Beste mensen, ik weet het het is vervelend het is de zoveelste lcd topic maar ik kon er niks over vinden. Ik heb een 2e lpt printerport gekocht, de connector er af gesoldeerd, mooie ide er aan gehangen en vervolgens alles in mijn kast aangesloten op ut lcdtje volgens het standaard schemaatje met 2 potmetertjes. Zodra ik me pc aanzet, gaat het lcdtje netjes aan, met de eerte en derde lijn zwart, dat hoort dus ik blij, in W2k aangekomen, doet de winamp plugin niks (geloof me ik heb er een hoop geprobeerd) alleen met smartie krijg ik wat op mijn lcdtje, en dat zijn allemaal letters cijfers uitroeptekens etc. maar niet wat er op hoort. Komt dat doordat smartie geen 4x40 lcd ondersteund??? Ohja ik heb die io driver geinstalleerd dat moest he en in winamp heb ik uhm ook op lpt2 gezet maar helemaal niks. Ik heb de bedrading al tig keer gecheckt, KAN iemand alsjeblieft zeggen wat er aan de hand is.
Dit is WinAmp plugin die gebruik:
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/LCDPlugin_v0.5pre2.zip
Meer informatie over de plugin kun je hier vinden:
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/
En de Plugin werkt er goed.
<edit>Typos</edit>
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/LCDPlugin_v0.5pre2.zip
Meer informatie over de plugin kun je hier vinden:
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/
En de Plugin werkt er goed.
<edit>Typos</edit>
Verwijderd
Weet niet welk schema je gebruikt hebt, maar de 4x40 die ik hier meestal voor bij zie gaan zit een fout in, als het die gene is met veel rood/blauw er in en rechts onder een blokje met pin nummers en waar ze heen moeten, moet je het blokje rechts onder aanhouden *NIET* de tekening want daar zitten pin 10 en 14 (!?ofzo?) omgewisseld. Overigens als ie wel beel geefd maar allerlei troep is er ook nog wel een kansje dat er een van je datalines los/omgedraait zit.
Als je je schema wilt controleren kijk maar op mijn siteje hoe ik het gedaan: http://home.hccnet.nl/bja.droppers/
staat je paralelle poort wel op EPP?
en niet op ECP of ECP+EPP?
dat hoor ik wel vaker dat misgaat
en niet op ECP of ECP+EPP?
dat hoor ik wel vaker dat misgaat
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Das dus het probleem ik heb een PCI 2e parallele port, ikwee niet wat het is ecp epp of spp, ik heb er geen idee van, ik kan hem ook niet instellen, z'n io adres hangt af van welk pci slot ik uhm indruk, en ik denk dat dat het probleem is dat die winamp plugin geprogrammeerd is op een standaard io adres van een lpt 278 ofzo, maar daar zit ie dus niet op. PLS HELP hebben jullie naast winamp plugin nog wat anders desnoods een soort test proggie zodat ik weet dat ie helemaal in orde is en het echt aan de io ligt??
P.S area nogwat ik check je site ff tnx
P.S area nogwat ik check je site ff tnx
Das dus het probleem ik heb een PCI 2e parallele port, ikwee niet wat het is ecp epp of spp, ik heb er geen idee van, ik kan hem ook niet instellen, z'n io adres hangt af van welk pci slot ik uhm indruk, en ik denk dat dat het probleem is dat die winamp plugin geprogrammeerd is op een standaard io adres van een lpt 278 ofzo, maar daar zit ie dus niet op. PLS HELP hebben jullie naast winamp plugin nog wat anders desnoods een soort test proggie zodat ik weet dat ie helemaal in orde is en het echt aan de io ligt??
En area ik heb je site al doorgespit en de fout in het schema was ik ook al van op de hoogte. Knowledge is Power he?? maar ja nu is er dus niet genoeg knowledge
Zijn er nog mensen met suggesties/software.
En area ik heb je site al doorgespit en de fout in het schema was ik ook al van op de hoogte. Knowledge is Power he?? maar ja nu is er dus niet genoeg knowledge
Zijn er nog mensen met suggesties/software.
Ok mensen ik heb ut een en ander gechekt aan de hand van smartie. Mijn LCDtje werkt op port c468, dan krijg ik wel allemaal rare tekens erop die heen en weer schieten, maar dat komt waarschijnlijk doordat smartie geen 4x40 lcd ondersteunt. En ik denk dus dat de winamp plugin op lpt2 geen port c468 heeft ingesteld staan, kan iemand dat bevestigen??? En is er dan niemand die zo'n lcd aan een 2e lpt poort heeft hangen ???? Ben ik de enige???
Als jij mijn proggie wilt gebruiken... dan moet je ff wachten op de nieuwe versie (is in de maak)
Nieuwe versie heeft ondersteuning voor 4x40, en de poort waarop je LCD zit is in stelbaar (je kan de poort gewoon in hex. instellen).
Maar je zou je display ff kunnen testen door em aan LPT1 te hangen.. en te kijken of ie het dan doet.. weet je tenminste of het aan je display ligt of niet
Nieuwe versie heeft ondersteuning voor 4x40, en de poort waarop je LCD zit is in stelbaar (je kan de poort gewoon in hex. instellen).
Maar je zou je display ff kunnen testen door em aan LPT1 te hangen.. en te kijken of ie het dan doet.. weet je tenminste of het aan je display ligt of niet
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
JA dat zou ik ook heel graag doen waren het niet het feit dat ik er geen connector op heb zitten maar gewoon bruut op de kaart gesoldeerd heb. Blijft het tenminste netjes intern
dus ik kan niet testen op lpt1 kijk heel erg uit naar je nieuwe smartie dan maar. Ok
Pagina: 1