Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

K7S5A ik weet het niet meer plz help!

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-07 22:30
Ik kom er niet meer uit hoor.
Voeding is 350 Watt dus da's voldoende.
Er zit een tb1400 in.
Maar het ding werkt gewoon niet goed. Als hij windows 2000 wil booten reset hij gewoon spontaan nadat het laadbalkje van win2k vol is, ik krijg dus niet eens het bootscherm van win2k te zien.
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een nieuwe cmos batterij en de bruggen van de TB1400 in te kleuren ivm voltage.

Dat laatste wil ik dus gaan doen, maar kan iemand me vertellen welke bruggen ik moet inkleuren? Fotos eventueel?

• KHdV543
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21-09-2006
Is je voeding wel AMD goedgekeurd?

God is a DJ Mijn Specs.

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Check de ecs site of er evt een bios update beschikbaar is die relevant is.
Acpi zou ook nog fout kunnen zijn.

@NL

• HermeS
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-07 15:47
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:00 schreef KillerAce_NL het volgende:
Check de ecs site of er evt een bios update beschikbaar is die relevant is.
Acpi zou ook nog fout kunnen zijn.
acpi denk ik niet,
vriend van mij heeft het zonder acpi aan de praat gekregen (acpi stond uit). maar je kunt het natuurlijk altijd proberen

• beek402
  • Laatst online: 09-08-2002

beek402

ik heb een pc!

heb je al eens bijhet forum voor k7s5a gekeken?
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4
heb je al eens een andere processor geprobeerd op basis van 200mhz fsb?

zou toch eens kijken bij ecs forum daar staan heel veel (negatieve) reacties

http://coolgraphics.com/gallery/animations/living/livinga15.gif

• Rene59
Ik word er gek van, ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd, ook wat ik tegen gekomen ben op OCWB.
De voeding is goed, dat weet ik zeker.

Het kreng draait gewoon niet goed op een 133 fsb, wel op 100.
Ik denk dus dat ik die L bruggen moet in gaan kleuren, want dat is zo'n beetje het enige wat ik nog niet geprobeerd heb.
Waar kan ik vinden hoe dat moet?

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:01
L7 gewoon inkleuren zoals je dat met L1 ook zou doen.
Geen FAQ voor nodig toch? Gewoon alles inkleuren, heb je 1,85V

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:03 schreef beek402 het volgende:
heb je al eens bijhet forum voor k7s5a gekeken?
http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=4
heb je al eens een andere processor geprobeerd op basis van 200mhz fsb?

zou toch eens kijken bij ecs forum daar staan heel veel (negatieve) reacties
Komt toch voornamelijk door teveel "gepiel" tijdens installatie. En veel XP users, tja die drivers zijn nog niet in orde, maar dat kun je verwachten als je een OS gebruikt dat officieel niet eens uit is of net uit is.

Ik heb em heerlijk stabiel lopen hier. Maar je moet dat soort dingen ook gewoon goed en gepland aanpakken.
Eerst voorzichtig installen, puur op stabiliteit, dus alle STANDAARD drivers gebruiken. Dan pas de nieuwere AGP en IDE drivers, en hou je ook aan de install voorschriften van drivers (volgorde). Dan pas optimaliseren (bios en software).

Naar mijn idee is dat de juiste methode.
Op die manier lever ik al 6 jaar stabiele pc's aan vrienden/kennissen/collega's.

@NL

• Rene59
Ik ook KillerAce, maar dit bord maakt me dus echt moedeloos.
Ik reboot hem net en nu hangt hij na het post scherm.
Searching for boot record....ide-0..OK
en dan houdt het op, floppy lampje brandt nog.
Nou kun je mij veel vertellen, maar dat heeft niks met software te maken, maar er is iets anders mis.

En zo loopt dit bord me nu al een week lang te etteren met zulk soort rare kuren.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm, trek je fdd cable er eens uit. En wel de meegeleverde kabels gebruiken, niet die van je ouwe mainboard.

FF alles eraf, en alleen hdd op primarymaster.

@NL

• HermeS
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-07 15:47
vriend van mij had ook z'n probleem, die bios starte tesnel (quick power-on) waardoor de hd zich niet kon aanmelden, dus dan moest had ie die maar op 10 seconden wachten gezet ofzo. voor zover ik weet draaide alles aardig stabiel (niet echt lang gebruikt zeg maar)

• Rene59
De cdrom spelers worden niet herkend.
En als ik winME in de safe mode opstart reset hij spontaan als hij begint winME te laden.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Toch niet de standaard meegeleverde IDE drivers ge-installed? Die zijn nl niet goed.

Oh ja met IDE devices hebben sommigen idd problemen omdat ze niet ata100 kabels gebruiken. Daarom zei ik ook, dat je alleen de HDD eraan moest hangen en alleen de meegeleverde kabels moet gebruiken.

@NL

• Rene59
IDE drivers niet geinstalleerd.
Heb de meegeleverde kabels gebruikt, cdrom speler al los gehad.
Allemaal geen resultaat.
Het bios vindt de cdrom speler overigens wel.
In apparaatbeheer staat alleen de sis ide controller (na een nieuwe install dus)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm, vaag. Ik kan je nu helaas niet meer helpen, mijn werk zit er zo op. Weekend :) :) Kom je er echt niet uit: ->RMA
Laat de leverancier em dan maar eens aan de praat krijgen.

Maar snuffel eerst maar eens wat rond op het ECS forum van ocworkbench.com

Suc6 !

@NL

• Rene59
Ik denk dat als ik er vandaag niet uit kom, dat ik hem maar terug ga sturen.

• Rene59
Nou dit ga je niet geloven.
Ik draai net een geheugentest, en na een minuutje testen zie ik hem als op 13000 errors staan.
Gaat lekker dus.
Ik ga maar good old SDRAM proberen want dit slaat werkelijk nergens op!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmm ik heb er Kingston DDR inzitten. Misschien lag het idd aan je memory.

@NL

• Artcore
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Probeer als je sdram heb gebruikt eens ddr of andersom...

• Rene59
Ik ga nu sdram proberen.

• Rene59
Werkt perfect.
Ik vraag me af of het DDR geheugen slecht is, of dat er een probleem is met het moederbord en dit geheugen van Hyundai...

• Artcore
  • Niet online
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:21 schreef Rene59 het volgende:
Werkt perfect.
Ik vraag me af of het DDR geheugen slecht is, of dat er een probleem is met het moederbord en dit geheugen van Hyundai...
Als het bord met sdram wel werkt, weet ik bijna zeker dat je een brak ddr-reepje hebt...

• koentjuh
  • Laatst online: 16-08-2018
ligt niet aan de combo, ik hb er nl ook hyundia geheugen inhangen...een reepje van 256 ddr ram... en draait perfect...nog geen vastloper gehad.. duzz denk dat dat ene reepje gewoon gaar izz

• Frank.B
  • Laatst online: 08-12-2002
Nou, over die brakke reepjes,
Ik heb nu ook een dat ECS bordje draaien met duron 900 (was 700) en 256Mb DDR samsung cl2. Dat gaat echt niet werken, vraag me niet hoe. Misschien mis ik een instelling, maar zelfs bij de safe mode (cl3, 100MHz DDR etc.) geeft hij steeds registry fouten en crasht onherroepelijk. Dus ik steek zo'n oude pc133 cheap gevalletje erin, en draait als een trein. Nergens last meer van. Is er iets wat nog aangepast moet worden ofzo? Ik heb niet voor niets DDR ram gekocht...

AMD XP 1700+|neolec black magic B papst|Asus A7V133 raid|Infineon 256MB PC133 2-2-2|Asus V8440 deluxe Geforce 4 128Mb|TV capture|2x Maxtor 80Gb ATA133 7200 rpm liquid + Quantum ct30 30Gb ATA66 Sub7200 rpm |DVD|52x|6x4x32

• Rene59
Ik ga morgen op mijn werk die hyundai ddr module testen, dan zien we vanzelf of hij brak is.
Ik krijg tevens van de winkel een nieuwe ddr module toegestuurd van een ander merk, dus ik ben benieuwd of die dan wel gaat werken.
Tot nu toe werkt de sdram module die er nu in zit perfect, nog geen crashes gehad.

• Frank.B
Ik ben benieuwd.

Sinds ik die pc133 erin heb zitten, is hij bij mij ook nog niet gecrashed.

AMD XP 1700+|neolec black magic B papst|Asus A7V133 raid|Infineon 256MB PC133 2-2-2|Asus V8440 deluxe Geforce 4 128Mb|TV capture|2x Maxtor 80Gb ATA133 7200 rpm liquid + Quantum ct30 30Gb ATA66 Sub7200 rpm |DVD|52x|6x4x32

• Compacto
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 17-07-2015
Ik heb zelf ook de ECS met noname pc133 en die gaat als een stabiele trein (geen NS trein dan..)

Moet ik dan toch maar sdram houden ?

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 21:03 schreef Compacto het volgende:
geen NS trein dan..
Die komen niet op tijd, net als in Belgie ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen.

• Frank.B
Misschien werkt een goedkoop moederbord alleen maar met goedkope onderdelen :?

• KHdV543
  • Laatst online: 21-09-2006
He, dat komt me bekend voor. Een collega geeft namelijk ook veel problemen met zij hyundai DDR geheugen. Zijn PC start nog wel op maar vervolgens alleen maar blauwe schermen. Als hij zijn PC met windows 2000 opstart gaat alles wel goed. Hij geeft ook het geheugen de schuld. Ik zou het gaan ruilen voor een ander merk.

God is a DJ Mijn Specs.

• Frank.B
Das toch raar, want het probleem was juist dat hij bij windows 2000 spontaan gaat rebooten. Ik zal straks ff kijken of er een recomended list is van dat geheugen ofzo, ben nou toch wel benieuwd.

• Frank.B
Nou, het lijstje van ECS is wel errug kort... Maar het is nogal vreemd dat er mensen met de zelfde ddr geheugenmodule de één wel, en de andere niet last van problemen heeft. Bij de meeste ligt het aan de voeding, sommige zeggen dat 300W voor normaal gebruik (1cdrom 1hdd etc.) niet genoeg is. Dan heb ik nog eens een 250W...
Bij enkele ligt het aan het bordje, maar ik vind het nog te voorbarig om nu het bordje al de schuld te geven.
Bios flashen kan ook zeer handig zijn. Ik heb nog wel genoeg mogelijkheden, dus ik ga morgen (nu eigenlijk al vandaag) weer verder.

• GuuZ1982
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-05-2018
Ik heb een probleem dat der veel op lijkt.
Ik ging voor me stiefvader zijn comp beetje upgraden want wat in elkaar schroeven dat wil wel lukken. Maar inderdaad hij draait gewoon niet op 133 en wel op 100 (en hij start niet lekker op soms na resetten) ik heb er 256 sdram inzitten 133 en een amd xp 1800+
verder zit der een oud pci modem in en een oude packard bell video kaart.
Als ik fsb op 133 zet kan ik met cmos clear weer in me bios komen want anders start ie gewoon echt niet meer op dan krijg je de meldingen
cmos battery low
cmos memsize wrong

F1 setp
F2 load best performance

ik druk F2 en hij start gewoon op maar wel met 1150 mhz ipv 1800+ xp

Ik had er eerst 64 sdram 100 bij zitten dat heb ik er uit gehaald maar hij loopt eerder nog slechter dan beter.

Iemand enig id? alvast bedankt.

There is no difference between extreme oppositions.

• ThaMan
  • Laatst online: 19-04-2008

ThaMan

N0 Drugs!We 4re B0rg

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar ik heb zelf ook 2 ecs plankjes en qua geheugen is tie heel kieskeurig, ik zou het iig met wat ander geheugen proberen, ik heb in beide sdram zitten, maar heb ook DDR van samsung geprobeerd en ook no probs daar

Specs : BigTower , AMD XP1800 @ XP2100 (1,71Ghz)FSB=150, Samsung 512 MB DDR 2700 (cas 2) , MSI KT3 Ultra , Maxtor 80 Gig 7200 RPM Liquid bearing, Geforce 2 Pro, 300 Watt Voeding,LG 16X DVD, Thermaltake Vulcano 7+ , Sb Audigy, Inspire 5700, Philips 17 inch

• GuuZ1982
Ik breng me pc morgen langs de computer speciaal zaak in ons gehucht kijken wat die der mee kunnen

• GuuZ1982
gooi je ECS bordje maar door het raam:)

gister in die computer winkel ben ik "boven" geweest en daar hadden ze al in mijn aanwezigheid 3 brakke ecs borden zo zie je maar weer goedkoop is niet altijd duurkoop. Maar goed me pc staat nu bij de computermeneer en als ik hem terug krijg roep ik wel even wat der nou precies mis was.

• gve
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

De oplossing wellicht voor de hiergenoemde problemen: Trek die northbridge koeler eraf en doe daar iets beters dan 2 stukje elkaar half overlappend dubbelzijdig plakband tussen. Dit issoleert denk ik meer dan het koelt :r

Ik heb gisteren een systeempje gebouwd voor een vriend en de plakband vervangen door AS thermal adhessive. Maar koelpasta met 4 puntjes secondenlijm zal ook werken.

// het systeem draait met 256mb noname cas3 SDram @ cas 2 utlra timings. Het is een duron 650@866 1,6V. Indien je 2 reepjes geheugen gebruikt heeft de Northbridge het zwaarder.

www.ditkannietwaarzijn.nl | www.identificatieplicht.nl

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10-07 18:34
Waarschijnlijk is het softwarematig. Heb ik vaak gehad met XP en 2000 en dit bordje als ik bijvoorbeeld iets installeer dan kan ik daarna niet verder dan dat schermpje komen en reboot hij telekens. Eergister nog gehad.

• gve
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

software fouten als die komen meestal door een hardwareprobleem. Ofwel koel die northbridge eens! Eventueel kan je nadat je die dubbelzijdige plakband verwijderd hebt, nog een fannetje monteren maar daarvoor lijkt me niet erg zinnig.

• Palmboom
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07-01 14:51
Ik heb zelf ook deze problemen gehad bij asynchroon gebruik. Zoals je zelf aangeeft werkt het goed als je het geheugen op 100 Mhz en je bus op 100 Mhz draait en gaat het fout als je het geheugen op 133 zet je en bussnelheid op 100.

Als ik jou was zou ik het volgende eens proberen:

- nieuwste CheepoBIOS 1.07 flashen (http://www.ocworkbench.co...b=get_topic&f=37&t=002755)
- sisoft sandra 2003 downloaden

stel nu je bus en geheugen in op 100 Mhz en doe de Memory Bandwith Benchmark (als je PC133 geheugen hebt kun je het waarschijnlijk gewoon op CAS2 draaien aangezien je bussnelheid erg laag is. Noteer je score.

stel nu je bus en je geheugen in op 107 (kan met die Cheepobios, even hopen dat je CPU dit ook goed doet). Even kijken of je geheugen dit nog steeds pikt op CAS2. Noteer ook deze score.

Ga nu deze score maar eens vergelijken met de score die mensen halen als het geheugen op 133 Mhz draait. Ik verwacht dat het alles meevalt. Ik draaide mijn duron op 112/112 en mijn geheugen snelheid deed amper onder terwijl mijn cpu sneller was.

edit : northbridge coolen is voor de problemen die jij hebt volgens mij geen oplossing hoor. Sommige mensen de synchroon draaien (133/133) gaan ook overclocken waardoor de bussnelheid boven de 133 uit gaat komen, voor die mensen wil het nog wel eens een oplossing zijn bij instabiliteitsproblemen.

• GuuZ1982
Ik heb der niet zo veel verstand van ik weet wat een koeler is en wat een processor is maar over dat dubbel zijdige plakband en northbridge daar zal ik me even in moeten verdiepen.
De temp van die processor was 34 graden als die 100/100 liep en dan draaide xp wel en op 133 moest ik de boel resetten zo als ik beschreven had maar vrijdag was ik toch maar even me me pc naar die knakkers geweest waar ik de onderdelen gekocht had en na hun intelligente gebrabbel ( "het ligt aan je A-drive" ) probeerde ik der thuis xp op te gooien en inderdaad zonder resultaat hij liep vast etc en het was te laat om xp te proberen te instaleren op 100 fsb.
Maar wat ik nou niet snap is dat dat ding wel draait op 100 fsb en niet op 133. heeft dat kan dat alleen met de belasting van een northbridge te maken hebben?

als het onbegonnen werk is het me uit te leggen doe dat dan vooral niet:)
ik zal zelf ook kijken wat ik der wijzer over kan worden.

• GuuZ1982
Hehehe te gelijk gepost:) ok 1 minuutje dan
(als die gasten der niet uit komen ik krijg hem morgen pas weer terug)
ga ik dat eens proberen
tnx

• Palmboom
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 07-01 14:51
trouwens. Een Athlon 1400 met 200 Mhz bus levert je tweedehands waarschijnlijk meer op dan dat een nieuwe Athlon XP 1600 je gaat kosten. Er zijn zat mensen met een KT133 moederbordje die deze ruil met je willen maken, waarschijnlijk ken ik er ook wel een. Plaats eens een berichtje hierover in vraag en aanbod!

Op jouw ECS K7S5A bordje kun je gewoon je huidige geheugen blijven gebruiken in combinatie met die Athlon XP, ik zou het wel weten.

edit: ligt het aan mijn brakke kop of wordt er in deze posting nergens vermeld dat hij asynchroon probeert te draaien? Wil je nu eigenlijk 133/133 draaien of probleem je de hele tijd 100/133? In het eerste geval mag je mijn postings als niet geschreven beschouwen.

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:36
quote:
edit: ligt het aan mijn brakke kop of wordt er in deze posting nergens vermeld dat hij asynchroon probeert te draaien? Wil je nu eigenlijk 133/133 draaien of probleem je de hele tijd 100/133? In het eerste geval mag je mijn postings als niet geschreven beschouwen.
Het is bekend dat de 735 chipset moeite heeft met het asynchroon aansturen van het geheugen. Er zijn met die oc-bios allerlei opties, 120mem/160bus bijvoorbeeld, maar die draaien niet stabiel. Ook hoger dan 150 komt zo goed als niemand.

• dirkjesdirk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 23:44
De new OC bios is NOT for my revision board (4). Back to 0429 of cheepoman solved everything!
Much people shoud check this!

Ik ben van alles spontane reboots, niet boven fsb 124 etc. verlost door een oudere
bios te flashen! De nieuwere zijn niet altijd geschikt voor oudere revisies van dit board!!

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• gve
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

quote:
GuuZ1982 schreef op 10 november 2002 @ 12:21:
Ik heb der niet zo veel verstand van ik weet wat een koeler is en wat een processor is maar over dat dubbel zijdige plakband en northbridge daar zal ik me even in moeten verdiepen.
De temp van die processor was 34 graden als die 100/100 liep en dan draaide xp wel en op 133 moest ik de boel resetten zo als ik beschreven had maar vrijdag was ik toch maar even me me pc naar die knakkers geweest waar ik de onderdelen gekocht had en na hun intelligente gebrabbel ( "het ligt aan je A-drive" ) probeerde ik der thuis xp op te gooien en inderdaad zonder resultaat hij liep vast etc en het was te laat om xp te proberen te instaleren op 100 fsb.
Maar wat ik nou niet snap is dat dat ding wel draait op 100 fsb en niet op 133. heeft dat kan dat alleen met de belasting van een northbridge te maken hebben?

als het onbegonnen werk is het me uit te leggen doe dat dan vooral niet:)
ik zal zelf ook kijken wat ik der wijzer over kan worden.
Northbridge: de chip onder het goudkleurige koelblokje. Ik heb al op meerdere plaatsen gelezen dat de koeling van deze chip van droevig niveau is en zeker bij het gebruik van 2 reepjes geheugen verbeterd moet worden. Maar ook 133 mhz fsb zorgt ervoor dat de northbrigde zwaarder wordt belast.
Ik heb direct nadat ik het mobo uit de doos haalde daarom maar ff die tape vervangen. Helaas dus geen vergelijkingsmatriaal maar ook geen gezeik. Loopt perfect met duron op 133/133. Er zit een standaard bios op. Die duron heeft altijd op 9x100 gelopen dus 866 is prima mar met oc bios die er nog op gaat zal deze iets verder komen.

• GuuZ1982
quote:
Palmboom schreef op 10 november 2002 @ 12:27:
trouwens. Een Athlon 1400 met 200 Mhz bus levert je tweedehands waarschijnlijk meer op dan dat een nieuwe Athlon XP 1600 je gaat kosten. Er zijn zat mensen met een KT133 moederbordje die deze ruil met je willen maken, waarschijnlijk ken ik er ook wel een. Plaats eens een berichtje hierover in vraag en aanbod!

Op jouw ECS K7S5A bordje kun je gewoon je huidige geheugen blijven gebruiken in combinatie met die Athlon XP, ik zou het wel weten.

Ik wou van 100/100 naar 133/133 en dat trok die niet terwijl die dat wel zou moeten trekken bij mijn weten.
Maar goed als ik dat dee kapte die dermee en nu is ook dat het probleem niet meer want de computerknakkers van de winkel kregen hem zo ver dat ie het helemaal belabberd doet. Duuuuus... staat ie tot morgen bij hun zodat ze der rustig naar kunnen kijken om te zien wat der nou mis is. ik ben beniewd.

Dat het aan de adrive lag vond ik al erg raar dus ben erg beniewd wat der nou precies mis was, ALS ze het al opgelost hebben.

• gve
  • Niet online

gve

Beter laat dan dood.

Al iemand zijn northbridge beter gekoeld? Tot dan geef ik geen nieuwe tips.

• 3sje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09-04-2015

3sje

DON't PANIC!

[quote]gve schreef op 10 november 2002 @ 19:23:
[...]

Northbridge: de chip onder het goudkleurige koelblokje. Ik heb al op meerdere plaatsen gelezen dat de koeling van deze chip van droevig niveau is en zeker bij het gebruik van 2 reepjes geheugen verbeterd moet worden. Maar ook 133 mhz fsb zorgt ervoor dat de northbrigde zwaarder wordt belast.
Ik heb direct nadat ik het mobo uit de doos haalde daarom maar ff die tape vervangen. Helaas dus geen vergelijkingsmatriaal maar ook geen gezeik.

Ik heb problemen gehad met dit bordje bij het plaatsen van 2 sdram modules, alle probs opgelost na het vervangen van het goudkleurige koelblokje (met ecs erop) voor een oud socket7 koelblok _/-\o_ . Dat goudkleurige blokje lijkt me zo wie zo useless met die dikke korte ribben (het is echt meer voor de sier :r ) en het dubblezijdig tape helpt ook niet erg :'( .

Waarschijnlijk vergt de aansturing van ddr meer van je chipset dan sdr, dus mijn advies: Wrik voorzichtig dat koelblokje eraf en vervang het voor een ander (PI of evt 486) blokje. Het tape kun je er gemakkelijk afhalen met wat alcohol.

Verder heb ik gehoord en gelezen dat de k7s5a vaak problemen heeft met 133/133 met het cheepoman bios op 138/138 zou het beter gaan. (bij mij draait ie prima op 138/138) 8)

Do you know where your towel is? / specs

• Dannyke
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-09-2003

Dannyke

Jullie zijn

k draai 147/147 hier met SDRAM :)

btw als je cpu alleen 100/100 wil draaien heb je kans dat je mobo brak is.
had een maat van mij ook met zun k7s5a, opgestuurd en een nieuwe gehad en draait as een zonnetje

|*|*Rammelbak Specs** **Server Specs** | Hier had u reclame kunnen staan! mail voor info :+

• 3sje
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09-04-2015

3sje

DON't PANIC!

*off topic*

Heb ik ook geprobeerd, maar doen gingen m'n 3dmark ratings omlaag.

Do you know where your towel is? / specs

• Thorry
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17-08-2010

Thorry

MOFD

Ik draai hier 150/150 met DDR 266

K7S5A = goed board.

Nieuwe bios erin
chipset koeler vervangen met grotere en ASAIII
chipset voltmod
DDR voltmod
(oude) SDRAM voltmod
Processor voltmod
Multiplier dip's erop

K7S5A = vet board, je moet alleen een echte tweaker zijn om ermee om te gaan.

[Ministry Contests!!]
More to come... soon... forums... reviews... guides... and more...

• Dannyke
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 06-09-2003

Dannyke

Jullie zijn

quote:
Thorry schreef op 12 november 2002 @ 13:07:
Ik draai hier 150/150 met DDR 266

K7S5A = goed board.

Nieuwe bios erin
chipset koeler vervangen met grotere en ASAIII
chipset voltmod
DDR voltmod
(oude) SDRAM voltmod
Processor voltmod
Multiplier dip's erop

K7S5A = vet board, je moet alleen een echte tweaker zijn om ermee om te gaan.
wil jij mijn k7s5a dan Tweaken ?

k wil eiks wel meer dan 1782mhz uit me XP2000 persen >:)

|*|*Rammelbak Specs** **Server Specs** | Hier had u reclame kunnen staan! mail voor info :+

• Okasha
  • Niet online
thorry heb jij jezelf eraan gewaagt? ik wil ook graag mijn cpu voltage verhogen, maar kan niet goed lassen enzo. is er geen andere manier om mijn voltage een stapje te verhogen? kheb nu mijn xp1700@1900 lopen, (11x143) maar op 147 komt ie dus niet door 3dmark heen. op 150 start XP niet meer....

Origin: F0kk13n4t0r

• GuuZ1982
Nou ding terug gehad en der zit een ander merk sdram in en hij doet het. Wat leuks om te weten dat de eikels de floppy cable der opze kop in hadden gedaan... o o o
maarja hij doet het
ecs slikte geen dane elec sdram (misschien alleen met deze bepaalde serie?
greetz

• White Feather
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:36
Draai hier op 147*11. Draaide vroeger niet stabiel op 150 Mhz, maar na chipsetmod met socket 7 koellichaam wel. Alleen staat bij 150 Mhz de AGP op 60 Mhz en de PCI op 30 MHz, dus effectief trager dan 147. Heb alleen wel problemen met de onboard netwerkkaart. Die is namelijk softwarematig en ik kan niets meer doen als ik kazaa met 20 downloads en flashget met 8 downloads aan heb staan. Krijg dan time-out's bij IE. Ook de PCI-controllers zijn niet zo goed. Mijn systeem ligt volledig plat als ik enkele GB's van één schijf naar de andere gooi.

Verder wel superstabiel. Voor de prijs is het zeker een goed bord. En natuurlijk hergebruik van Sdram. Had er 384 van en ik was niet van plan om daar voor (nu nog steeds) 150 euro(voor 512, we gaan niet terug natuurlijk) in te gooien.Nu heb ik er sinds 2 dagen een Compaq Netwerkkaart in zitten en nu is hij al 2x gewoon geherstart. Dat heb ik in maanden niet meer gehad. Hij is wel een heel stuk werkbaarder dan de onboardkaart met Kazaa en Flashget. Toch maar even in de rommelbak zoeken naar nog een ander kaartje.

• GuuZ1982
mobo was ook brak EN het type geheugen slikte die niet... alles draait nu op 133/133

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True