Acces gebruiken of bij Notes blijven??

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 12:51
Ik heb een vraag, Wij werken hier op mijn werk met een Notes database (naar mijn mening supertraag) het is volgens mij ook geen relationele database. Aangezien wij een vrij trage verbinding hebben is het voor ons rot werken met deze database. Nu heb ik in acces zitten kijken en ik heb het vermoeden dat deze veel sneller werkt.
Wat ik wil doen is hier mee verder gaan, maar voordat we er tijd in gaan steken wil ik weten of het ook nuttig is om over te gaan van notes naar acces.

Het probleem van Notes is dat niks in tabellen bewaard wordt maar alle forms die je invult worden volgens mij apart bewaard waardoor je elke keer veel data moet openen (denk ik dus) In Acces werk je met tabellen, daar pakt ie steeds de benodigde data uit een tabel. Theoretisch klinkt dit sneller.

Ik wil eigenlijk dat er door de verchillende kantoren via Inet aanvragen voor reparaties ingevult kunnen worden en dat dus die data in tabellen geplaatst worden. Het mooie hieraan is dat wij voor ieder type gebruiker een aparte user interface kunnen maken. In Notes kan dat niet. Ook moet er e-mail gestuurd kunnen worden (dit het liefst wel via notes omdat wij wereldwijd notes als e-mail server gebruiken)

Dus invoer via website (beveiligd natuurlijk) als dit niet kan gewoon via intranet en gewoon via acces maar liefst op de eerstgenoemde manier en e-mail mogelijkheden

Het is een heel verhaal, maar ik wil niet dingen gaan doen om er vervolges achter te komen dat we beter bij Notes hadden kunnen blijven. De reden voor acces is dat daar een coorporate agreement voor is en is dus al aanwezig.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Ik begrijp dat je er een multi-user systeem van wilt maken?

Access is leuk tot ongeveer 5 gebruikers, daarboven zeker niet meer gebruiken.

Alternatieven: MS Sql Server, Oracle, Sybase, MySQL, Informix(Maar dat kun je toch niet betalen >:) )

(Waar je dan je formpjes in bakt is natuurlijk weer een tweede...)

Suc6

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 12:51
bedankt, ik ga eens kijken. Ik wist niet dat acces zo beperkt was. Ik ga maar eens naar mysql kijken

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Blijf lekker bij Notes.
Kan alles wat je wilt, en dat 'ie traag lijkt is gewoon een kwestie van goed programmeren.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 12:22 schreef KingGeorge het volgende:
Alternatieven: MS Sql Server, Oracle, Sybase, MySQL, Informix(Maar dat kun je toch niet betalen >:) )
De tijd moet nog komen dat je $50.000 per MySQL licentie gaat betalen :+

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 13:44 schreef basset het volgende:
bedankt, ik ga eens kijken. Ik wist niet dat acces zo beperkt was. Ik ga maar eens naar mysql kijken
Mwoa, Access is nog prima te gebruiken tot 20 gebruikers, daarna is het niet meer vooruit te branden. Maar in dat geval is het heel gemakkelijk te upscalen naar SQL Server.
Pagina: 1