arctic silver 2 is k*t

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 08:16
ik had die standaard koelpasta van mijn superorb..
me idle temp was netjes 27 graadjes.. ikke blij :p
maar d8.. iedreen zegt dat dat as2 zo goed is.. dus ik koop as2 en smeer het erop..
tot mijn verbazing steeg de temp bijna 20 graden tot de 45 graden idle..
lekker is dat.. dus ik haal heel die troep er weer af.. en doe het overniew...
idle van 53 graden.. dat is toch wel het toppunt
dus ik WEER die troep eraf gehaald.. en weer een dun laagje aangebracht.. en nu.. idle 45 graden// again..

zucht..
wat doe ik nou verkeerd? ik heb die as2 in 2 verschillende diktes opgebracht en toch doet ie ut niet... teminste niet zoals het zou horen..

in seartch vond ik aleen dat het er dun opmoet.. en dat heb ik ook zeker wel gedaan..

iemand nog tips ?

owja.. het koellichaam van me superorb word WEL warm..

Verwijderd

Waar meet je de temperatuur dan ?

Kijk als je op het koelblok zelf meet dan kan het wel eens kloppen want dat warmt je koelblok beter op.

Maar als je aan de onderkant van je cpu meet dan zit er idd iets fout........ dan is de overdracht van de core naar de heatsink dus NIET goed !

Verwijderd

Waar zit je sensor? Misschien werd ie vroeger wel net zo warm, maar zag je het neit vanwege de waardeloze koelpasta?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Koellichaam hoort warm te worden, dat betekent dat je proc zijn warmte goed afgeeft... et koellichaam is ook etgene wat het beste gekoelt word :)

Kan et niet bv een sensor zijn die nu iets anders staat of zo... ? 20 graden is wel groot verschil, normaal hoort et iets van 5 graden te zijn (koeler) tussen normale pasta en AS2

• cryptapix
nou..
me sensor.. geen FLAUW idee war dat ding zit..
kheb een abit kt7a raid mobo.. dus mayb weet je nu waar ie zit ? :p

verder.. die standaard koelpasta werkte dus VEEEEEL BETER
idle temp 27 graden verscheelt nog al met die 45 van as2 toch ?

ik meet de temp met mbm5.. en dat deed ik ook met die standaard koelpasta.. heb in die tijd nooit geformat of opniew installed ofzo.. dus daar lig ut nie aan denk ik..

en overdracht tussen cpucore en heatsink.. tjah daar heb ik die as2 voor :p en die zit er echt mara dun op.. als je de koeler af haalt zit er een heel klein laagje glimmend pasta op.. dus dun is ut iiog wel.. ik heb het er ook een keer wa dikker op gehad.. maar toen werd de temp nog hoger (53 grade :r)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 13:15 schreef cryptapix het volgende:
nou..
me sensor.. geen FLAUW idee war dat ding zit..
kheb een abit kt7a raid mobo.. dus mayb weet je nu waar ie zit ? :p

verder.. die standaard koelpasta werkte dus VEEEEEL BETER
idle temp 27 graden verscheelt nog al met die 45 van as2 toch ?

ik meet de temp met mbm5.. en dat deed ik ook met die standaard koelpasta.. heb in die tijd nooit geformat of opniew installed ofzo.. dus daar lig ut nie aan denk ik..

en overdracht tussen cpucore en heatsink.. tjah daar heb ik die as2 voor :p en die zit er echt mara dun op.. als je de koeler af haalt zit er een heel klein laagje glimmend pasta op.. dus dun is ut iiog wel.. ik heb het er ook een keer wa dikker op gehad.. maar toen werd de temp nog hoger (53 grade :r)
Probeer even te begrijpen wat bovenstaande mensen je duidelijk proberen te maken: Als jouw temp-sensor op jouw koellichaam zit, en deze in het verleden een lage temp aangaf, werd je koellichaam dus niet warm -> je standaard prut geleidde de warmte niet van de CPU naar het koellichaam. Nu wordt je koellichaam wel warm, dus is er een betere overdracht, en dus is je AS2 weldegelijk beter dan stadaard prut.

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 15:53
Heej peter :)

Die sensor die zit alst goed is onder de cpu (bij kt7 wel iig). Verder zou ik niet weten hoe het komt dat de temp hoger word door die as2. Ik heb eigenlijk alleen nog maar met as2 gehad.

Mijn PC'tje

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

SUPERORB.......LOL |:(

Turn it off and on again.

• Quazie
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:21 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
SUPERORB.......LOL |:(
Jonge daar gaat het toch niet om... Zijn temp is met de overstap van de standaard superorb pasta naar as2 omhoog gegaan.

Zeg wat nuttigs of zeg nix...

Mijn PC'tje

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ok sorry :+

Turn it off and on again.

• Quazie
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:27 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
ok sorry :+
Vergeven :*

Mijn PC'tje

• cryptapix
jah mar waar zit me sensor dan...
ik bedoel.. als ie onder cpu zit.. en met as2 word de temp hoger.. dan was die standaar dtjap toch beter ?

• Quazie
jah onder je cpu jah. In de socket. Dus ik denk dat dat standaard prutje dan beter is jah...Raar maar Waar.

ik zei HEEJ PETER ! :)

Mijn PC'tje

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hoe dunner het laagje AS2, hoe beter. En uiteraard moet je het alleen maar op je core smeren, en niet op de rest van je CPU. Als je te veel AS2 gebruikt, dan gaat het isolerend werken. Voor een hele CPU heb je ongeveer 1mm3 nodig (1 kubieke millimeter; 1mm X 1mm X 1mm) en dat kan je het beste met een wattenstaafje gelijkmatig verdelen.
Als je CPU temp hoge wordt, dan zit er of te veel AS2 op, of je koeler zit scheef (wat heel makkelijk kan bij een Orb)
Controleer dus ook of je koeler er recht op zit (kijken, en voelen aan je koeler of die soms ook heel warm wordt)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

Op vrijdag 19 oktober 2001 13:32 schreef cryptapix het volgende:
jah mar waar zit me sensor dan...
ik bedoel.. als ie onder cpu zit.. en met as2 word de temp hoger.. dan was die standaar dtjap toch beter ?
LEES NOU ES |:(

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:58
van 27 naar 45 is wel heel sterk hoor

[add]
keek je in mbm5 niet eerst na de case- en nu naar de cpu temp?
[/add]

• cryptapix
nee want die 2 staan naast elkaar ;)
de systemp is nu 25 graadjes.. altijd zelfde gebleven dus :p

koeler zit rechtop..

ik zal nog 1 keer proberen er NOG minder koelpasta op te doen..

dus.. ik duw op dat spuitje.. en haal er 1 mm ong af ?
en dat smeer ik op de core ? volgens mij blijft die hele 1 mm aan het wattestaafje hange :)

• cryptapix
OOOOI MAARTEN!!

GET URE FUCKIN ASS ON QUAKENET :p

• cryptapix
ok..
nu heb ik het er heeeeeeeeeeeel dun opzitte..
je ziet de core een klein beetje doorschemeren..
en jah hoor..

48 GRADE

wat nu ?

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Volgens mij zit jouw temp sensor onder je CPU, dus in het midden van je socket. Als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk door het terugplaatsten van je koeler de 1e keer je CPU beter contact laten maken met de sensor. Als dat zo is, dan mag je eigenlijk alleen maar blij zijn. Omdat je met die 25 graden dan geen juiste meeting had. Hierdoor kun je eigenlijk niet betrouwbaar zeggen of de standaard siliconen pasta beter is. Ik zelf denk het niet. Ooit eens iemand geholpen met een P IV die aan clock throttling deed omdat dat ding te heet werd. Beetje AS2 deed in dat geval wonderen. Daarnaast is meenigeen jaloers op een temp van rond de 45 graden denk ik. Lekker houden zo en als je compu niet gaat hangen is er niets aan de hand.

I think, therefor I am.....I think.

• cryptapix
ik heb me sensor gezien..
en die word echt tegen de onderkant van cpu aangedrukt..
hij zit ERG stevig dus makkelijk verplaatsen / buigen kon niet...

ik denk dat ik dan maar eens standaard pasta ga halen
en gewoon eens kijken of die pasta nu nog beter is dan mijn as2..

tnx iedreen..

toch wel vreemd maarja..

ik heb nu idle van 39 graden.. mjah 5x80mm sunons op 12volt werkt dus wel :p

maar goed.. is dat een mooie/normale idle temp ?

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Prima temp ;)

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Die sensor zit dus aan de onderkant van de CPU.
Als je je proc eruit hebt gehaald om die AS2 erop te smeren, en dan weer erin, kan het dat die sensor eerst niet tegen je proc zat, en nu dus WEL. Vandaar die hogere temp.

Dus je super orb is k*t, niet je AS2, want een heleboel mensen hebben alleen maar goede ervaringen ermee.
Pagina: 1