oke mijn mening met de opmerking dat alles IMHO gezien moet worden.
GoT was idealistisch opgezet, een forum voor en door hardware/software freaks.
Echter door het succes van het forum is het dat al lang niet meer, sterker nog de echte freaks zijn sterk in de minderheid, hun humor wordt ook niet meer begrepen heb ik het idee. Zelfs DPC wordt bevolkt door veel mensen die maar net de cliënt kunnen installeren. (niets mis mee hoor, maar het was voorheen ook een dedicated freaks only clubje)
Nu kun je er dus voor kiezen om iedereen die buiten de oorspronkelijke doelgroep valt het zo lastig mogelijk te maken, of je verbreed de doelgroep.
Het laatste is dus gebeurd, die één vind het jammer maar een ander is daar juist gelukkig mee.
Omdat de doelgroep veranderd, veranderd automatisch ook de sfeer/postgedrag, daar voel je je prettig bij of niet.
Ikzelf post hier wat minder (understatement) dan vroeger, maar dat wil niet zeggen dat ik het nu slechter vind, het is gewoon anders dan toen, maar gaat dat niet met alles zo ?
GoT wordt door mij nu hoofdzakelijk nog maar functioneel gebruikt, lurk tijd is vele malen groter dan voorheen.
Voor mijn vertier wijk ik nu uit naar andere fora, in de HK voel ik me nml niet thuis, misschien komt dat omdat ik het vergelijk met het vroegere GoT OF, en tja daar is de HK imho een slap aftreksel van.
Dus ik begrijp de gedachte wel van de topicstarter maar vind hem ook onrealistisch, in een gemeenschap van 100 mensen werkt het nu eenmaal anders als in een gemeenschap van 10.000 .
Dat in het laatste geval de regels strenger zijn lijkt me logisch omdat de sociale controle weg gevallen is die je in een kleine groep wel hebt.
oke ik sluit maar eens af