Toon posts:

Cs hangt om de minuut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe pc hangt met cs om de minuut en laad dan een paar seconden.
Ik vraag me af waar dit aan ligt want ikzelf kom er niet uit. Ik heb half life opnieuw geinstalleerd en mijn hd gecontroleert op fouten en bad sectors.

Mijn pc : epox 8k7a, 1,4Ghz amd athlon, Kingston 256mb Ram DDR, Gainward Geforce 3, Maxtor 40GB
Ik draai Win XP.
Wie helpt mij ? ;(

Verwijderd

beetje een standaart vraag, maar is het een Via Mobo? Zo ja installeer de Via 4in1 drivers. En je hebt natuurlijk de laatste detonator drivers?

Verwijderd

Topicstarter
Epox 8k7a heeft een amd 761 northbridge en een via southbridge.
De laatste detonater drivers heb ik.
Ik heb de via4in1 geinstalleerd van de cd die er bij zat, maar volgens mij werken ze niet omdat er op de site van via ook niet bij staat dat ze werken in win xp. Maar als dat het is waarom zijn er dan niet meer mensen met dit probleem ?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
de 4in1 zitten in winxp ingebakken. Je moet alleen wel even de inf drivers instaleren, gewoon op de via site de 4in1 pakken en installen, dan zul je zien dat je alleen de inf drivers geinstaleerd kunnen worden.

Maar daar ligt het denk ik niet aan. Ik denk meer aan de hitte van de processor. Wat voor koeler heb je erop? En hoe warm wordt de cpu?

...

Verwijderd

Topicstarter
Een silverado :/

ongeveer 50graden idle

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Is je voeding krachtig genoeg om die T-bird 1400 en die GF3 van voldoende stroom te voorzien ?

* JumpStart denkt: Toch maar even checken bij "AMD Approved Power Supplies" op de AMD website...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
hmmm
ik heb een codegen 300w
maar die staat er niet bij in de lijst
wel een 350 en die kan tot en met Athlon XP 1800+ aan.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Misschien eens een tijdje met open systeemkast draaien: als 'ie dan niet crashed is het iig een temperatuur probleem.

Is de chipset actief of passief gekoeld ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:11 schreef WouTerr het volgende:
wel een 350 en die kan tot en met Athlon XP 1800+ aan.
Erhh, ja, maar een XP 1800+ (dus 1533 MHz) verbruikt minder stroom omdat het een palomino core is.

Dit lijstje komt van www.aceshardware.com:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
CPU -   Codename      MHz  Vcore  Max W  Typical W   Power / 100 MHz 

Duron - Spitfire      850   1.6    37.4    33.6      3.95 
Duron - Spitfire      900   1.6    39.5    35.4      3.93 
Duron - Spitfire      950   1.6    41.5    37.2      3.92 
Duron - Morgan     1000   1.75   46 41.2         4.12 
Athlon - Thunderbird   1000   1.75   54 49       4.90 
Athlon MP - Palomino   1000   1.75   46.1    41.3        4.13 
Athlon MP - Palomino   1200   1.75   54.7    49.1        4.09 
Athlon - Thunderbird   1200   1.75   66 59       4.92 
Athlon - Thunderbird   1400   1.75   72 65       4.64 
Athlon XP 1600+   1400   1.75   62.8    56.3         4.02 
Athlon XP 1700+   1466   1.75   64  57.4         3.92 
Athlon XP 1800+   1533   1.75   66  59.2         3.86 
Pentium 4 1700 MHz     1700   1.7    84 66       3.88

Verwijderd

Hallo,

Ik had het zelfde probleem nadat mijn geluidskaart per ongeluk half uit zijn gleuf gesprongen was en ik deze er weer terug in zette. Bij mij was het een IRQ conflict tussen de netwerkcontroller (of modem) en de geluidskaart. Die zaten beide op hetzelfde IRQ dat kon blijkbaar niet, na ff kutten deed hij het nu mijn USBmodem op 11 en mijn Geluidskaart op 10... eerst allebei op 11. Kijk daar ook even naar,

DARKviper

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn kast open heb ik het probleem nog steeds
Mijn geluidskaart zit er ook goed in.

Zal dadelijk kijken of het met de irq's fout zit

Verwijderd

Ik had hetzelfde alleen toen kwam het volgens mij door bots die ik had geinstalleert.
Toen ik die verwijderd had was het probleem opgelost.

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Yep; ook bij mij was het zo dat ik niet meer dan 4 bots (RealBot) tegelijk kon draaien zonder dat CS ermee kapte.

Probeer eens aan de laatste versies van HL (1.1.0.8) en CS (1.3) te komen. Dat wil ook wel eens helpen! (Bugs die opgelost zijn enzo... ;) )

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
mirc en cs (en win2k) gaat niet samen!

bij sommige mensen vaak probs

en een rooie vid kaart verstoort het geheel ;)

• Mad_Demon
  • Laatst online: 12-08 22:19
Op zondag 24 februari 2002 03:22 schreef Fryotech-XP het volgende:
Yep; ook bij mij was het zo dat ik niet meer dan 4 bots (RealBot) tegelijk kon draaien zonder dat CS ermee kapte.

Probeer eens aan de laatste versies van HL (1.1.0.8) en CS (1.3) te komen. Dat wil ook wel eens helpen! (Bugs die opgelost zijn enzo... ;) )
huh? maar 4 Realbots? Ik kan hier zonder (zichtbare) vertraging met 8 Realbots spelen :P, en misschien wel meer.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Geef eens wat voltages van je voeding. Motherboard monitor of in het BIOS ofzo. Een rotte voeding kan eens systeem heel instabiel maken. Of is het alleen in CS, en niet gewoon bij zware belasting. Dan heb ik niks gezegd.

Verwijderd

beetje oud topic he :)

Verwijderd

zou heel goed te maken kunnen hebben met ACPI probleem met XP.
hiervan is genoeg te vinden in de search.
met de nieuwste bios updates is het probleem meestal verholpen.

Verwijderd

mischien dom, maar dma settings

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Op zondag 24 februari 2002 12:57 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

huh? maar 4 Realbots? Ik kan hier zonder (zichtbare) vertraging met 8 Realbots spelen :P, en misschien wel meer.
Ik kan zonder zichbare vertraging 28 RealBots draaien, maar waar het hier om gaat is dat CS er zonder waarschuwing mee kapte bij 5 of meer bots... :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Pagina: 1