Adaptec 2904 of Symbios 810?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb hier zelf de Symbios 810, welke hier gewoon goed werkt. Een vriend van mij heeft een Adaptec 2904 die stom gaat doen zodra ie zijn scanner aansluit.
Nu vroeg hij mij of ik die SCSI controller evt wou ruilen als het zou werken. Is dit een goed idee voor mij? Adaptec heeft wat meer naam dan Symbios Logic, maar dat maakt voor mij nix uit.
Beide zijn kaarten zonder BIOS, voor mij maakt het nix uit. In zijn bord krijgt ie echter wel een BIOS met de Symbios 810 (weer in zijn voordeel).

Wat denken jullie van deze ruil? Kan mij eigenlijk niet zoveel schelen waar mijn Plex 40X aan hangt, het is toch beide keren SCSI?

Verwijderd

Dat is een goede ruil.
Adaptec wordt over het algemeen goed ondersteund door alle fabrikanten, het is niet alleen de naam.

Je moet even kijken of er voor de Adaptec drivers voor WindowsXP beschikbaar zijn of er nog komen, dat is handig om te weten mocht je ooit over gaan op XP.

Je kan bij Search kijken hoe er over de Adaptec geoordeeld wordt.

De Symbios is overigens ook geen slechte kaart.

• _JGC_
  • Nu online
De Symbios Logic 810 zit standaard in de uitrusting van elk besturingssysteem wat zelf uit kan vinden wat SCSI betekent (Linux, Windows 95, NT 4)
De Adaptec 2904 heeft zelfs voor win98 nog drivers nodig, aangezien die kaart wat nieuwe is (is het een gestripte versie van de 2940 ofzo?)

Qua ondersteuning zit het met beide kaarten wel goed denk ik. Veel verschil zit er niet tussen.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:04 schreef _JGC_ het volgende:

Qua ondersteuning zit het met beide kaarten wel goed denk ik. Veel verschil zit er niet tussen.
Het grote verschil is de prijs!

• _JGC_
  • Nu online
O ja? Ik merk er nix van, hij wil em ruilen en ik heb die Symbios voor 50 piek gekocht. Kan voor mij wel uit...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:49 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb hier zelf de Symbios 810, welke hier gewoon goed werkt. Een vriend van mij heeft een Adaptec 2904 die stom gaat doen zodra ie zijn scanner aansluit.
hoe zit het met de terminatie? als je de (externe) scanner aansluit is dit natuurlijk het laatste apparaat op de bus..(en mischien wel getermineerd? of niet??

das de oorzaak van het vreemde gedrag van de scanner, dan kun je wel de scsi kaart ruilen, maar het vreemde gedrag raak je dan niet kwijt

dit ter info,

A wise man's life is based around fuck you

• _JGC_
  • Nu online
Het meegeleverde SCSI kaartje deed het wel, maar dat was een ISA. Toen heeft ie die 2904 gekocht en heeft die stomme winkelier er 4 maand over gedaan om de goede SCSI kabel te leveren.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Gewoon ruilen en het zal ECHT wel werken onder WinXP
Je gaat er altijd op vooruit.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 20:12 schreef _JGC_ het volgende:
O ja? Ik merk er nix van, hij wil em ruilen en ik heb die Symbios voor 50 piek gekocht. Kan voor mij wel uit...
Ik bedoel de winkelprijs!

Adaptec: FL 119,--
Pagina: 1