nieuwe speakers nodig...

Pagina: 1
Acties:

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik wil een nieuwe speakerset kopen maar weet niet welke. Ik heb hier ook helemaal geen verstand van want ik heb tot nu toe alleen maar standaard speakertjes gehad. Misschien dat jullie mij hier mee kunnen helpen?

Ik wil vier boxjes voor in iedere hoek van de huiskamer, maar het hoeft geen surround te zijn, want ik wil het alleen gebruiken om muziek mee af te spelen. Verder moeten ze wel lekker hard kunnen, zonder dat ze gaan kraken. Hoe hard? Party-hard B-) Hoeveel watt moet ik dan nemen?
Dit zijn dus de dingen die ik graag zou willen. En kom alsjeblieft niet aan met weet ik wat voor duur merk, want ik wil, als het aan mijn eisen voldoet, natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk uit zijn. I.a.w.: alleen bovenstaande dingen zijn van belang, dus het merk niet.
Heel graag jullie ideeën, het liefst met specificaties, prijs en waar je het kunt halen.
THX!

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Als je muziek wil draaien, waarom wil je dan 4 speakers? Het kan wel, maar dan hoor je gewoon dubbel stereo, persoonlijk ziu ik er dan voor kiezen om 2 betere boxen te kopen dan 4 wat mindere.

Maar allereerst, hoe groot is je kamer?
Dit is erg belangrijk om te bepalen wat voor speakers je nodig gaat hebben.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
en hoeveel wil je uitgeven? Minimaal is te vaag.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Weet je zeker dat je 4 speakers wilt? Als ik m'n achterspeakers mee laat doen, dan is alle diepe bas weg.

Nog 1 ding: je boxen zorgen niet voor surround, maar dat doet je versterker. Dus je opmerking dat de boxen niet surround hoeven te zijn is fout. Of heb je misschien ook nog een versterker erbij nodig?

Voor grote (hard) en goedkope boxen zou ik eens naar Eltax of Raveland kijken.

Siditamentis astuentis pactum.

• Xochiquetzal
de kamer is ongeveer 4 bij 5 meter en ik wil er maximaal 300 gulden aan uitgeven.

Verwijderd

das 75 piek per box, ik zou maar eens 2e hands gaan kijken

• Xochiquetzal
Ik heb trouwens net achterop mijn geluidskaart gekeken (creative SB, niet LIVE) en hij heeft niet vier, maar drie uitgangen. Dat schijnt ook uit te maken. Ik weet niet waarvoor, maar dat kan iemand mij vast wel vertellen.

Verwijderd

bedoel je eigenlijk speakers voor aan je versterker (heb je die al?)

Of computerboxen met ingebouwde versterker?

• Xochiquetzal
Ik denk dat laatste... ik HEB een pc en twee labtec boxjes. Ik WIL vier (misschien twee, na die post van Varienaja, als dit door iemand beaamd wordt) boxen in mijn huiskamer die een goed volume voor een feestje kunnen produceren. Dat is het eigenlijk. Ik ben net de stad ingeweest en een paar winkels binnengestapt. Ze komen meestal aanzetten met een set van twee of vier boxen en een subwoofer. Er waren er maar 2 die vroegen hoeveel uitgangen mijn geluidskaart heeft. Een derde zei dat dit niet uitmaakte als je toch geen gebruik wil maken van de surround functie van de boxen.
Kan iemand dit beamen en/of uitleggen?

Pagina: 1