Toon posts:

php -> mail() -> mailinglist!

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik wil een mailing list programma dat zo'n 10.000 mails moet gaan sturen. Probleem als je zoiets met de mail() functie in php doet krijg je op een gegeven moment een timeout van de browser omdat het gewoon heel lang duurt.
Ik wil niets te maken hebben met de browser ik wil dat de server het verder zelf afhandeld. Dus 1 keer clicken en de server gaat zelf mailen en ik kan weer door clicken en verder niet een half uur staren naar een venster dat aan het mailen is (je zou met javascript allerlei refresh trucs kunnen doen om het mailen door te laten gaan maar dat wil ik dus niet.. gewoon in 1 keer click en send en wegwezen.
Heeft iemand een idee?
tnx

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik weet niet of het helpt, maar je zou kunnen proberen ipv mail te gebruiken een pipe te openen naar "sendmail".

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 15:38
bekijk je php.ini

Verder ga ik je echt niet helpen, want dit is gewoon SPAM ontwikkeling

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

IPV 1x mail alle adressen, zou je een loopje kunnen bouwen om 10000 keer 1 adres te versturen.
Maar of dit de timeout tegengaat...

Verwijderd

Topicstarter
SPam ontwikkeling? Wat dacht je van announcement lists ontwikkelijk of wellicht newsletter ontwikkeling. Klingt al een stuk beter toch? Ja iets met sendmail lijkt me ook wel. Maar kan ik in 1 keer 10.000 mailtjes over gooienn naar sendmail zonder dat het over zijn toeren raakt?
En moet ik dan ook geen loopjes gebruiken met alle timeouts van dien?

• Quarks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik zou zeggen maak ergens een mailing lijst aan op die computer waar het draaid... dan mail je in een keer naar 1 e-mail adres en de mailserver regelt de rest...

voor linux heb ik nog wel een leuk scriptje staan waar je ook nog je mailinglijst bij kunt houden!

Powershot S30

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
php.ini staat de timeout, die moet je even verhogen

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Hoe wil je in 1x ca. 10000 adressen naar Sendmail sturen? Wat ik wel weet, uit ervaring, is dat je die zooi niet te snel aan de mailserver moet meegeven. Die kan het dan inderdaad niet meer verwerken en onderweg verdwijnen er mails. Zo'n mailinglist debuggen is nog 't leukst van allemaal. Goh, wat kreeg ik veel mail ineens! :)

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Topicstarter
De timeout van PHP dinkies stonden al heel hoog. De timeout in de httpd.conf staat op 300 seconden. Dus die zal ik even een paar uurtjes omhoog duwen. En dan roep ik het script
aan in een cronjob met lynx -dump http://pret.php&
Geweldig :)
Mijn dank is groot!
doeg!

Verwijderd

Misschien is het een idee om een perl script te maken, want volgens mij kan je met php gewoon files executen.

Je maakt dus een link waarom je de benodigde info doorgeeft en je executed het perl script. De vraag is dan alleen of je via een link variabelen kan meegeven die het script dan meeneemt.

Just an idea :)

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:55
Misschien is het een goed idee om er in de mail() funktie een bcc te zetten naar iedereen? Dan hem je geen last van een timeout en niemand kan zien naar wie die nog meer gestuurd is.

Verwijderd

Joove schreef op 19 October 2001 @ 15:43:
Misschien is het een goed idee om er in de mail() funktie een bcc te zetten naar iedereen? Dan hem je geen last van een timeout en niemand kan zien naar wie die nog meer gestuurd is.
Dat zorgt er bijvoorbeeld bij hotmail gebruikers voor dat ie in ze ongewenste post terecht komt. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling..

Zit zelf ook beetje met dit probleem, dus als er nog mensen zijn met nuttige info, feel free ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2001 @ 11:43:
[...]
Ik wil niets te maken hebben met de browser ik wil dat de server het verder zelf afhandeld. Dus 1 keer clicken en de server gaat zelf mailen en ik kan weer door clicken en verder niet een half uur staren naar een venster dat aan het mailen is (je zou met javascript allerlei refresh trucs kunnen doen om het mailen door te laten gaan maar dat wil ik dus niet.. gewoon in 1 keer click en send en wegwezen.
Heeft iemand een idee?
[...]
Ik neem aan dat het op een linux/unix server gaat draaien. Mijn eerste gedachte is een cron job. Maak een php (of perl) command line script die de om de 10 minuten kijkt of er iets door jouw in een que is gezet om te versturen...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarom zou je zoiets door php willen laten doen ? Gebruik hiervoor liever Majordomo of een van de andere programma's die hier speciaal voor zijn geschreven : http://freshmeat.net/browse/30/?topic_id=30

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Als je die page gewoon om de 50 mailadressen ofzo een regel laat printen naar de browser, dan zal de browser niet time-outen.

Verwijderd

waarin moeilijk doen als het simpel kan, bouw een scriptje die na iedere 50 emailtjes de pagina refreshed met ?from=50 en dan kan je vanaf 50 naar 100 gaan etc, wanneer je bij het max aantal emails komt laat je zien wat je verwerkt hebt ;) simpel toch? lijkt mij :D

Verwijderd

Waarom moeilijk doen en PHP gebruiken :->

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 19:19:
waarin moeilijk doen als het simpel kan, bouw een scriptje die na iedere 50 emailtjes de pagina refreshed met ?from=50 en dan kan je vanaf 50 naar 100 gaan etc, wanneer je bij het max aantal emails komt laat je zien wat je verwerkt hebt ;) simpel toch? lijkt mij :D
Ja, maar dat wilde die nou juist niet...
edit:
ik zie nu idd dat ik op een reteoud topic zit te reageren, ik moet voortaan beter kijken naar data :|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 19:56 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 19:42:
[...]
Ja, maar dat wilde die nou juist niet...
* gorgi_19 heeft uberhaupt het idee dat de topicstarter dit berichtje niet meer gaat bekijken... O-)
(zie de datum)

edit:
kvdveer: Dat zeker.. :)

[ Voor 10% gewijzigd door gorgi_19 op 09-03-2003 20:46 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

PRUTSERS!
lees http://www.php.net/manual/en/function.set-time-limit.php