Toon posts:

PC boot niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht eerst dat het aan mijn harddisk lag maar dat is dus niet zo, die werkt wel gewoon in een andere PC, als ik op een andere PC mijn OS er op zet en dan die harddisk in mijn eigen PC plant dan boot hij dus niet en blijf ik een zwart scherm zien met een knipperende cursor.

Iemand een idee, b.v.d.

Verwijderd

Eeen beetje meer info over jou systeem graag.

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Inderdaad, info over bios meldingen, schijftype, mobo, proc, etc...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Tbird 1400, met een Gigabyte VIA266 mobo, 1 IBM Deskstar 15.3Gb en een Western Digital 10.2Gb, er is dus geen foutmelding alleen een zwart scherm, ik kan de schijven wel partitioneren maar ik ben er al achter dat het dus niet aan de schijven ligt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je je boot partitie wel op active gezet ????

Verwijderd

Topicstarter
Ja de boot partitie is active

Verwijderd

En wat gebeurt er als je van diskette boot?? doet ie het dan ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik van diskette of cd boot kom ik gewoon op de PC, alleen kan ik dus niet Windows aan de gang krijgen

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

fdisk /mbr al gedaan?

Oww w8 es ff, je hebt windoos ge-installed op een andere pc en hangt nu deze schijf in je eigen pc. Dat wil idd wel eens niet werken. FF clean maken die hdd en op je eigen pc het OS installen. Hij hangt waarschijnlijk op hardware-detectie.

Verwijderd

Topicstarter
Ook al

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat gaat niet, ik kan hem namelijk vanaf mijn eigen PC niet instaleren daarom had ik hem in een andere PC gegooid, Win98 wil helemaal niet instaleren (weet zo de melding niet meer), Win2k gaat bijna tot het eind en krijg dan een BSOD met een of andere VFAT error (lijkt op HD probleem, maar in een andere PC geen probleem.

Oh ja, bij het instaleren van Win2k geeft hij tussendoor ook fouten dat hij bepaalde bestanden niet kan kopiereen, maar deze HD en dezelfde CD in een andere PC is geen probleem.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan lijkt me jouw config gewoon het probleem, doe eens een bios upgrade, andes is misschien je ide-controller verrot. Het gaat zowiezo niet lekker werken hoor een win install van een andere pc gebruiken.

Wat je wel kunt proberen is:

HDD ff weer in andere pc, os opstarten en ALLE systeemapparaten in Win wegmieteren, dan afsluiten (niet herstarten) vervolgens met je eigen pc booten.

• neh
  • Laatst online: 08:22

neh

oververhitting of gaar geheugen?

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

In een andere PC de schijf voorinstaleren (tot de eerste reboot) gaat best. De drivers zullen niet meteen goed geladen worden, maar dat is een kwestie van de instalatie-CD bij de hand houden. ;)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Dat het aan het geheugen ligt heb ik ook gedacht, of aan de IDE controller, wel raar want proccessor, mobo en geheugen is pas nieuw

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

misschien ergens een irq conflict

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Nee zeker geen IRQ conflict