Toon posts:

Bios batterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ff een vraagje. Op m'n pa z'n mobo (ABIT PX5) hebben we laatst een nieuw batterijtje gezet, maar hierbij is het palletje afgebroken :(
Nu moet ik telkens wanneer de pc opstart naar de bios gaan om in te stellen dat er een 200 mhz processor inzit, de defaults zijn 150, die laat hij anders.
Weet iemand of je er een ander houdertje voor het batterijtje op kan zetten??
Alvast bedankt

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 09:58
Een ander houdertje zal wel niet gaan lukken, zit echt vast aan het moederbord en is niet zomaar eraf te halen. Als de batterij alleen los zit, zou je kunnen proberen om hem erin vast te lijmen. Die batterijtjes gaan zo lang mee dat het niet echt belangrijk is dat ie snel weer los moet.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
voorzichtig solderen.. desnoods koop je een cr2032 batt met draadjes en soldeer je die op de klemmetjes van je mobo, iig weinig risico dat het fout gaat..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Tape :?

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 02:16
Dat had ik ook met me ouwe moederbord en ik heb die baterij eerst in getaped en dat liet na een mandje ofzo weer los.

toen heb ik er met een ijzedraadje een nieuw clipje op gefabriekt en hij draaide weer als een zonnetje.

hoe het er nu mee gaat kan ik niet zeggen wat ik heb ehm al een tijdje gelden verpatst

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.