Alpha PAL8045T net ingebouwd

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Sjongeh jongheh, ik word net gebeld door OCshop, de Alpha was binnen. Dus ik stap op me fietsieh, en huphup naar OCshop fietsen (is hier om de hoek). Noujah dus ik thuis aangekomen, en snel ingebouwd. \

En het resultaat. WAT EEN KOELING (sorry voor de shift)

Mijn oude koeling was een Alpha Pep, met een 60mm naar 80mm converter en dan een YS Tech 80mm fan erop. Me @1,4g hield die koel tot ongeveer 50 graden. Een redelijke score dacht ik zo.

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/koeler.jpg

En nu word die dus nog maar met koei 35 graden. Dus een verschil van 15 graden. Echt niet normaal meer. Ik denk dat ik er zow is een minder goede 80mm op bouw. Is kijken wat die dan doet. Minder geluid :) :)

Ps me mobo is een Asus A7M266, en hij past precies. Geen probleem.

foto erbij:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/ahurkmans/alpha.jpg

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Wat voor koeler zit erop

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
kosten ?

• BenJoep
Alleen heatsink is 135 piek. En ehm fan die erop zit is een YS tech, ik ga ff kijken welke.

YS Tech FD1281257B-2A

Verwijderd

:9~ Tjeemp, 35 stressed is wel erg weinig. Maar dan nu met dichte kast en na een dagje CPUburn draaien ;)

Wat voor een Ystech fan heb je er nu op, CFM waarde dus ?

//edit PS en met het raam dicht en de verwarming aan :P

• BenJoep
Ik heb nu de verwarming aangezet en me case fan's uitgezet. En hij word nu met koei 37 Graden. Toch nog wel lekker dacht ik zow..

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:27 schreef Genotix het volgende:
Ik heb nu de verwarming aangezet en me case fan's uitgezet. En hij word nu met koei 37 Graden. Toch nog wel lekker dacht ik zow..
;) Zekers laag. Ga je nu verder met de CPU flink overklokken ?

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 19:11
Zo das erg netjes :) Inclusief koelpasta neem ik aan

• BenJoep
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:34 schreef Hooi het volgende:

[..]

;) Zekers laag. Ga je nu verder met de CPU flink overklokken ?
Ehm ik wacht nog op me nieuwe mobo, die A7M die kan ik wel via de fsb verder gaan klokken, maar me 3Com wil het dan niet meer doen. Dus we zullen zien wat we eruit kunnen halen. Maarjah ben er wel blij mee.

En het is idd met AC II

• Karel2001
deze schroef je op je board toch ?

• Karel2001
enne... wat zijn al die pijpleidingen naast je DDR geheugen

• BenJoep
Je moet hem idd op je bord schroeven met veren, het werkt goed, maar een spacer kan geen kwaad denk ik.

Ehm en die leidingen zoals jij het noemt zijn me gerounde ide kabels. :)

Verwijderd

genieten!!!

ik krijg hem morgen binnen (als de ptt zijn werk doet!)

dan nog ff wachten op de Abit KR7 , en dan ook zo'n heerlijke koeling!

Want ik moet toegeven, dat ding ziet er echt mooi uit, en hoe koelt ook nog als de nete!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Zeg die 60->80mm fan converter, is die speciaal voor de Alpha's gemaakt zodat ie goed op die "mantel" past? Ik zit zelf namelijk te denken om een 80mm fan op mijn PAL6035MFC te zetten ipv een Delta 60MP.

Kost die converter eigenlijk.. en komt ie ook van OC-Shop vandaan?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:53 schreef tazzman het volgende:
Zeg die 60->80mm fan converter, is die speciaal voor de Alpha's gemaakt zodat ie goed op die "mantel" past? Ik zit zelf namelijk te denken om een 80mm fan op mijn PAL6035MFC te zetten ipv een Delta 60MP.

Kost die converter eigenlijk.. en komt ie ook van OC-Shop vandaan?
lol, je bent te laat man, ik heb er net 4 besteld, 1 voor mij en 3 voor mede-GoTters :)

maar op www.breetcomputers.nl hebben ze ze, kosten 20FL

• BenJoep
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:54 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

lol, je bent te laat man, ik heb er net 4 besteld, 1 voor mij en 3 voor mede-GoTters :)

maar op www.breetcomputers.nl hebben ze ze, kosten 20FL
Breet is pleite, jammer genoeg, daar heb ik hem ook vandaan, ik geloof niet dat Oschop ze heeft. Maar hij heeft me toen een 30 piek gekost dacht ik.

Hij is van Innovatek, misschien dat je hem nog kan vinden ergens.

Verwijderd

Breet heeft deze, die heb ik zelf net besteld en de bestelling is bevestigd.. Hij is inderdaad 20 piek, t'is alleen een ander model.
(??Hoezo Breet is pleite..)
Afbeeldingslocatie: http://www.breetcomputers.nl/Pics/swiftkill.jpg

• BenJoep
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:17 schreef Hooi het volgende:
Breet heeft deze, die heb ik zelf net besteld en de bestelling is bevestigd.. Hij is inderdaad 20 piek, t'is alleen een ander model.
(??Hoezo Breet is pleite..)
[afbeelding]
Hey hij is er weer. Ik kreeg laatst een site waar stond dat er door persoonlijke omstandigheden Breet gesloten was. Maareh ik zie staan "Grote opruiming Alle producten voor bodemprijzen", dus ik denk dat hij gewoon zijn voorraad nog ff eruit doet.

Verwijderd

Dat ken ;)

Mhh.. ik neem aan dat 'ie wel gewoon blijft bestaan.

Was U niet verward met het feit dat Breet een week of wat terug server problemen had, en dat Nedcool er mee stopt wegens persoonlijke redenen en de voorraad uitverkoopt, en dat het Narwal was die failliet ging misschien ?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

als je ff al het stof van je fan afhaald gaat ie ook best wel beter door koelen :+

iStockphoto

• BenJoep
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:28 schreef cheshire87 het volgende:
als je ff al het stof van je fan afhaald gaat ie ook best wel beter door koelen :+
Ehm heb het er al af gehaald, kut stof ook altijd. :+

Ehm en nee, ik ben niet verward, het is breet waarbij het was, en wel degelijk dat ze pleite gingen.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:31 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ehm heb het er al af gehaald, kut stof ook altijd. :+

Ehm en nee, ik ben niet verward, het is breet waarbij het was, en wel degelijk dat ze pleite gingen.
Gert Jan Breet is hier ook GOTter, en hij vond het toen ook al niet leuk, hij legde uit dat de shop naar een andere website/server ging. Misschien dacht je aan De Greef ???

• BenJoep
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:09 schreef Hooi het volgende:

[..]

Gert Jan Breet is hier ook GOTter, en hij vond het toen ook al niet leuk, hij legde uit dat de shop naar een andere website/server ging. Misschien dacht je aan De Greef ???
Nee het was ech Breetcomputers, en er stond dus dat er om persoonlijke redenen niet meer door kon worden gegaan met Breetcomputers. Ik blijf het niet herhalen hor, en het is echt zow. Ik heb er aardig wat gehaald, en ik vond het dan ook best wel kut.

Maareh laat die Gast dan is ff antwoord geven op hoe het staat, en of die nou wel of niet door gaat.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:41 schreef Karel2001 het volgende:
enne... wat zijn al die pijpleidingen naast je DDR geheugen
ik denkl dat je de geheugen heatsinks bedoeld.. thermal take d8 ik zo

• Leipo
  • Niet online
breetcomputers stopt echt.. het stond op zijn site en veel produkten zijn ook al uitverkocht.. ik heb gisteren nog wel snel dingen kunnen bestellen maar je moet er wel snel bij zijn!

ik heb dus maar snel 2 temp. gestuurde 80mm fans gekocht en een spacer en nog een 92mm fan. en natuurlijk zo'n fanadapter.

er staat nu op zijn site dat de 92mm er niet meer zijn en er nog maar 1 temp. gestuurde 80mm fan is: dus snel wezen >:)

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 18:09
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:31 schreef Genotix het volgende:
kutstof
:9

• BenJoep
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:21 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

ik denkl dat je de geheugen heatsinks bedoeld.. thermal take d8 ik zo
Klopt idd

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Mijn 3com doet het nogsteeds nu op 160Mhz fsb. Heb net CRUCIAL mem geplaats en alles werkt perfect. En dat op de maximum settings (8-8-6-2-2-2-2) mogelijk met Oost-duits oeps, DDR geheugen.
Maar begin maar eens met overclocken die 1400'er.
Ik haal ook met mijn swiftech 35-36 graden maximaal na een paar uur een koe te draaien op 1400Mhz.
Maar boven de 1600Mhz begint de warmte pas echt. Op 1680Mhz max temp is 44 graden. (Dit is echt max) En uiteraard is de kast altijd dicht, want bij gesloten kast is de temp lager dan open kast. (Goeie airflow)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• BenJoep
Op vrijdag 19 oktober 2001 17:54 schreef Rick2001 het volgende:
Mijn 3com doet het nogsteeds nu op 160Mhz fsb. Heb net CRUCIAL mem geplaats en alles werkt perfect. En dat op de maximum settings (8-8-6-2-2-2-2) mogelijk met Oost-duits oeps, DDR geheugen.
Maar begin maar eens met overclocken die 1400'er.
Ik haal ook met mijn swiftech 35-36 graden maximaal na een paar uur een koe te draaien op 1400Mhz.
Maar boven de 1600Mhz begint de warmte pas echt. Op 1680Mhz max temp is 44 graden. (Dit is echt max) En uiteraard is de kast altijd dicht, want bij gesloten kast is de temp lager dan open kast. (Goeie airflow)
Ik heb nu alleen 2 outtake fan's. Dus erg goede airflow heb ik nog niet. Er komen binnenkort 4 Ys tech fan's in te hangen.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

bij mij was het verschil tussen 2 outtake fans (2x80mm) en alle nu aanwezige casefans (3x80 outtake,2x120 intake) maar en graad of 2. Dus ik zou van die extra fans geen wonderen verwachten.

Geen inspiratie

Pagina: 1