Toon posts:

Ik ben vast de eerste! Athlon XP 1900+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben waarschijnlijk de eerste met een Athlon XP 700, Athlon XP 800 en komt ie -> Athlon XP 1900+ >:)

Hier wat screenshots:

Mijn Athlon XP 700
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~crivit/IMAGE001.jpg

Mijn Athlon XP 800
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~crivit/IMAGE002.jpg

Mijn Athlon XP 1900+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~crivit/IMAGE003.jpg

Ik zal het even uitleggen. Ik ben dus bezig met het unlocken van mijn Athlon XP 1500+. Ik wil hem wat sneller draaiende krijgen op mijn A7V. Ik ben dus druk aan het kleuren geweest.
Eerst heb ik de laserdoorsneden (Tussen de L1 brugjes) opgevuld met seconde lijm. Dat is gelukt en ziet er OK uit alleen lukt het mij niet om , met een potlood, de L1 brugjes verbonden te krijgen. Vandaar deze leuke waarden :)
maargoed, ik blijf het proberen ;)

Ik moest het even kwijt... *D

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:04

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

LoL

In Nl gekocht al?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
suc6,

Maar geef eerst dat zielige plantje in je vensterbank wat water *D

1+1+1 = 1

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

hehe ;) phat

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:05 schreef nigelator het volgende:
LoL

In Nl gekocht al?
Ja hoor zijn gewoon leverbaar in NL. Zelf heb ik deze van mijn groothandel.

Verwijderd

Cool, plaats ff wat 3dmark scores, wel vet zoveel mhz'en

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hoeveel Mhz draaide ie nu met 1900+, 1600?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Werkt het zowieso op 1900 mhz? Dan is het wel leuk. Of is hij nu lekker instabiel?

Verwijderd

Kick, wil ik ook >:)
wat is je 3dmark score?

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar hoe laat je een XP op eem A7V draaien... Mobo is 100Mhz of heb je hem op 133 gezet?? Ik zou ook wel een XP willen hebben maar d8 dat niet kon op een A7V... Of moet je daar een revisie van hebben. Ik heb 1.02

Groeten

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:07 schreef CRiViT het volgende:

[..]

Ja hoor zijn gewoon leverbaar in NL. Zelf heb ik deze van mijn groothandel.
Zijn leverbaar in de pc shops. Zelf gezien (in R'dam. Naam zal ik maar niet noemen anders is dat weer reclame of zoiets.)

Ik heb ze met mijn eigen ogen gezien.

1500+ = fl 399,-
1700+ = fl 539,-

Zelf heb ik 'm nog niet, binnenkort :?

Greetings Fireman *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:13 schreef nitenite het volgende:
Hoeveel Mhz draaide ie nu met 1900+, 1600?
Nee natuurlijk niet, dat 1900+ is slechts een trucje van AMD om de domme consument te laten denken dat ie op 1900+ megahertz draait, maar dit is dus niet het geval

en 1800+ loopt op iets van 1,53ghz ofzo....

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoeveel verschil er is tussen de TBird en de Xp, als het om spellen gaat, das het enigste wat mij echt boeit.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Twinny ik zou zeggen bekijk de plaatjes nog maar een keer.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:29 schreef CyberTijn_ het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, dat 1900+ is slechts een trucje van AMD om de domme consument te laten denken dat ie op 1900+ megahertz draait, maar dit is dus niet het geval
Dat zegt nitenite ook niet.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
dat is een a7v-133?

• Creepy
  • Laatst online: 10:19

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmmm.. aan a7v (een normale a7v zo te zien) met XP :)
Die detectie zit zeker in bios 1009? Misschien toch maar es binnenkort een nieuwe processor halen :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• salvador4
dan wil ik die settings wel eens weten, 1900=1600=16*100? hoe wil je multiplier 16 krijgen als ie unlocked/gelocked is?

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Mijn mobo is een A7V (geen A7V133!).
Als ik hem gewoon standaard in mijn mobo prik dan gaat hij op 1000Mhz draaien. 333Mhz te kort dus. wat mijn bedoeling is om de multiplier te unlocken dat ik die even omhoog kan krikken zodat ik wat meer uit de CPU te kunnen halen.
Maar nu na tig keer geprobeerd te hebben met potlood kleuren geef ik het even op. Ik probeer even andere spullen aan te schaffen om die doorverbindingen te maken.
Het is mij ook gelukt om hem te laten herkennen als een Athlon XP 600 en Athlon XP 1700+. Kleuren wil wel alleen niet unlocked nog....
Anyway binnenkort (vandaag?) meer.
En om nou benchmarks te gaan posten heeft geen zin.
Toen hij 1900+ ging draaide hij gewoon op 1200Mhz dus nog steeds niet het normale waar hij eigenlijk op zou kunnen. Ik zie het wel en jullie horen het wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:50 schreef salvador4 het volgende:
dan wil ik die settings wel eens weten, 1900=1600=16*100? hoe wil je multiplier 16 krijgen als ie unlocked/gelocked is?
'Jullie' snappen er nog niks van. Hij geeft aan dat het een 1900+ is. Dat wil niet zeggen dat mijn mobo ook 1,53Ghz wil gaan draaien.
Een 1900+ draait geen 1900Mhz....<zucht>
Soms vraag ik mij af of er iemand uberhaupt het nieuws en artikelen leest die gepost worden op tweakers....

:Z

• salvador4
maar waar het op neer komt is dat je em gewoon niet geunlocked krijgt :/ conductive pen werkt goed.

• salvador4
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:54 schreef CRiViT het volgende:

[..]

'Jullie' snappen er nog niks van. Hij geeft aan dat het een 1900+ is. Dat wil niet zeggen dat mijn mobo ook 1,53Ghz wil gaan draaien.
Soms vraag ik mij af of er iemand uberhaupt het nieuws en artikelen leest die gepost worden op tweakers....

ik heb alle artikels gelezen, en oik bedoel 1900xp=1600mhz (1800=1,53) dus dan moet dat ding bij jouw op 1600 mhz draaien. oftewel 16*100.

dus die waardes kloppen niet, das best raar en super verwarrend ja.

• Mirage
  • Laatst online: 21-08 17:57
of misschien 133 X 12.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Verwijderd

[topic=295966/1/25]

Verwijderd

is wel leuk ja .... maar na 1900+ houdt de BIOS er stilaan mee op geloof ik en komen de echte MHz-en terug ;)

Verwijderd

Hoeveel Mkeys/sec haal je met koetje dan? 6.5 ofsow.. :?

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je nu eens de l1 bruggen verbind met een soldeer bout of met zo'n zilver pen ?
Er was laatst een artikel op de front page dat t niet echt lukte met potlood maar wel met een silver pen.

Er zit ook een lak laagje op de l1 puntjes die je er eerst ff af moet krabben voordat je contact kan maken met de koperen puntjes van de l1 bruggen.

Werkt die secondenlijm niet toevallig als een extra isolerend laagje :?

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Ah ii zie een liteon 12x10x32 brander.
Hebbik ook echt een goed ding
En stoere kamer hoor

>Systeemspecs<

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen..het is mij nog niet gelukt en helaas heb ik mijn CPU een beetje lopen verpielen.
Ik heb verbindingen proberen te maken met Conducting Silver welke wel lukte alleen een beetje uitliep en moest even met een naaldje wat weg gaan krabben. Nu heb ik iets te hard lopen krabben waardoor er koper, op plekken waar het niet hoort, vrij is gekomen en het alleen maar moeilijker is geworden om de L1 bruggen te verbinden...jammer...
Ik had graag willen zien dat hij 'normaal' op mijn A7V had kunnen draaien maar kan ik nu dus niet verder.
Nagoed, al met al wordt hij nu herkent als Athlon XP 1700+ en laat ik hem zo lekker staan.
Ik kreeg net van de groothandel de prijslijsten binnen en de volgende moederborden zijn voor de komende, als het goed is, leverbaar:

MSI K7T 266 PRO2
Epox 8KHA+

Allebij met de KT266A chipset dus ga ik daarvoor. Ik zal de CPU in een van deze borden prikken en kijken wat de CPU wil doen nu hij herkent wordt als 1700+ *D

Waarschijnlijk ook volgende week de Athlon XP 1800+ binnen en dan ook die bekijken hoe die wil op de nieuwe borden ;)

• AMDFreak
  • Laatst online: 21-08 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Op hoeveel GHZ loopt ie nu ong? 1.6?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• salvador4
allemaal leuk en aardig dat 1700+ maar geef dan gewoon eens je multiplier & fsb settings door, want als ik jouw moet geloven klopt de die telling voor geen meter dus hij draait maar op 900mhz ofzo?

ik heb zelf ok een a7v en wil dat dus gewoon ff wete, wil nl ook eerst de cpu kopen en dan t mobo.

Verwijderd

[..]

Eerlijk gezegd niet nee.... :+ geen tijd...

Niet dat ik me eerder met zo'n soort discussie heb beziggehouden, maar er zijn ook mensen die niet zoveel tijd hebben om alle artikels te gaan lezen....

Overigens niet persoonlijk opvatten, ik wou het gewoon ff kwijt

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:05 schreef Joto het volgende:
suc6,

Maar geef eerst dat zielige plantje in je vensterbank wat water *D
Das nou net wat mijn vriendin ook zei, toen ze de beelden zag........

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 18:46 schreef InterFreak het volgende:
Op hoeveel GHZ loopt ie nu ong? 1.6?
Nog 1 keer...

Mijn Bios herkent de Athlon XP 1500+ nu als 1700+.
Aangezien mijn mobo niet optimaal geschikt is voor de Athlon XP kan hij hem dus ook niet en draait hij gewoon maximaal wat hij kan en dat is nu 1100Mhz. Toen hij herkent werd als 1900+ was het 1200Mhz maar meer komt er gewoon niet uit mijn mobo op het moment omdat ik mijn mulitplier niet kan veranderen. In feite is er niks spectaculairs aan de hang want hij loop gewoon niet op de snelheid zoals hij hoort te lopen. Niet eens zoals de 1500+ moet lopen.
Maargoed, zoals ik al zei, volgende week nieuwe mobo, volgende week nieuwe cijfers :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 oktober 2001 19:19 schreef Herman het volgende:

[..]

Das nou net wat mijn vriendin ook zei, toen ze de beelden zag........
dat plantje maakt het hartstikke goed! Geen water nodig. Is een kerstster van verleden jaar die graag door wil leven en dat ook goed doet :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wel beetje zonde dat je niet eerst goed gaat informeren voordat je gaat overclocken. Op de frontpage is er al een artikkel geweest hoe je deze athlon kan unlocken.

Duur geintje :'(

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Vandaag heeft mijn vader z'n Athlon XP 1500+ ook binnen. Hij gaat m alleen niet overklokken, maar met z'n Word-documenten merkt ie toch het verschil tussen z'n oude P250MMX en die XP niet echt

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

Loopt voor geen meter zeker op 700MHz :D

Sisoft Sandra bench al gerund? ;)
(Zowel op 700MHz als op 1900+)

I love watercooling

Verwijderd

[..]

Wat een flauwe vervelende reply zeg.
Ik dacht het namelijk ook, een 1900+ zou dus een 1,6Mhz AMD XP inhouden zou je zeggen. Dat je dan zo kinderachtig zonder antwoorden reageert is een tikkeltje flauw, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Het was niet kinderachtig bedoeld...
Mijn excuses als het wel zo over zou komen....
En vooral naar jou Sally, die zich hierdoor aangesproken voelt.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 19 oktober 2001 14:16 schreef DaRuleC het volgende:
Werkt het zowieso op 1900 mhz? Dan is het wel leuk. Of is hij nu lekker instabiel?
Dat soort mensen zijn precies de doelgroep voor AMD om hun Athlon XP's te verkopen >:)

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:16 schreef DaRuleC het volgende:
Ga eerst eens wat lezen ;(

Dan zal je tegenkomen dat die marketingnamen niet de processor snelheden zijn

Succes

Greetings Fireman *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Mannes
  • Laatst online: 01-08 02:16
TOF ....
zal wel lekker draaien enzo

post ff wat benchmark results enzo
* Mannes is wel beniewd

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik geloof er eigelijk geen reet van. Sinds wanneer draait een a7v (met kt133 chip) op fsb van 133. Daar loopt ie op vast. 110 is de max.

edit: aah, ik ziet dat ie gewoon op 12x100 draait. Mwah, ken ook :7 .

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

verder lezen dan alleen de poost kan ook helpen!

hij post voorlopig nog helemaal niets omdat het nog niet goed is gegaan en omdat het onzin is ... (tis verzonnen door de bios) :)

Spelfouten voorbehouden.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:54 schreef wwillem het volgende:
Ik geloof er eigelijk geen reet van. Sinds wanneer draait een a7v (met kt133 chip) op fsb van 133. Daar loopt ie op vast. 110 is de max.

edit: aah, ik ziet dat ie gewoon op 12x100 draait. Mwah, ken ook :7 .
Het memory kan toch draaien op hostclock+pciclock = 100 + 33 = 133 :)
Pagina: 1