Ik heb een login systeem gemaakt met Cookies
Bij login 'SET' hij een cookie met
UID & MD5 hash.
Aan de hand van de volgende code:
$LoginNaam => komt uit de submit
$LoginPassword => komt uit de submit.
Ik heb nu een cookiecheck gemaakt. Waar hij dus de md5 hash ophaalt met de hash die hij zelf genereert.
Via de volgende code.
Nu krijg ik dus elke keer dat 'er is met het koekje geknoeid!!!'....
Dus dacht ik laat ik eens de hash uit het cookie naar voren halen. En die hij zelf genereerd. En idd die zijn verschillend. (ik weet niet of ik ze mag tonen, is dat gevaarlijk?)
Maarja hoe krijg ik ze nou hetzelfde? Ik kom d'r niet echt uit
Bij login 'SET' hij een cookie met
UID & MD5 hash.
Aan de hand van de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? // maakt een md5 hashje van code $secretword = "blaat"; $hash = md5($LoginNaam.$LoginPassword.$secretword); // Set de code Setcookie ("Uid", $uid, Time()+3600); Setcookie ("userhash", $hash, Time()+3600); ?> |
$LoginNaam => komt uit de submit
$LoginPassword => komt uit de submit.
Ik heb nu een cookiecheck gemaakt. Waar hij dus de md5 hash ophaalt met de hash die hij zelf genereert.
Via de volgende code.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <? $Query = mysql_query("SELECT * FROM lokwa_users WHERE uid=$HTTP_COOKIE_VARS[Uid]"); $Results = mysql_num_rows($Query); while ($row = mysql_fetch_array($Query)) $LoginNaam = $row[username]; $LoginPassword = $row[password]; $secretword = "blaat"; $hash = md5($LoginNaam.$LoginPassword.$secretword); //zegt of de hash goed is if($hash == $userhash) { echo "<BR><BR>Oke alles is goed!!!"; } else { echo "<BR><BR>Er is met het koekje geknoeid!!!"; } ?> |
Nu krijg ik dus elke keer dat 'er is met het koekje geknoeid!!!'....
Dus dacht ik laat ik eens de hash uit het cookie naar voren halen. En die hij zelf genereerd. En idd die zijn verschillend. (ik weet niet of ik ze mag tonen, is dat gevaarlijk?)
Maarja hoe krijg ik ze nou hetzelfde? Ik kom d'r niet echt uit
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW