probleem met accu panasonic M5

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
Hoi, ik heb het volgende probleem: ik heb een panasonic m5 vhs videocamera met daarin een 12volt accupack. Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt. Gister wilde ik hem gebruiken, dus ik pakte de accu, stopte hem in de cam, geen reactie. Ik sluit dus de accu aan op de lader, geen reactie, charge-lampje bleef uit.

Ik belde de vorige eigenaar, hij vertelde dat dat kwam omdat hij de accu's helemaal leeg had laten gaan voordat hij de cam voor het laatst opbergde (hele tijd geleden) volgens hem kon dat geen kwaad, maar ik moest niet opkijken als het 24!! uur duurde voordat de accu vol was.

Vervolgens lees ik in het boekje dat je accu's NOOIT en te NIMMER leeg op moet bergen, altijd vol!!! Maar ik geef die kerel het voordeel van de twijfel, dus de accu's zitten al sinds gister avond 6 uur in de lader. Ik heb om 12 uur nog even getjekt, ze deden niet, het lampje van de lader ook niet.

Nu sta ik dus 2 uurtjes geleden op, en ik kom mijn woonkamer inlopen, BRAND HET LAMPJE VAN DE LADER!!! Ik dus meteen accu's proberen, nopez... maar het lampje brand nu wel continu als ik ze aan de oplader hang.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit type accu/camera/lader en weten jullie of het inderdaad wel goed komt? of moet ik die kerel mijn geld terug vragen of nieuwe accu's eisen (160 piek/stuk, oei)

alvast bedankt, PM

oh ja, de cam werkt op normale voeding perfect, ik heb de accu en lader doorgemeten, accu spanningsloos, lader staat spanning op.

Laten we lekker link gaan doen...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Tjoh een M5 lekker klein he >:) maar wel prima plaatje !!!

Accu's helemaal leeg halen is geen enkel probleem ALS je ze direct weer oplaad !!! Leeg opbergen is niet handig... Ook al zou je accu nog een beetje opladen echt goed zal ie nooit meer worden.. ;(

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• PM
dus ik kan filmen met deze accu's wel vergeten?

dan zal ik die kerel maar nieuwe accu's of mijn knaken terug eisen.

PM

ps, m5 is inderdaad niet klein, maar dat hoeft toch ook niet? is om interviews op te nemen, als je dan met een handycam aankomt kijkt men je ook raar aan :-)

• Baklap

Baklap

Op vrijdag 19 oktober 2001 10:14 schreef PM het volgende:
dus ik kan filmen met deze accu's wel vergeten?

dan zal ik die kerel maar nieuwe accu's of mijn knaken terug eisen.

PM

ps, m5 is inderdaad niet klein, maar dat hoeft toch ook niet? is om interviews op te nemen, als je dan met een handycam aankomt kijkt men je ook raar aan :-)
Nee joh van de grote was ook maar een geintje... Het was een tijdje geleden een goede cam. Ik heb ze veel gebruikt samen met de M7 (S-VHS)... prima dingen.

En idd staat beter met een grote cam... ;)

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Ik had gister ook een vaag probleem met m'n phone!!! En daarom ben ik nu gewoon mobiel telefonisch niet meer bereikbaar en mogelijk duik ik onder. Mijn telefoon is namelijk gisteren volgens mij getroffen door een nieuw soort van terrorisme.

Ik verdenk de rechterhand van Osama Bin Laden, ook wel gezien als de mogelijke nieuwe leider van het Al-Queda netwerk indien er iets gebeurt met Osama Bin Laden. Het betreft de broer van Bin Laden. Kort voordat mijn telefoon getroffen werd door de nieuwe vorm van terrorisme stond er namelijk in mijn display "Accu Laden", daarna piepte hij nog een aantal keren, en daarna deed hij helemaal niets
meer!!!

• PM
zou ik een poot hebben om op te staan als ik geld terug of nieuwe accu eis? heb ding tweedehands via marktplaats.

• Baklap

Baklap

hmm tja... niet geschoten is natuurlijk altijd mis maar... kans is niet groot. Ik zal eens snuffelen in de oude doos mischien weet ik nog een redelijke accu te vinden. Geen belofte alleen een poging ;)

• PM
TNX!

maaruh, als je iets koopt,dan ga je toch een overeenkomst aan om iets te ruilen voor geld. ik heb dus geld geruild voor een cam en 2 accu's. de accu's doen het niet, dus ik wil geld terug, of 2 andere accu's?

ik zal de rechtswinkel eens bellen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Ik weet niet wanneer je die accu's nodig hebt, maarre: voordat je begint te steigeren is het mischien wel een goed idee om die accu's eerst enkele keren volledig op te laden en dan weer helemaal leeg te laten lopen. Als je dat een keer of 3-5 doet en de accu's zijn nog steeds niet goed, kan je altijd nog gaan miepen. Maar de kans is groot dat je door dit te doen weer een hoop nieuw leven in je accu's blaast!

• PM
bedankt voor de tip! zal het proberen.

PM

Pagina: 1