Toon posts:

lastig probleem - geen beeld en toch pc bedienen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies of dit topic in dit forum thuis hoort maar goed...

Ik heb mijn pc via de tv-out van mijn videokaart (een Geforce 2 MX 400) aangesloten op de scart-aansluiting van de TV. Alles werkt perfect en zo, maar het probleem is dat ik het signaal maar naar 1 apparaat kan sturen (of tv of monitor). beiden trekt de videokaart niet. Als ik dus onder in de woonkamer dvd zit te kijken en ik wil bv een scene skippen of iets anders instellen moet ik dat boven op de pc doen, maar daar zie ik niks. Er moet dus in de woonkamer iemand gaan staan en aanwijzingen geven in de trant van "muis iets naar boven, naar links, klikken!". Ik dacht al aan een verlengkabel voor de muis maar die mag maar maximaal 5 meter lang zijn. De afstand is ongeveer 15 meter. Wie weet er een creatieve oplossing?

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Logitech Cordless Desktop...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Topicstarter
Die kan toch maar tot een meter of 5 en niet door het plafond heen? De tv staat in de woonkamer terwijl de pc in de slaapkamer op de 1e verdieping staat.

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Jup...idd een Cordless Desktop :) m'n pa heeft zon voetbalcafe-tv (1.80m beeld >:)) en een Logitech dektopje in zijn woonkamer.
Werkt perfect!

ps. Waarom geen 2e pc in de huiskamer bij je tv? :P

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Er zijn ook progjes zoals bijvoorbeeld TVCC2000 die op je TV en Monitor tegelijk beeld laat zien....

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:07 schreef 99_118 het volgende:
Die kan toch maar tot een meter of 5 en niet door het plafond heen? De tv staat in de woonkamer terwijl de pc in de slaapkamer op de 1e verdieping staat.
Wat je ook kan doen is die desktop kopen, de kabel doorknippen :P en een UTP kabel er tussen lassen.
Dit heb ik ook gedaan, gaat prima :)

Superhandig want ik heb een Intellimouse USB nu dus parallel op de ps/2 cordless mouse

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Topicstarter
>Er zijn ook progjes zoals bijvoorbeeld TVCC2000 die op je >TV en Monitor tegelijk beeld laat zien....

Voor de duidelijkheid: het op beide schermen laten zien van beeld kan wel (dmv "cloneview"), maar de beeldkwaliteit gaat merkbaar achreruit en het beeld wordt zeer schokkerig.
Ik denk dat de videokaart niet krachtig genoeg is om op beide schermen beeld te toveren.

Een UTP kabel tussen een ps/2 of usb kabel lassen? Dat is toch een heel ander soort kabel (twisted pair)??
Pagina: 1