Toon posts:

MOBO + multiple CPU advies nodig!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaat mezelf een nieuwe pc bouwen. Ik heb nu een BX mobo met een PII 300 Mhz processor

Ik zoek een mobo met 6 pci's en 1 isa (die ISA is absoluut noodzakelijk omdat ik anders mijn terratec ews64xl niet meer kan plaatsen)

Ik wil er een amd xp 1700 opzetten maar ik zou ook graag die PII 300 er nog BIJ OP willen. verder 512 mb ram (ik las daarstrax dat bij xp DDR ram aan te bevelen is? is dat ook in combinatie met sdram mogelijk??
Ik ben trouwens niet van plan te gaan overclocken ofzo. maar moet ik dan wel coolers of zo erin zetten? ( want daar heb ik niet echt verstand van)
DE pc is bedoeld om supersnelle prestaties te leveren op multimediagebied vooral geluid

kan iemand mij uit de brand helpen? Advies gevraagd! :)

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Naar mijn weten is er NOOIT een plankje ontwikkeld waar je een Intel EN een AMD op kan zetten..

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:38 schreef MTops het volgende:
Naar mijn weten is er NOOIT een plankje ontwikkeld waar je een Intel EN een AMD op kan zetten..
Ok maar als ik dat idee van die intel PII nou eens weglaat en puur voor dei xp 1700 ga kan iemand me DAN wel uit de brand helpen???
;)

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Yup...
Er zijn zat bordjes verkrijgbaar die de XP ondersteunen...

Het slimste wat je kan doen is een KT266A bordje halen. (check de via kt266a chipset topic) Die zijn momenteel het snelste. Sommige zijn al te koop, andere nog niet.

Als het geen haast heeft kan je ook ff wachten op bordjes met de nVidia nForce chipset, die zijn ook zeer goed...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
bij een athlon xp zou ik sowieso DDR geheugen nemen
een fan is ALTIJD NODIG!!!
als je je pc draait zonder koelers heb je er binnen 5 minuten een nieuwe sleutelhanger bij (jawel de CPU).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Denk dat die ISA-slot beperking het aantal mobo's voor XP1800+ aardig inperkt tot 3 KT133A mobo's (SDR) en 1 AMD760 mobo (DDR)

SDR:
Abit KT7A
Epox 8KTA3+
IWill KKnogwattes (toch vrijwel niet te krijgen in NL)

DDR:
Biostar M7MIA (maar die heeft helaas maar 5 PCI)- dit is voorlopig de enige DDR chipset mobo met ISA slot. Zie hier voor meer info.

Biostar is icm DDR het snelst, maar direct op de hielen gezeten door het andere drietal. Maar 1 probleem: de Biostar heb ik niet in pricewatch zien staan.

Overigens heeft een vriend van me de KT7A en EWS64XL, en heeft er alleen maar gedonder mee. Mijn advies zou dan ook zijn om een andere soundcard te scoren als je naar een modern platform wilt. Terratec heeft dacht ik een EWS88 in de aanbieding voor serieuze gebruikers die PCI willen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1