Op donderdag 25 oktober 2001 16:51 schreef _sNaRs_ o.a. het volgende:
Hmmpprrffff......34A hoeft niet perse dodelijk te zijn: zwakstroom (alles onder de 56v gloof ik, kan me vergissen) heeft een te laag voltage om je lichaam als geleider te gebruiken. En je weet, als er geen sprake is van een gesloten circuit kan er ook geen stroom van 34A lopen

[edit]
Dus: hoe 'gevaarlijk' elektriciteit is hangt ten eerste af van de spanning. blablabla...
Wij houden hier (
Kitron) 48V aan als veilige DC...
Hoe gevaarlijk het is hangt ten tweede af van de frequentie. Stom genoeg is je lichaam (met name het hart) het meest gevoelig voor 50Hz (jawel, da's precies netspanning!). Da's trouwens toeval. In de USA hebben ze 60Hz, da's al een stuk minder gevaarlijk.
Stroom is trouwens het gevolg van een spanning over een weerstand. Als die spanning laag is (bijv. 12V), en de weerstand hoog (grijp maar eens een multimeter), dan kan er helemaal geen grote stroom lopen...
[onzin mode]
Ik grijp nu een multimeter en meet: 0,8Mohm. FF snel rekenen met die 34Amps: 0,8M*34A=27,2 Miljoen Volt

(Nou is het wel zo dat als ik 27Miljoen volt over m'n klauwen krijg, dan zijk en poep ik in m'n broek, dus dan gaat m'n weerstand omlaag, dus loopt er nog meer stroom dus dan ben ik er helemaal geweest)...
Ook nog even het opgenomen vermogen: P= i^2*R = 34^2*0.8M = 8,192MW (da's genoeg om een stad van energie te voorzien) dus da's mooie donkere toast
Zo, nu hebben de leken ook weer wat leuks gelezen

Ik ben toe aan een warme maaltijd en een avondje zonder spanning (hehe, en dus zonder stroom en weerstand)

Oef wat flauw, nu moet ik stoppen... Het stroomt maar door (ahhhhh 34A)... Sorry, maar ik kan geen weerstand (

) bieden aan GoT.... Ik heb geen energie meer, tot morgen!