(Perl) Uploaden gelukt maar deleten kan niet

Pagina: 1
Acties:

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb in Perl een scriptje gemaakt wat in een directory een bestand upload. Dit alles lukt. Maar als ik een met het script geuploade bestand wil verwijderen met een FTP programma krijg ik een foutmelding (Permission Denied) :( . Met een Perl script kan ik het bestand wel verwijderen.

Weet iemand misschien hoe het komt dat ik het bestand niet met FTP kan deleten?

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Zal wel met de lees/schrijfrechten te maken hebben. Je logt gewoon in als user die RWX over de hele directory heeft?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

perl draait waarschijnlijk als user nobody, en je ftp niet.

fix it :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Mexicanos
  • Niet online
Ik heb alle chmods ingesteld op 777 en ik weet op zich niks van unix dus ik hoop dat iemand een oplossing weet en hem ook even duidelijk zou kunnen uitleggen. Van dat user nobody gedoe snap ik namelijk helemaal niks.

Verwijderd

Weet je zeker dat je het bestand na het schrijven chmod naar 777? want als dat zo is zouden alle users het bestand moeten kunnen wijzigen/deleten en zou je geen problemen moeten hebben.

Beter zou het natuurlijk zijn wanneer je zorgt dat Perl en je FTP-server als dezelfde user draaien. Dan hoef je je permissies niet zo open te zetten.

• Mexicanos
  • Niet online
Hoe kan ik dit dan instellen? Ik weet namelijk zoals ik al zei maar heel weinig van rechten enzo. :?
Pagina: 1