Moh
Ik ben bijna klaar met mijn eindopdracht voor powerbuilder: het maken van een receptenboek.
Ik krijg helaas een foutmelding
Het zit zo: op een window staat 2 datawindow controls met daarin een datawindow. In het ene datawindow zitten de ingredienten die bij een recept horen, en in het andere datawindow zitten alle overige recepten.
Je moet door te dubbelklikken op een ingredient in het datawindow met alle overige recepten dat ingredient over kunnen zetten naar het datawindow met de ingredienten die bij het recept horen (je voegt zo dus een ingredient toe aan een bestaand recept).
Dit is mijn script voor het dubbelclicken op dat datawindow:
[code]
Doublelicked for dw_andere_ingredienten%recept
Integer li_nieuwe_rij
String ls_ingredient
ls_ingredient = dw_andere_ingredienten%recept.GetItemString(row, "naam")
li_nieuwe_rij = dw_ingredienten%recept.InsertRow(0)
dw_ingredienten%recept.SetItem(li_nieuwe_rij, "gebruikt_ingredient", ls_ingredient)
dw_ingredienten%recept.SetItem(li_nieuwe_rij, "gebruikt_aantal", 1)
dw_ingredienten%recept.SetItem(li_nieuwe_rij, "gebruikt_recept", "st_recept.Text")
dw_ingredienten%recept.Update()
commit;
dw_ingredienten%recept.Retrieve()
dw_andere_ingredienten%recept.DeleteRow(row)
[/code
dw_ingredienten%recept = het datawindow met de ingredienten die in het recept zitten
dw_andere_ingredienten%recept = het datawindow met alle overige recepten
Kan iemand mij de goede richting op wijzen???
Ik ben bijna klaar met mijn eindopdracht voor powerbuilder: het maken van een receptenboek.
Ik krijg helaas een foutmelding
Het zit zo: op een window staat 2 datawindow controls met daarin een datawindow. In het ene datawindow zitten de ingredienten die bij een recept horen, en in het andere datawindow zitten alle overige recepten.
Je moet door te dubbelklikken op een ingredient in het datawindow met alle overige recepten dat ingredient over kunnen zetten naar het datawindow met de ingredienten die bij het recept horen (je voegt zo dus een ingredient toe aan een bestaand recept).
Dit is mijn script voor het dubbelclicken op dat datawindow:
[code]
Doublelicked for dw_andere_ingredienten%recept
Integer li_nieuwe_rij
String ls_ingredient
ls_ingredient = dw_andere_ingredienten%recept.GetItemString(row, "naam")
li_nieuwe_rij = dw_ingredienten%recept.InsertRow(0)
dw_ingredienten%recept.SetItem(li_nieuwe_rij, "gebruikt_ingredient", ls_ingredient)
dw_ingredienten%recept.SetItem(li_nieuwe_rij, "gebruikt_aantal", 1)
dw_ingredienten%recept.SetItem(li_nieuwe_rij, "gebruikt_recept", "st_recept.Text")
dw_ingredienten%recept.Update()
commit;
dw_ingredienten%recept.Retrieve()
dw_andere_ingredienten%recept.DeleteRow(row)
[/code
dw_ingredienten%recept = het datawindow met de ingredienten die in het recept zitten
dw_andere_ingredienten%recept = het datawindow met alle overige recepten
Kan iemand mij de goede richting op wijzen???
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]