Toon posts:

Ata 100 met Abit KT7A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik heb een raar probleem:
Ik heb een abit kt7-a moederbord en een ibm 40 Gb harddisk (ata 100 - 7200 rpm)
Ik wou ata-100 inschakelen voor mijn hd, en moest hiervoor hpt370 drivers installeren. Toen ik dit gedaan had kwam ik niet eens meer in mijn Bios. Als ik mijn computer aanzette sprong de monitor niet van standby af. Na een tijdje kwam ik erachter dat dit wel kon door de powerkabel van mijn computer eruit te halen en na een halve minuut of zo er weer in te doen. Vervolgens kon ik win98 niet meer in, heb de drivers nu gedeïnstalleerd en alles werkt weer een beetje normaal, alleen als mijn computer langere tijd uitstaat (+- 8 uur) dan doet ie weer raar (powerkabel er weer uithalen enz). Hoe kan dit?

ligt het aan mijn diamond viper 2 videokaart, aan de hpt370 drivers, aan het feit dat ik nu iets opgeblazen heb of iets anders???

Groeten, Roel

Verwijderd

topictitel aangepast:
"ata 100" >> "Ata 100 met Abit KT7A"

Verwijderd

Heb je een KT7A of een KT7A-RAID?
Als de gewone hebt hoef en kan je niet eens de hpt370 drivers installeren omdat er geen highpoint controller op je moederbord zit.

Verwijderd

Mhh heb je misschien een kaart in PCI slot 5 zitten ? Als je de HPT controller gebruikt, kun je dat slot bijna nooit gebruiken, omdat het de IRQ hardwarematig deelt. Zet die kaart dan dus in een ander slot. Ook PCI slot 1 naast de VGA kaart kun je trouwens meestal niet gebruiken omdat die weer met de AGP de IRQ deelt.

Verder kun je veel onbetaalbare info vinden op http://www.go.to/kt7faq

Verwijderd

Topicstarter
Het is een KT7A - Raid.

Maar volgens jullie ligt het dus aan agp/pci dingen?

Hoe moet ik dit dan oplossen?

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:41 schreef Rule77 het volgende:
Het is een KT7A - Raid.

Maar volgens jullie ligt het dus aan agp/pci dingen?

Hoe moet ik dit dan oplossen?
Dat leg ik net uit. Heb je er misschien overheen gelezen ?
Pagina: 1