Kan iemand mij zeggen hoe OpenOffice/StarOffice 6.0 beta is?Hoe hij onder linux is. Is het goed alternatief?
Ik gebruik openoffice en die draait wel redelijk (start alleen traag op), verder heeft ie blitse AA fonts en kan ie de meeste bestandsformaten (doc, xls, ppt) wel redelijk aan..
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Is niet helemaal waar wat je zegt, ze hebben speciaal voor modem/isdn/casema gebruikers een "low-bandwith" optie, waarbij het hele pakket in bestanden van 10mb gesplitst is, op die manier kan je gewoon elke dag ofzo een klein beetje downloaden en hoef je dus niet meerdere uren aan een stuk online te zijn. (ik heb dit ook gedaan, via isdn, gewoon terwijl ik aan het chatten was (ircOp vrijdag 19 oktober 2001 14:23 schreef eissenhower het volgende:
via modempje lukt wat moeilijk download,he
Verder, staroffice rocked! Ik vind het na enige gewenning zelfs fijner als MS Office, want alles zit in 1 programma verwerkt en dat werkt veel fijner. En het feit dat SO gratis is en van Sun is, is al reden genoeg om het te nemen
Als je ECHT niet wil downloaden kan je het ook op cd bestellen bij meerdere distributeurs, kijk anders ff op www.tienpiek.net, daar kan je StarOffice 5.2 bestellen voor een tientje, dit is alleen wel de linux versie...
Rookworst zonder R is ook worst.
Verwijderd
Ik ben ook heel enthousiast over de nieuwe OpenOffice. De beta 6.0 nog niet gezien, wel wat builds daarvoor en vond het een perfekte vervanging voor M$ Office apps. Waar ik alleen van baal is dat ze de schedule server eruit hebben gesloopt. Die was tot nu toe alleen verkrijgbaar op de StarOffice 5.2 CD (dus niet via downloads). Weet iemand of ie ook op die CD staat bij tienpiek.net?
Wat ze bij StarOffice alleen wel moeten doen is de boel modulariseren. Zale en hoop laadtijd schelen denk ik en het is dan makkelijker om nieuwe tools toe te voegen. Persoonlijk vind ik de nieuwste OpenOffice builds ideaal. Ik hebe en hekel aan een tekstverwerker die ook films enzo kan spelen. Ik wil gewoon tikken en als ik wat met die tekst kan klooien en er wat plaatjes tusse kan droppen vind ik dat al helemaal geweldig. Die acht miljoen andere onzin functies gebruik ik toch al nooit...
Er is trouwens ook een project lopende die Bonobo componenten gaat maken voor StarOffice/OpenOffice documenten, waarmee je dus die documenten dus in elk programma kunt tonen...
Er is trouwens ook een project lopende die Bonobo componenten gaat maken voor StarOffice/OpenOffice documenten, waarmee je dus die documenten dus in elk programma kunt tonen...
[deze advertentieruimte is te koop]
1. StarOffice 6 en OpenOffice werken niet meer met dat desktop systeem (thank god) maar met losse programma's die je los kunt opstarten. Dat is goed.
2. StarOffce 6 en OpenOffice openen M$ en Corel bestanden zonder enige moeite. Dat is goed.
3. StarOffce 6 en OpenOffice zijn overzichtelijk en makkelijk(er) te gebruiken en installeren dan M$ en Corel produkten. (Zéker als we het over WP8 voor linux hebben, dat zuigt). Dat is goed.
4. StarOffce 6 en OpenOffice kunnen bestanden opslaan in alle gangbare bestandsformaten. Op het eerste gezicht (heb het net) gaat dat beter dan M$ <> Corel. Dat is goed.
5. StarOffce 6 en OpenOffice starten waanzinnig langzaam op. Nou kun je zeggen: "ach, daar ben je als linux gebruiker toch aan gewend (Netscape
)", maar persoonlijk vind ik dat knap waardeloos. Dat zuigt.
6. StarOffce 6 en OpenOffice hebben een irritant soort vertraging in het openen van de pulldown menuutjes van de programma's. Dat is storend. Maar voor de rest: prima prog. Veel beter dan KOffice, maar waarschijnlijk minder dan Corel Office 2000 voor linux. Maar goed, dat is weer niet gratis
2. StarOffce 6 en OpenOffice openen M$ en Corel bestanden zonder enige moeite. Dat is goed.
3. StarOffce 6 en OpenOffice zijn overzichtelijk en makkelijk(er) te gebruiken en installeren dan M$ en Corel produkten. (Zéker als we het over WP8 voor linux hebben, dat zuigt). Dat is goed.
4. StarOffce 6 en OpenOffice kunnen bestanden opslaan in alle gangbare bestandsformaten. Op het eerste gezicht (heb het net) gaat dat beter dan M$ <> Corel. Dat is goed.
5. StarOffce 6 en OpenOffice starten waanzinnig langzaam op. Nou kun je zeggen: "ach, daar ben je als linux gebruiker toch aan gewend (Netscape
6. StarOffce 6 en OpenOffice hebben een irritant soort vertraging in het openen van de pulldown menuutjes van de programma's. Dat is storend. Maar voor de rest: prima prog. Veel beter dan KOffice, maar waarschijnlijk minder dan Corel Office 2000 voor linux. Maar goed, dat is weer niet gratis
Zo sloom start het nu ook weer niet op. StarOffice 6 beta start bij mij op in 6 a 7 seconden (Celeron 525, met 384 MB). Dit kan nog veel verder omlaag als die modules on the fly worden geladen in plaats van alles tijdens het opstarten5. StarOffce 6 en OpenOffice starten waanzinnig langzaam op. Nou kun je zeggen: "ach, daar ben je als linux gebruiker toch aan gewend (Netscape)", maar persoonlijk vind ik dat knap waardeloos. Dat zuigt.
Huh? daar heb ik nooit last van gehad eigenlijk. Maar OpenOffice wordt steeds sneller dus dat komt allemaal wel goed in de toekomst...6. StarOffce 6 en OpenOffice hebben een irritant soort vertraging in het openen van de pulldown menuutjes van de programma's. Dat is storend.
Sloom met pulldowns? Haha, moet je Win XP en Office XP eens zien, dan weet je pas wat sloom is (ME en 2K hebben er ook al een handje van)
Dat heet bij Microsoft animatiesOp zaterdag 20 oktober 2001 22:52 schreef _JGC_ het volgende:
Sloom met pulldowns? Haha, moet je Win XP en Office XP eens zien, dan weet je pas wat sloom is (ME en 2K hebben er ook al een handje van)
Ik heb gisteren openoffice 638C gedownload, en ik moet zeggen hij is VET.
Ik heb 'm op 2 machines getest:
1.33GHz AMD, 256MB RAM.
366MHz mobile PII, 224MB RAM.
op de 366MHz doet ie er ongeveer 30 seconden over om op te starten (en dat is VEEL), maar dan heb ik wel een mp3tje draaien. Op de 1.33GHz gaat 't opstarten niets sneller, helaas...
De pulldown menu's reageren op bijde machines heel erg snel.
Oh, en de letters zien er wel vaag uit
Net alsof ze altijd 'bold' zijn. Een beetje teveel anti-aliasing geloof ik.
Maar goed, ik raad dit office pakket je zeer zeker aan, want als ie eenmaal gestart is, draait ie wel perfect!
Ik heb 'm op 2 machines getest:
1.33GHz AMD, 256MB RAM.
366MHz mobile PII, 224MB RAM.
op de 366MHz doet ie er ongeveer 30 seconden over om op te starten (en dat is VEEL), maar dan heb ik wel een mp3tje draaien. Op de 1.33GHz gaat 't opstarten niets sneller, helaas...
De pulldown menu's reageren op bijde machines heel erg snel.
Oh, en de letters zien er wel vaag uit
Maar goed, ik raad dit office pakket je zeer zeker aan, want als ie eenmaal gestart is, draait ie wel perfect!
Pagina: 1