Toon posts:

3com isa & nt = niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben hier een oude p133 van nt aan het voorzien omdat 9x crashte als n gek.
krijg alleen die 3com 3c509 10mbit isa kaart niet in nt4 aan de gang. heb al verschillende dingen geprobeert: nieuwe drivers, met het config tooltje hem van pnp afhalen maar niks helpt.
ik kan mezelf pingen, maar niemand anders. aanmelden bij het domijn wil ie ook niet doen. hij ziet m niet eens.

weet wel bijna zeker dat ik iets fout doe want ik ben een jaar geleden ook al met zoiets bezig geweest en toen kreeg ik die $^#!@#$ 3com kaart ook niet in nt4 aan de gang. een realtek isa dee het wel gewoon :?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
is je kaartje niet toevallig naar de kloteh, zou ook de crashes kunnen verklaren die je hiervoor had..... probeer eens een andere NIC

iRacing Profiel

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
3c509 had ik hier, werkte onder elk OS:

Zet com2 uit, zet die kaart op IRQ 3 / IO 0x210 of 0x300

Vervolgens kan elk OS dat ding vinden op het IRQ en IO wat jij ingesteld hebt. Moet je overigens wel ff in je BIOS dat IRQ reserveren, want de meeste PCI BIOSsen zijn niet zo vriendelijk met IRQ's: Oh, IRQ3 vrij? INNEMEN! Komt je 3COM om IRQ3: och, shit, daar zit al wat...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
moet geen enkel probleem zijn, ik heb jaaaarenlang met nt4 server op mijn desktop gedraait met een 3com nicje van hetzelfde type erin

let wel op de IRQ setting van het ding, bij een PNP bios moet je een IRQ reseveren voor die ISA kaart, anders doet ie het wel, maar heb je geen lan verbinding...

tis maar een tip

A wise man's life is based around fuck you

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

in mijn nt4 server zit een 3Com 509 en een intel etherxpress kaart samen met een adaptec SCSI kaart.
bij installatie hadden de intell en de adaptec ruzie om een IRQ.
na een tip van de website van adaptec een registry setting aanpassen en... het draait al een jaar probleemloos.

dus 1 3Com kaart moet zeker lukken.

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Brandt je link ledje wel? wat zegt het 3com diag tooltje? Staat ie wel op de juiste aansluiting (bnc/utp) ?

Verwijderd

Weten jullie toenvallig of je onder win98 ook de aansluiting van utp naar bnc kan veranderen...met NT is dat niet zo moeilijk maar ik kan het nu niet vinden
Pagina: 1