Wie heeft de nieuwe wacom?

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Zijn er al mensen die de nieuwe wacom graphire hebben :?

Is het nou een groot verschil met de oude wacom of valt dat eiegnlijk wel mee.
Behalve dan die muis die is wel heel anders.

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ik heb effe op de website van wacom gekeken, maar dat ding lijkt me nix. veel te klein. hier op mijn werk heb ik ook zo'n ding aan me computer hangen (vraag me niet welk type, het is een iets oudere) en die werkt best wel lekker en zo'n klein A6 dingetje lijkt me nix. Je moet een A4 formaat tablet of groter hebben vind ik. (die ik heb is A3 >:) )

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:37 schreef Barracuda_82 het volgende:
ik heb effe op de website van wacom gekeken, maar dat ding lijkt me nix. veel te klein. hier op mijn werk heb ik ook zo'n ding aan me computer hangen (vraag me niet welk type, het is een iets oudere) en die werkt best wel lekker en zo'n klein A6 dingetje lijkt me nix. Je moet een A4 formaat tablet of groter hebben vind ik. (die ik heb is A3 >:) )
A3 is mij juist weer veeeel te groot. Als je dat ding op je bureau hebt liggen moet ie voor je neus liggen wil je het hele oppervlak gebruiken. Bovendien ook niet echt prettig om 60 cm van links naar rechts te moeten schuiven om één keer je scherm over te gaan ;). Doe mij maar A5/A6.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:37 schreef Barracuda_82 het volgende:
Je moet een A4 formaat tablet of groter hebben vind ik. (die ik heb is A3 >:) )
Waarom dan :? Ter compenstatie ? >:)

A6 is juist lekker fijn.
Heb hier het eerste model graphire en die is wel fijn, haalt het niet bij de pen partner die ik thuis heb, maar ehm Waxle heeft een nieuwe sinds kort... dus....

* DeFeCt roept Waaaaaaaaaaaaaaaaaxle!

Flickr

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

met een A3 kun je dus lekker precies werken en omdat dat ding zo groot is heb je er juist geen last van op je bureau, want je zet gewoon je toetsenbord en muis erop. Dat je zo'n grote bewegingen moet maken is dan wel iets minder, maar ik vind zo'n groot bakbeest toch veel fijner werken als een A5/A6. Maar dat zijn natuurlijk alleen maar persoonlijke voorkeuren.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

De A3 vind ik juist vet vanwege die grote bewegingen, net of je aan het kleien bent!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Volgens mij is die Graphire 2 echt weinig anders behalve het design en de muis. Ik gebruik hier de Graphire 1 in combinatie met een Logitech Trackman Marble wheel, vind die muis die er standaard bij zit maar pauper.

En met een tablet van A4-omvang of nog groter moet je van die onwijze bewegingen maken met je armen (hè Pelle :)).

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• IschaGast
* IschaGast WAXLE waar ben je :?

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

riep daar iemand? :P
Sja, sorry, deadlines, deadlines...

Mijn "werkgever" is zo vriendelijk geweest om me te verblijden met de Graphire 2. Vind hem fijner wbt. gebruik; de muis is zwaarder en beter gevormd dan dat plastic "my first scrollmouse" geval van de de Graphire 1...

Helaas laten de drivers het nog een beetje afweten; vind ik. Crashende cursors en een hangende driver van Wacom zijn me iets te vaak gebeurd... nu draai ik op werk (niet lachen) win98 en dan is-ie bij tijd en wijle traag als dikke stront... een beetje het slow-motion-effect met je cursor, alsjebegrijptwatikbedoel. Ik heb eindeloos zitten tweaken in de prefs, maar helpen deed het niet. Ik denk dat het wachten wordt op een driver-updeet. Verder fijne tool, maar ik hou het thuis nog lekker bij de Graphire 1; want eerlijk gezegd merk ik wat het gebruik van de pen betreft weinig verschil.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:55 schreef waxle het volgende:
riep daar iemand? :P
[...]
Helaas laten de drivers het nog een beetje afweten; vind ik. Crashende cursors en een hangende driver van Wacom zijn me iets te vaak gebeurd... nu draai ik op werk (niet lachen) win98 en dan is-ie bij tijd en wijle traag als dikke stront... een beetje het slow-motion-effect met je cursor, alsjebegrijptwatikbedoel. Ik heb eindeloos zitten tweaken in de prefs, maar helpen deed het niet. Ik denk dat het wachten wordt op een driver-updeet
Zou je eens naar je driverversie kunnen kijken? Is dat toevallig een gedownloade v4.70 ? Dat is namelijk een Release Candidate driver van Wacom ipv een final. (was helaas wel op de normale driver-page te downloaden)
Als je een versie zakt naar v4.60 dan is het misschien weer opgelost.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• IschaGast
Ow dus eigenlijk scheelt het allemaal niet zo veel.
Je bent nu niet van plan om inplaats van je graphire 1 een nieuwe graphire 2 te kopen :?

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Dat probleem heb ik inderdaad ook al proberen te omzeilen; heb eerst de laatste drivers gedowned (4.70); maar daar na toch de CD eens gepakt; ( v.4.60) maakt voor de traagheid niets uit. Ik heb het gevoel dat het met het OS te maken heeft... als iemand nog suggesties heeft; please.

ouwe meuk

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:18 schreef izzii het volgende:
Ow dus eigenlijk scheelt het allemaal niet zo veel.
Je bent nu niet van plan om inplaats van je graphire 1 een nieuwe graphire 2 te kopen :?
Nou, nee. De oude voldoet nog prima, ik gebruik die muis toch niet. En ja, de Graphire ziet er iets stoerder uit... maar dat vind ik geen reden. Ik geeft dat geld liever uit aan een mooie winterjas. :)

ouwe meuk

• IschaGast
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:21 schreef waxle het volgende:

[..]

Nou, nee. De oude voldoet nog prima, ik gebruik die muis toch niet. En ja, de Graphire ziet er iets stoerder uit... maar dat vind ik geen reden. Ik geeft dat geld liever uit aan een mooie winterjas. :)
me too

Verwijderd

Ik heb er eentje. Voor de dingen die ik er mee doe (wat webdesign en het gewone werk) zou ik geen grotere willen, dit is juist perfect.

Geen problemen met de software (4.60-2), heerlijk dingetje om mee te werken.

alleen ben ik soms wel eens vergeten waar ik mijn pennetje neerleg als ik hem niet in het houdertje stop

• Booster

Booster

Superuser

Op vrijdag 19 oktober 2001 16:19 schreef waxle het volgende:
Dat probleem heb ik inderdaad ook al proberen te omzeilen; heb eerst de laatste drivers gedowned (4.70); maar daar na toch de CD eens gepakt; ( v.4.60) maakt voor de traagheid niets uit. Ik heb het gevoel dat het met het OS te maken heeft... als iemand nog suggesties heeft; please.
Ok... Mmh, tja... Ik zou eens kijken of je dezelfde 'lag' krijgt op een kaal w98se machientje.

Ik gebruik em hier ook op win98se, en het werkt erg goed... Alleen soms een fractie 'lag' als ik de pen op het tablet zet in Photoshop.

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 19:53 schreef Booster het volgende:

[..]

Ok... Mmh, tja... Ik zou eens kijken of je dezelfde 'lag' krijgt op een kaal w98se machientje.

Ik gebruik em hier ook op win98se, en het werkt erg goed... Alleen soms een fractie 'lag' als ik de pen op het tablet zet in Photoshop.
Zou je 't niet in de richting van je USB-drivers moeten zoeken?

• Booster

Booster

Superuser

Op vrijdag 19 oktober 2001 20:16 schreef Silacoid het volgende:
Zou je 't niet in de richting van je USB-drivers moeten zoeken?
Ik niet, Waxle :)

Maar eh, nee... Dat ligt niet aan de USB-driver lijkt me? Als het bij mij wel goed werkt en bij Waxle niet... (niet aan de USB-drivers in het OS iig)

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 21:17 schreef Booster het volgende:

[..]

Ik niet, Waxle :)
oh ja :7

• Booster

Booster

Superuser

Die fractie aan lag die ik heb kan overigens gewoon aan de CPU liggen, het is maar een celly 300 op 338.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

* Dexter gaat voor de Intuos2 A4R...

Moet ik alleen nog een koper zien te vinden voor mijn Wacom PenPartner A6 serial

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31
die lag komt door het op dat moment vrije mb'tjes aan geheugen :) en natuurlijk aan je hoe snel jij je pennetje over het beeld beweegt. en je CPU snelheid is ook erg belangrijk en daar komt dan nog bij het programma (of programma's)die je op de achtergrond draait

Ik heb de graphire 1 (en dat was omdat ie in de uitverkoop was) en ik vind hem gewoon magnefiek (of zeg je dat zo niet?) Hij werkt prima alleen is het installeren van dat apparaat wel een beetje wazig.

Strava | AP | IP | AW | SM

Verwijderd

ik heb de graphire2. ik kan hem niet vergelijken met de andere want die heb ik nooit aangeraakt :P kvind em zeeer fijn werken en heb nooit last gehad van driver probs. werkt stabiel onder winME op een antieke asus p2l97-s 266mhz shitpc (c) :P

Verwijderd

btw ik vind die muis wel teleurstellend. ik dacht dat het echt draadloos was zoals een logitech, maar het blijkt dat je die muis op je graphire moet plaatsen en je graphire gebruiken als een muismat. dat zag ik dus niet op de site }:O

• Booster

Booster

Superuser

Het vrije geheugen is geen probleem op mijn systeem :)
Altijd iets van 80 meg vrij nog...

De CPU wel denk ik...

Pagina: 1