Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Ik weet niet of er proggies voor zijn, maar je kan proberen de executable eens in een hex editor te openen, en te zoeken op wat html tags ofzo.
Er zijn wel tools voor te vinden denk ik, maar ik weet helaas niet waar op het internet. Een ding weet ik wel, de source code komt er nooit meer zo uit te zien als het was.
Als je bv. javascript o.i.d. gebruikt dan heb je grote kans dat alle variabele namen zijn veranderd. (Dat gebeurd meestal bij compilatie.)
Als je bv. javascript o.i.d. gebruikt dan heb je grote kans dat alle variabele namen zijn veranderd. (Dat gebeurd meestal bij compilatie.)
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
"mijn proggie kwijtgeraakt" -> mijn is mijn... ik wil die rc opnieuw compilen, maar ik heb al ontdekt dat het component dat ik gebruik om bepaalde htm files te tonen zo native ie is dat ik de source kan zien (en dus kan opslaan)...Op vrijdag 19 oktober 2001 15:06 schreef Nielsz het volgende:
Is verboden.
edit: niet als het van jezelf is natuurlijk
Als afgestudeerd software engineer weet ik heus wel dat het reversed engineeren van andermans spul niet mag en zou ik echt niet zo stom zijn dit op Programming & Webscripting maar eerder op alt.warez.com of zo iets stellen
Cogito Ergo Credo
Of nog makkelijker..je zegt dat het jouw prog. isOp vrijdag 19 oktober 2001 15:16 schreef jopiek het volgende:
[..]
"mijn proggie kwijtgeraakt" -> mijn is mijn... ik wil die rc opnieuw compilen, maar ik heb al ontdekt dat het component dat ik gebruik om bepaalde htm files te tonen zo native ie is dat ik de source kan zien (en dus kan opslaan)...
Als afgestudeerd software engineer weet ik heus wel dat het reversed engineeren van andermans spul niet mag en zou ik echt niet zo stom zijn dit op Programming & Webscripting maar eerder op alt.warez.com of zo iets stellen
* SiGNe gelooft je hoor..
Niet?
[Specs]
da's je geraden ook 
helaas heb ik geen idee hoe je dit op een PC aanpakt, op een Mac zou ik het wel weten (gewoon met resedit)
helaas heb ik geen idee hoe je dit op een PC aanpakt, op een Mac zou ik het wel weten (gewoon met resedit)
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
maar het is al opgelost (alleen een wavje niet, maar die heb ik illegaal uit de windows 98 dir gehaald, dus die vind ik ook wel weer)...
iig bedankt voor jullie hulp
Quote: "maar ik heb al ontdekt dat het component dat ik gebruik om bepaalde htm files te tonen zo native ie is dat ik de source kan zien (en dus kan opslaan)..."
iig bedankt voor jullie hulp
Quote: "maar ik heb al ontdekt dat het component dat ik gebruik om bepaalde htm files te tonen zo native ie is dat ik de source kan zien (en dus kan opslaan)..."
Cogito Ergo Credo
ik dacht... laat ik ze m'n delphi code om de resources in te leven (die had ik gelukkig nog wel) maar besparen ten einde de javanen te vriende te houden...Op vrijdag 19 oktober 2001 15:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Of nog makkelijker..je zegt dat het jouw prog. is
* SiGNe gelooft je hoor..
Cogito Ergo Credo
Mwa, als het goed is kan je met visual studio (van MS dus) alle resources van een exe zo tevoorschijn toveren.
Of het nu een dialog is of teksten of andersoortige resources, als ze maar in de resource table zijn gehangen
Harstikke iessie (of het nu voor je eigen prog is of niet
Of het nu een dialog is of teksten of andersoortige resources, als ze maar in de resource table zijn gehangen
'k heb VC++ op m'n pc staan (is trouwens wel illegaalOp vrijdag 19 oktober 2001 15:25 schreef DolleDries het volgende:
Mwa, als het goed is kan je met visual studio (van MS dus) alle resources van een exe zo tevoorschijn toveren.
Cogito Ergo Credo
De VC editor itself....start visual studio op, en open file
selecteer *.exe files in de file type box & selecteer open as... resources & klaar is clara ...of wie dan ook
selecteer *.exe files in de file type box & selecteer open as... resources & klaar is clara ...of wie dan ook
iddOp vrijdag 19 oktober 2001 15:42 schreef Yarvieh het volgende:
Resource hacker, exe openen, action, save all resources .. klaar
geweldig dat ding, kan ik direct zien waar ik die files precies had staan... nu ff de compiler zoeken dcc32.exe
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Nah, dan zou ik maar eens terug naar de universiteit gaan als ik jou was. Reverse engineering is namelijk binnen bepaalde grenzen toegestaan in de EEG. We leven (gelukkig) niet in de VS...Op vrijdag 19 oktober 2001 15:16 schreef jopiek het volgende:
Even uit het hoofd:
• Je mag niet reverse engineeren om produkten te imiteren, je moet een eigen nieuw produkt hebben dat samenwerkt met het te reversen produkt.
• De producent van het produkt dat je wilt reversen moet niet al op een andere manier de gegevens beschikbaar gesteld hebben die je nodig hebt, anders moet je die andere manier gebruiken om aan die gegevens te komen, ookal kost dat veel geld.
• Je mag de uit het reversen gewonnen gegevens niet doorspelen/verkopen aan derden.
wel ik generaliseer ff meneertje wijsneus, net zoals hier gegeneraliseerd wordt dat ik reverse engineer dus illegaal bezig ben...
ik adviseer jou om maar eens een studie hoe ontnerd ik te doen...
ik deed trouwens HTS en dus zat ik niet op de universiteit!!! (nu wel trouwens, een ontnerdingscursus van 3,5 jaar)
ik adviseer jou om maar eens een studie hoe ontnerd ik te doen...
ik deed trouwens HTS en dus zat ik niet op de universiteit!!! (nu wel trouwens, een ontnerdingscursus van 3,5 jaar)
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Nou, generaliseer maar lekker verder meneer de generaal...Op vrijdag 19 oktober 2001 17:19 schreef jopiek het volgende:
wel ik generaliseer ff meneertje wijsneus, net zoals hier gegeneraliseerd wordt dat ik reverse engineer dus illegaal bezig ben...
Feit blijft dat je ongelijk hebt, en dat VS wetten niet in de EEG gelden. Je zit dus in het luchtledige te generaliseren als je stelt dat je illegaal bezig bent wanneer je reverse engineered, het mag wel degelijk in europa.
Tegenadvies: volg de sociale activeringscursus "hoe geef ik mijn ongelijk toe zonder mijn gezicht te verliezen".ik adviseer jou om maar eens een studie hoe ontnerd ik te doen...
oh, als jij vind dat ik ongelijk heb, wil ik dat wel toegeven hoor, maar ik was er zoiezo 100% van overtuigd dat ik m'n eigen spul wel mocht reversed engineren en ik heb ook wel eens andermans spul gereversed engineered...Op vrijdag 19 oktober 2001 17:27 schreef mietje het volgende:
[..]
Nou, generaliseer maar lekker verder meneer de generaal...
Feit blijft dat je ongelijk hebt, en dat VS wetten niet in de EEG gelden. Je zit dus in het luchtledige te generaliseren als je stelt dat je illegaal bezig bent wanneer je reverse engineered, het mag wel degelijk in europa.
[..]
Tegenadvies: volg de sociale activeringscursus "hoe geef ik mijn ongelijk toe zonder mijn gezicht te verliezen".
einde discussie, slot erop dit is niet zinnig meer...
Cogito Ergo Credo
Pagina: 1