Toon posts:

Video rippen vanaf vcr...can't get it done!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop al dagen te kloten met mijn Asus v7100 Deluxe Combo en mij Philips VR 685 videorecorder, maar ik krijge het niet voor mekaar om beeld te toveren op mijn PC, alleen geluid.
Het lukt echter wel met mijn camcorder.
Heb ik hier soms een of andere speciale scart-kabel voor nodig die ook in mijn videokaart kan ofzo?
Verder zit er alleen aan de voorkant een geel gaatje voor video-in, dus dat is de foute. Als ik het audio-kabeltje aan de achterkant in
de audio out steek heb ik wel geluid, maar ik krijg gewoon geen beeld. Dat zou dus met de scart MOETEN.
Anybody...I'm getting pretty desperate.

Verwijderd

Ik word hier niet veel wijzer uit. Kan je misschien wat duidelijker uitleggen hoe je het hebt aangesloten? Het is namelijk niet zo moeilijk, ik heb het zelf ook al meerdere keren gedaan. Wat ik hiervoor heb gebruikt, is een SCART stekkertje met 3 uitgangen: video, audio-left, audio-right. De audio heb ik aangesloten op mijn geluidskaart (geeft beter geluid) en de video op mijn WinTV kaart. En dan is het gewoon een kwestie van opnemen met de bijgeleverde software.

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 11:57

ossy

Festina Lente

Je moet er voor zorgen dat je een uitgaand scart stekkertje hebt. Koop er eventueel zo een met een schakelaartje voor in of uit.

Specs

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:50

Sebje

Makelaartje

Ossy jonge, je slaat de spijker op de duim. Idd hij heeft gewoon een scart-in connector in de video en dat moet een scart uit zijn....

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet gewoon een SCART-uit plugje kopen en die dan in de scart-uit aansluiting van mijn videorecorder doen?
Een kabeltje met video/audio r&l en de andere kant van dat kabeltje in mijn videokaart steken?
Dat mijkt mij dan weer een stuk wijzer, bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het volgend eheb ik gedaan:
-Ik heb de SCART-plug van mijn Playstation genomen,
want die bevat ook al die ingangen.
-Vervolgens heb ik de Scart kant van dat ding in mijn VCR gestoken en al de plugjes aangesloten op dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.gotapex.com/reviews/v7100combo/images/camcorder_ports.jpg
-Dat ding in de computer en hij deed niks.
Spelen van mijn camcorder doet ie wel.
A: Het is gewoon onzin om dit met een Playstation-plug te proberen.
B: Ik doe iets anders fout.
C: De plug is kapot.
Anybody?

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 12:35 schreef Thomas B. het volgende:
-Vervolgens heb ik de Scart kant van dat ding in mijn VCR gestoken en al de plugjes aangesloten op dit ding:
[afbeelding]
Anybody?
Gebruik je dat 'ding' ook om je camcorder op je PC af te spelen? Zo niet: gebruik dat 'ding' dan ook niet en sluit de plugjes rechtstreeks aan op je video-in (de gele op je video-in, de rode en de witte op je geluidskaart).
Zo ja: misschien moet je dan die Playstation-plug vervangen door wat al eerder is genoemd: een SCART-stekker met een input/output-switch erop. Toch lijkt me dat raar, want de SCART van de videorecorder is een uitgang, maar je kan het toch enigszins proberen.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:36

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op zaterdag 20 oktober 2001 12:35 schreef Thomas B. het volgende:
[afbeelding]
Anybody?
dit is gewoon verkeerd om. het is toch ook bedoelt om de playstation op tv te laten zien ? niet andersom.

koop dus gewoon een scart plugje met video out

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Op zaterdag 20 oktober 2001 15:01 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

dit is gewoon verkeerd om. het is toch ook bedoelt om de playstation op tv te laten zien ? niet andersom.

koop dus gewoon een scart plugje met video out
Hey, heb ik weer wat geleerd. Het is dus de SCART-stekker die ervoor zorgt dat het een input of output is, niet de ingang/uitgang op het apparaat zelf. Dat maakt alles opeens een stuk logischer :)
Ik zou dan inderdaad ook even een SCART-stekker kopen met zo'n switch erop.

Verwijderd

gebruik gewoon geen SCART, misschien een oplossing, als het werkt dan is het ok, maar je kunt er heel wat gedonder mee hebben.
Als je nu gewoon Composite of S-Video gebruikt, dat doe ik ook en dat gaat hartstikke goed (heb zelf mijn VCR doorgekoppeld via de antenne aansluiting, dit gaat hartstikke goed hoor, geen enkel probleem).

Scart is hartstikke mooi vind ik, maar niet in combinatie met een compie die geen scart heeft.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 18:06

Opa

Nu Multifocaal!

Op zaterdag 20 oktober 2001 16:44 schreef Silent-Shadow het volgende:
gebruik gewoon geen SCART, misschien een oplossing, als het werkt dan is het ok, maar je kunt er heel wat gedonder mee hebben.
Als je nu gewoon Composite of S-Video gebruikt, dat doe ik ook en dat gaat hartstikke goed (heb zelf mijn VCR doorgekoppeld via de antenne aansluiting, dit gaat hartstikke goed hoor, geen enkel probleem).

Scart is hartstikke mooi vind ik, maar niet in combinatie met een compie die geen scart heeft.
Keb ff de specs van dat ding bekeken, maar hij ondersteunt geen S-video, niet via Hosiden en niet via de SCART. De Ext2 scart ondersteunt RGB en allebei composite, maar geen s-video. Je kan dus gewoon een afgeschermde rca kabel leggen van de gele composite input voor op de vcr naar de videokaart en van de audio pluggen voorop naar de audiokaart. Als die camcorder toevallig ook VHS is, kan je daarvan de s-video gebruiken.

Overigens verwar je de connector SCART met de signaalsystemen Composite en s-video, silent-shadow.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Het is al opgelost.
Die playstation-plug was idd niet geschikt omdat het simpelweg alleen een "IN" was. Ik heb bij de gamma voor 12 piek zo'n scartplug met een IN-OUTswitch gekocht en het is toppie. Thanks everybody.
Ik heb een hele skateboardfilm gecaptured en naar MPEG gezet...Nu nog de VCD maken:9
Pagina: 1