Crosscable CAT3 of CAT5??

Pagina: 1
Acties:

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb hier een netwerkje met 2pc's verbonden door een crosscable.
Nu heb ik 2 Realtek 10/100 kaartjes, allebei op FULL 100 ingesteld maar ik haal maar 800/900 k/sec.

Ik kan aan mn crosscable niet zien of ie cat3 of 5 is,
Als ie cat3 is geeft windows dat uberhaupt wel aan dat je netwerk 100mbit p/s is? dat is namelijk wel het geval.

edit:

M'n server is een p1 133/64 Windows nt4 server..
Ik hoor ook geluiden dat het daar aan kan liggen?
Als ik 2mb per seconde haal ben ik tevreden, kan iig met 12x van mn server fikken

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Windows weet niet of je Cat3 of Cat 5 gebruikt :)

Das de kwaliteit van de kabel, maar, bij 100Mbit ALTIJD Cat5 gebruiken....

suc6...

• Puntslash
  • Niet online
Ok, ik zal eens ff een cat5 kabeltje tevoorschijn toveren vandaag, misschien dat het helpt :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Cat 3 kan ook op 100mbit maar dit is niet ideaal. Op een kort stukje mag je eigenlijk geen snelheidsverlies meten (kort stukje is minder dan 15 meter). Je merkt het wanneer je veel errors op een kabel krijgt, dus veel packet herzendingen. Cat3 is bijna niet meet te krijgen want de fabrikagekosten van cat5 zijn nagenoeg hetzelfde. Maar krijg je de mogelijkheid neem dan (altijd) cat5 kabel. (liefst STP >:) )

Meh ...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

STP man die shielded zooi is niet alleen 2x zo duur, maar voor een gewone thuissituatie compleet onnodig. Het buigt ietwat moeilijker (dikker) en die paar kbit extra die je ermee wint.. maar als je geld over hebt.. be my guest..

Localhost is where the heart is

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Je hebt ook nog FTP, met folie erom, das ook wel goed spul. UTP voldoet hier goed, maar ik ken genoeg situaties waarbij FTP of STP vereist is (denk maar aan een ruimte waar veel zware machines staan met bijbehorende magnetische straling)

• Puntslash
  • Niet online
STP, FTP is allemaal wel leuk
Maar ik moet ook gewoon met UTP 100mbit kunnen halen (ok, misschien niet echt 100 maar iig sneller dan 10)

Ik heb nu een cat5 cross er tussen hangen, maar nog steeds 800/900k/s

Wat kan er nog meer een rol spelen?
Systeem? (p133/64)

Ik vind het echt raar..

Verwijderd

Ligt je kabel niet langs dingen die storing kunnen veroorzaken, zoals elektrische apparaten of andere bekabeling. Die storing kan er namelijk voor zorgen dat er veel packet loss is en dat betekent dus veel snelheids verlies.
Pagina: 1