(
zijn er eigenlijk al geoptimaliseerde clients voor de P4?
bij de athlon scheelde dat namelijk een hele boel.
misschien dat de ware kracht van de P4 nog losgelaten kon worden
Het probleem is dat de client veel gebruikt maakt van register-shifts. Deze operaties kunnen niet vervangen worden door andere (mogelijk) snellere operaties, omdat dit simpelweg de snelste manier is om deze operatie uit te voeren.Op zaterdag 20 oktober 2001 00:09 schreef Tekla het volgende:
Probleem voor de P4, want de P4 doet 6 (!!!) klokcycli over zo'n shift terwijl sinds de 486 al steeds 1 klokcyclus nodig was. (De Athlon heeft er ook maar 1 nodig)
Dit is een belangrijke oorzaak van de traagheid van de P4 bij RC5 en dit is helaas niet op te lossen. Een performance-winst van meer dan 30% in toekomstige versies hoef je volgens mij dus niet te verwachten.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Verwijderd
*KUCH* *KUCH*Op zaterdag 20 oktober 2001 00:09 schreef Tekla het volgende:
Welke WARE kracht
De P4 heeft wel een kracht; keyword is 'schaalbaarheid'. Aan geheugenbandbreedte ook geen gebrek.
Vreemd is wel dat van de 4 integerunits van de P4 er per klok maar 3 van data kunnen worden voorzien...
Ik heb een keer een lang artikel over de architectuur van de P4 gelezen. Daar stonden dit soort dingen allemaal in.
Vreemd is wel dat van de 4 integerunits van de P4 er per klok maar 3 van data kunnen worden voorzien...
Ik heb een keer een lang artikel over de architectuur van de P4 gelezen. Daar stonden dit soort dingen allemaal in.
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
Think schijnt geoptimaliseerd te zijn voor de P4 (Stond op de intel website ergens).
Ik heb het nog niet kunnen testen.
Ik heb het nog niet kunnen testen.
seti kun je wel offline doen, met SetiHide kun je buffers exporteren en importeren
Het Mersenne prime project krijgt binnenkort een geoptimaliseerde cliënt voor de P4. De snelheid van de cliënt met SSE2-instructies zou gaan verdubbelen.
Dit project loopt al sinds 1996 en het doel is het vinden van een priemgetal van 10.000.000 cijfers.
Het voordeel van dit project is een prijzengeld van $100.000, waarvan $55.000 voor de winnaar. Nadelen zijn het enorme geheugenverbruik en de wel erg kleine kans.
Dit project loopt al sinds 1996 en het doel is het vinden van een priemgetal van 10.000.000 cijfers.
Het voordeel van dit project is een prijzengeld van $100.000, waarvan $55.000 voor de winnaar. Nadelen zijn het enorme geheugenverbruik en de wel erg kleine kans.
Tsja.... voor mij een goede reden geen P3 maar een thundy te kopen
(naast natuurlijk het rambus-gebeuren)
Op zaterdag 20 oktober 2001 12:37 schreef DSmarty het volgende:
Tsja.... voor mij een goede reden geen P3 P4 maar een thundy te kopen(naast natuurlijk het rambus-gebeuren)
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Thankx Sequence. Kom ik je volgende week nog wel een keer over lastig vallen, hoe ik dat precies allemaal moet doenOp zaterdag 20 oktober 2001 10:42 schreef Sequence het volgende:
seti kun je wel offline doen, met SetiHide kun je buffers exporteren en importeren
hier: http://www.statsaholic.com/eccp/index.php?page=clients
staat wel een geoptimaliseerde eccp client p4 voor linux
staat wel een geoptimaliseerde eccp client p4 voor linux
Pagina: 1