Toon posts:

IP MASQ met IRC module?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zelf al een tijdje een server staan met rh7.1 kernel 2.4.2-2. D.m.v. een paar ipchains rules forward ie netjes te internet verbinding. Sinds vandaag heb ik kernel 2.4.12 gecompiled met volledige iptables suppport. Door een rc.firewall scriptje van 't internet te halen kan ik dus weer keurig netjes internetten met een redelijke firewall.. probleem alleen is dat ik niet kan IRC DCC'en niet zenden. ik heb gehoord dat er modules waren onder kernel 2.2.x en zelfs onder kernel 2.4.2.

Heeft iemand het al voor mekaar gekregen om te DCC'en achter een server met iptables kernel 2.4.12? Ik hoor 't graag ;)

Alvast bedankt

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nog een keer goed kijken in je kernel configuratie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:28 schreef wouzer het volgende:
Nog een keer goed kijken in je kernel configuratie ;)
Ehm.. weet je dat zeker? Bij je specs zie ik namelijk Linux 2.2 staan, en zoals ik zal zei in bericht weet ik dat het met de 2.2.x en 2.4.2 kernels WEL gaat... Daarnaast heb ik die hele kernel configuratie uitgepluist (make xconfig) en kan nix vinden... ben ik nou zo scheel of zit 't er echt niet in. Nog even voor alle duidelijkheid: ik zoek dus naar een IRC module voor Masqerading met kernel 2.4.12

Thx ;)

Verwijderd

Die zit bij de source van iptables, in de patch-o-matic dir. Daarmee patch je je kernel (alleen de modules met irc in de naam kiezen, zijn er dacht ik 2). Daarna kernel configgen en bakken.

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 18:24 schreef Timboke het volgende:

[..]

Ehm.. weet je dat zeker? Bij je specs zie ik namelijk Linux 2.2 staan, en zoals ik zal zei in bericht weet ik dat het met de 2.2.x en 2.4.2 kernels WEL gaat... Daarnaast heb ik die hele kernel configuratie uitgepluist (make xconfig) en kan nix vinden... ben ik nou zo scheel of zit 't er echt niet in. Nog even voor alle duidelijkheid: ik zoek dus naar een IRC module voor Masqerading met kernel 2.4.12

Thx ;)
Oeps, mijn excuses dan, ik ben teveel 2.2.x gewend denk ik. O-)