Toon posts:

AMD 1,4 GHZ niet te overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een ASUS A7V266 met een AMD 1,4 (AHJ.. -core)
Ik gebruik pc2100 geheugen.
Verdere specs onderaan de pagina.

Wat kunnen jullie me adviseren om hem te overclocken.

Ikzelf heb de multiplier al een paar keer geprobeerd aan te passen maar ik heb de juiste instelling nog niet kunnen vinden.

Kan iemand mij helpen

Verwijderd

wat voor bios heb je?

ik heb er ook een maar dan met een andere core @1566 ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Bios ???

Ja gewoon die van een Asus a7v266

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 13:24
het is mischien slim om hem te unlocken

maar je kunt ook je fsb hoger zetten en net zo lang prberen tot dat hij niet meer stabiel loopt en dan de laatste snelheid nemen waar hij het wel goed op doet

btw. ook met de core voltage kloten he.

Gr Mij

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is hij al unlocked maar voor het geval dat hij dat niet is, hoe moet je dat doen

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:37 schreef MF-Wicked het volgende:
volgens mij is hij al unlocked maar voor het geval dat hij dat niet is, hoe moet je dat doen
de l1-bruggen op de CPU met elkaar verbinden. Kan met een potlood HB of B. Gebruik de search voor meer informatie erover

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Hij is al unlocked, als je twijfelt na het instellen van een hogere klok snelheid kun je het controleren met Sisoft Sandra.
http://www.sisoftware.demon.co.uk/sandra/index.htm

Je kunt het ook gewoon zien als je boot, nadat je het veranderd hebt zal het boot scherm de ingestelde snelheid laten zien. De volgende keer dat de machine boot zal het niet meer zichtbaar zijn waarschijnlijk.

Probeer om in de BIOS de VCore op 1,85 te zetten en te booten op de standaard 1400 Mhz (10,5x133), probeer als dat succesvol is daarna de multiplier 1 stapje hoger te zetten. In plaats van de 10.5x multiplier, probeer nu dus 11x voor 1463 Mhz. En hoger in stapjes als dat lukt.

Als het systeem te warm wordt of de voeding trekt het niet, zal booten met de VCore op 1,85 volt niet lukken, en zal je eerst daaraan wat moeten doen. Succes !! 8-)

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Dondervogel 1.4 draaien op 11.5 x 137 = 1575 (58 graden normaal 61 stress) nogwat, loopt als een tierelier en stabiel, moet alleen nog wat aan de koeling doen. Had gisteravond wel iets raars want tijdens het spelen van een spel kwam mijn PC Probe naar voren en daar zag ik in de grafiek dat mijn 5 volt voor 2 a 3 seconden op 0 volt stond. Dat is nogal schrikbarend. Mijn configuratie is :

Asus A7V133 (KT133A chipset)
TBird (Standaard unlocked, AJIUHA nogiets core) 1.4 @ 1575
2 x Maxtor Diamond Max 60 Plus 40 Gig in raid 0
SBLive Value
Creative Geforce 2 GTS
300 Watt voeding
3Com 905B-TX netwerk
3 x Crucial 256 Mb 133 Cas 3 geheugen

Sisasoft score :

CPU :

4470 om 2184

Mem :

560 om 645

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 12:00 schreef ronaldmathies het volgende:
*knip*
kwam mijn PC Probe naar voren en daar zag ik in de grafiek dat mijn 5 volt voor 2 a 3 seconden op 0 volt stond. Dat is nogal schrikbarend. Mijn configuratie is :

*knip
Is dat een vraag ??
Dat PC-Probe van ASUS is een beetje gaar, soms geeft dat ding foutieve waardes aan ja. Probeer een ander programma te vinden, bijvoorbeeld MotherBordMonitor.
(Heb effe geen link, kijk op de frontpage www.tweakers.net )

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 14:53 schreef Hooi het volgende:

[..]

Is dat een vraag ??
Dat PC-Probe van ASUS is een beetje gaar, soms geeft dat ding foutieve waardes aan ja. Probeer een ander programma te vinden, bijvoorbeeld MotherBordMonitor.
We weten allemaal dat Asus-PcProbe een gaar proggie is, en dat je gewoon Motherboard Monitor 5 moet nemen. Ik heb dus de reutemeteut gedownload maar MBM5 geeft (hopelijk) ook een paar foute waarden aan. Mijn Athlon Axia 1ghz loopt op 41 graden stressed (met }:0 ) Ik hoop gewoon dat deze waarden een beetje kloppen want dan heb ik niet voor niks die 4 8cm's eringezet 8-)
Maar bij het koelen en overklokken zijn een heel stel casefans onmisbaar!!!
Pagina: 1