Ik vraag me af of tegenwoordig iemand nog wel verdient met banners op een site. Mij lukt het namelijk niet.
Vanaf mijn 120-voets jacht in de rustieke haven van Nice kijk ik hoe mijn vriendin probeert weg te rijden in mijn Ferrari F366 op weg naar de luchthaven van Nice alwaar mijn Learjet geparkeerd staat....
Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Als ik naar de luchthaven wilt, pak ik meestal m'n helicopterOp vrijdag 19 oktober 2001 11:19 schreef TheDjasp het volgende:
Vanaf mijn 120-voets jacht in de rustieke haven van Nice kijk ik hoe mijn vriendin probeert weg te rijden in mijn Ferrari F366 op weg naar de luchthaven van Nice alwaar mijn Learjet geparkeerd staat....
Maar ff ontopic:
Ik verdien nog maar een fractie van wat ik vorig jaar rond deze tijd verdiende met banners. Ik probeer het op te lossen met affiliate programma's enzo.
Ik haal er gelukkig nog wel de onkosten uit, en daar gaat het me eigenlijk op. Ach ja, het komt vanzelf wel weer goed
Nou da's dus duidelijk! Van banners moet je het echt niet hebben!Op vrijdag 19 oktober 2001 11:19 schreef TheDjasp het volgende:
Pfff dat ze zelf moet rijden, schandalig zeg.
Saved by the buoyancy of citrus
Hangt er van af wat voor site je hebt natuurlijk...
En waar je banners staan...
Wat is interessant, en welke doelgroep heb je.
Ik denk dat banners voor pay-sites (om 't maar ff zo te noemen) hun tijd wel hebben gehad, net zoals Download sites en game sites. De gebruikers van tegenwoordig weten wel waar ze moeten zijn denk ik...
Ayo!
En waar je banners staan...
Wat is interessant, en welke doelgroep heb je.
Ik denk dat banners voor pay-sites (om 't maar ff zo te noemen) hun tijd wel hebben gehad, net zoals Download sites en game sites. De gebruikers van tegenwoordig weten wel waar ze moeten zijn denk ik...
Ayo!
...Make every cut count, even if it is one frame...
Oeja.. voor je het weet doet ze een britneyPfff dat ze zelf moet rijden, schandalig zeg.
On-topic:
Ik geloof niet dat de bannermarkt ooit zal aantrekken, nu steeds meer adverteerders erachter komen dat het rendement op deze manier van marketeren niet echt geweldig is.
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook
Verwijderd
mijn klasgenoot heeft een SMS-site met zo'n PHP scriptje, hij verdient geloof ik 200 gulden, als het niet meer is, per maand ermee door bannerclicks.
komt omdat Banners niet gebruikt worden zoals ze gebruikt moeten worden.
waarom moet je er op KLIKKEN
pay-per-vieuw betaald te weinig, en is het net niet helemaal.
waarom gaat de AH (ik noem maar wat) niet banners op sites planten met "deze week in de aanbieding: Toiletpapier! 2 halen 1 betalen!)
dus laten we zeggen dat ze je 500,- per maand geven om hun aanbiedingen op jouw site te laten zien.
in de krant kan ik toch ook niet klikken
het klikken is alleen maar een EXTRA van een banner.
Ik hoop dat ze daar ooit nog eens achterkomen, dan zullen banners weer verkopen en zullen prijzen zoals bij een krant gelden kunnen (naja.. verhoudingsgewijs dan
)
ik denk dat je hier zelf ook iets aan kan doen door gewoon met de AH ofzo te mailen met zulke ideeën. ik ga het zelf zeker binnenkort met m'n nieuwe site proberen. Gewoon kijken wat mensen daar op te zeggen hebben. En in een verslagje verwerken ofzo...
Zo zie ik nu bijvoorbeeld de banner van smsbizz.com. Ik klik er niet op maar onthoud de naam toch = naamsbekendheid = eens zal ik gaan kijkenn, maar daar heb ik nu geen zin in.
pay-per-vieuw betaald te weinig, en is het net niet helemaal.
waarom gaat de AH (ik noem maar wat) niet banners op sites planten met "deze week in de aanbieding: Toiletpapier! 2 halen 1 betalen!)
dus laten we zeggen dat ze je 500,- per maand geven om hun aanbiedingen op jouw site te laten zien.
in de krant kan ik toch ook niet klikken
het klikken is alleen maar een EXTRA van een banner.
Ik hoop dat ze daar ooit nog eens achterkomen, dan zullen banners weer verkopen en zullen prijzen zoals bij een krant gelden kunnen (naja.. verhoudingsgewijs dan
ik denk dat je hier zelf ook iets aan kan doen door gewoon met de AH ofzo te mailen met zulke ideeën. ik ga het zelf zeker binnenkort met m'n nieuwe site proberen. Gewoon kijken wat mensen daar op te zeggen hebben. En in een verslagje verwerken ofzo...
Zo zie ik nu bijvoorbeeld de banner van smsbizz.com. Ik klik er niet op maar onthoud de naam toch = naamsbekendheid = eens zal ik gaan kijkenn, maar daar heb ik nu geen zin in.
Ja zit wat in,
Maar ik denk toch dat het er bij menig internetter al in zit gegrafeerd dat er moet worden geklikt op een banner, "want daar zijn ze toch voor..."
Als je een onderzoekje klaar hebt, post dan ff... Ben namelijk net bezig met een banner op detelefoongids.nl
Ayo!
Maar ik denk toch dat het er bij menig internetter al in zit gegrafeerd dat er moet worden geklikt op een banner, "want daar zijn ze toch voor..."
Als je een onderzoekje klaar hebt, post dan ff... Ben namelijk net bezig met een banner op detelefoongids.nl
Ayo!
Ik verdien gebruikers met m'n bannertje 
ik denk dat ik van 1 bezoekers al wel naar ben gegaan
ik denk dat ik van 1 bezoekers al wel naar ben gegaan
Andere kant van het verhaal is dat juist banners en het klikgedrag marketingtechnisch gezien erg interessant is. Kortom, het netto-resultaat is meetbaar. Iets wat je niet hebt met traditionele media.Op vrijdag 19 oktober 2001 11:44 schreef G-Spotter het volgende:
komt omdat Banners niet gebruikt worden zoals ze gebruikt moeten worden.
Maar dan ga je er vanuit dat het doel van een banner is om geklikt te worden. Dat is imho niet zo, het gaat voornamelijk om de naamsbekendheid.
Als je een banner van HP ziet heb je echt niet iets van, goh, laat ik eens een printer kopen. Maar je zult (als je maar genoeg banners van HP ziet) over een half jaar als je een nieuwe printer nodig hebt wel een HP kopen.
Als je een banner van HP ziet heb je echt niet iets van, goh, laat ik eens een printer kopen. Maar je zult (als je maar genoeg banners van HP ziet) over een half jaar als je een nieuwe printer nodig hebt wel een HP kopen.
Nou wat dat betreft is mijn visie toch wel anders.. voor diensten die alleen op inet vertegenwoordigd zijn geldt dat misschien, maar een merk vormen en identiteit meegeven doe je echt niet door banners imho. Dat is toch veel meer iets voor de traditionele media. Banners (mits goed gebruikt) kunnen wel degelijk bijdragen aan de verkoop van iets. Traffic genereren naar campagne-gerichte sites bijvoorbeeld met het achterliggende idee winkeltraffic te genereren en eventueel daardoor producten aan de man te brengen. Uit ervaring weet ik dat het ook nog kan werken. En dan heb ik het over auto's.Op vrijdag 19 oktober 2001 13:16 schreef CubicQ het volgende:
Maar dan ga je er vanuit dat het doel van een banner is om geklikt te worden. Dat is imho niet zo, het gaat voornamelijk om de naamsbekendheid.
Verwijderd
Ik heb er helemaal geen idee van, maar volgens mij werken banners dus echt wel. Ga maar kijken naar tv, en stel dat je elke dag 2 keer een reclame ziet van laten we zeggen SNICKERS dan koop jij de volgende keer op het station oid echt wel een snicker.. (sneller iig).
Internet > hetzelfde
Internet > hetzelfde
OK.. zet NU je monitor uit.. en vertel me dan eens welke banner boven aan deze pagina staat.
logt nu ook
Dat i s niet zo moeilijk, Gamespot Ibazar Maczine of kamerhuur, zijn de vaste banners, dat is geen kunst man.
vergeet jij niet kamernet.nl ??Op vrijdag 19 oktober 2001 14:11 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Dat i s niet zo moeilijk, Gamespot Ibazar Maczine of kamerhuur, zijn de vaste banners, dat is geen kunst man.
omdat ik volgend jaar ga studeren heb ik er nu toch wel eens op geklikt.. denk ik de tweede banner die ik hier ooit interessant heb gevonden, maar toen ze onderaan stonden keek ik er eigenlijk nooit naar..
Hmmz..
Er zijn zoveel mensen, met zoveel andere doelen op internet, dus ik denk dat bepaalde doelgroepen toch wel bereikt worden met een Banner...
Ayo...
Ja klopt wel... Ik heb er nog niet naar gekeken. Viel me ook niet op. Maar de ene internetter is de andere niet natuurlijk.Op vrijdag 19 oktober 2001 14:00 schreef TheDjasp het volgende:
OK.. zet NU je monitor uit.. en vertel me dan eens welke banner boven aan deze pagina staat.
Er zijn zoveel mensen, met zoveel andere doelen op internet, dus ik denk dat bepaalde doelgroepen toch wel bereikt worden met een Banner...
Ayo...
ja, ik kijk echt nooit naar banners hoor, ik negeer ze gewoon
(trouwens de laatste tijd block ik alle images van bannersites, dus zie ik ze sowieso niet, en als er dan wel eentje staat valt 'ie extra op natuurlijk)
(trouwens de laatste tijd block ik alle images van bannersites, dus zie ik ze sowieso niet, en als er dan wel eentje staat valt 'ie extra op natuurlijk)
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Dus je wist niet welke banner er OP DAT MOMENT stond, DUS had je de banner niet bewust gezien DUS dat proves my point...Op vrijdag 19 oktober 2001 14:11 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Kijk, het zal heus wel wat rendement opleveren, maar lang niet zoveel als veel adverteerders dachten, hoopten of werd beloofd. En nu de E-hype ballon is geknald EN veel bedrijven hun (ook traditionele) reclamebudgetten naar beneden bij stellen, denk ik dat voor de reguliere adverteerder de banner verleden tijd is.
logt nu ook
1 - Banners zijn om je naam bekend te krijgen..
Dus helpt zeker wel banners, want kamernet, en chatplaza .. al die namen "leer" je onbewust
2 - Die lange banners, flash dingen etc.. de adverteerders weten dat mensen irritant vinden..maar gaat erom dat je ze de banner irritant vinden, maar ondertussen kennen ze wel de naam van de banner = wat ze willen...
Zo zit ook met slogan als bv Gamma.. iedereen kent dat
Dus helpt zeker wel banners, want kamernet, en chatplaza .. al die namen "leer" je onbewust
2 - Die lange banners, flash dingen etc.. de adverteerders weten dat mensen irritant vinden..maar gaat erom dat je ze de banner irritant vinden, maar ondertussen kennen ze wel de naam van de banner = wat ze willen...
Zo zit ook met slogan als bv Gamma.. iedereen kent dat
Naamsbekendheid genereren uit banners is zeker geen slechte vorm, maar wanneer een adverteerder alleen uit is op naamsbekendheid zal hij dus hooguit per-view gaan betalen en niet per-click. Maar zoals ik al zei: op het moment dat de reclamebudgetten ernstig aantrekken (ga maar eens op een gemiddeld reclamebureau je oor te luisteren leggen) zal de bannermarkt nooit meer op het niveau uitkomen wat ze een jaar, twee jaar geleden was... maar dat is met meer dingen in de (internet)wereld.
Daarnaast, adverteerders gaan echt niet uit van het principe "Het maakt niet uit HOE ze over je praten ALS ze maar over je praten" om door middel van irritante banners meer naamsbekendheid te genereren. IMO zijn ze vaak niet eens op de hoogte van de irritatie-factor.
(Ik denk dat veel adverteerders door banner-plek-verkopers heel wat misleidende informatie door hun strot geduwd krijgen)
Maar goed, om een lang verhaal door een korte bocht te duwen: als ik banner-plek-verkoper was (daar zijn vast hele mooie termen voor) zou ik het gaan zoeken in tailor-made Direct-marketing banners.
Een banner speciaal voor jou, uitgezocht aan de hand van het profiel van je dat ze over je verzameld hebben (surf-gedrag, klik-gedrag). Dus voor Tweakers veel banners over Mobo's processoren en geen banners over de Viva en Libresse Ultra en voor Margriet-Online lezers precies het tegenovergestelde. (Wat dit voor gevolgen heeft voor de privacy en in hoeverre dergelijke informatie nu al wordt verzameld laat ik er maar verder buiten )
Daarnaast, adverteerders gaan echt niet uit van het principe "Het maakt niet uit HOE ze over je praten ALS ze maar over je praten" om door middel van irritante banners meer naamsbekendheid te genereren. IMO zijn ze vaak niet eens op de hoogte van de irritatie-factor.
(Ik denk dat veel adverteerders door banner-plek-verkopers heel wat misleidende informatie door hun strot geduwd krijgen)
Maar goed, om een lang verhaal door een korte bocht te duwen: als ik banner-plek-verkoper was (daar zijn vast hele mooie termen voor) zou ik het gaan zoeken in tailor-made Direct-marketing banners.
Een banner speciaal voor jou, uitgezocht aan de hand van het profiel van je dat ze over je verzameld hebben (surf-gedrag, klik-gedrag). Dus voor Tweakers veel banners over Mobo's processoren en geen banners over de Viva en Libresse Ultra en voor Margriet-Online lezers precies het tegenovergestelde. (Wat dit voor gevolgen heeft voor de privacy en in hoeverre dergelijke informatie nu al wordt verzameld laat ik er maar verder buiten )
logt nu ook
Pagina: 1