Ik heb zelf twee geluidskaarten: een SB-life en een terratec DMX. Ik heb een tijdje mijn DB50XG op die kaart gehad, totdat ik hem in mijn Korg NS5R module had ingebouwd.
Ik heb redelijk wat probleempjes gehad met de DMX, omdat dat ding van mij er niet tegen kan als deze een IRQ moet sharen met een andere device. (mischien is dat bij die nieuwere kaarten opgelost, aangezien Exirion zei dat zijn Terratec niet zo moeilijk deed met IRQ's sharen.). Tegenwoordig heb ik de problemen met die kaart opgelost. Ik heb een tijdje zelfs een 3e soundkaart erbij gehad; een antieke awe32. ik heb in het verleden ooit die kaart gecombineerd gehad met een gravis ultrasound en een music quest MPU401-kaart; moraal van het verhaal: maak je niet al te druk over problemen geven. met een portie klooiwerk lukt het altijd wel. lukt het niet, kan je altijd hier posten of je lokale pc-guru vragen
Je zou in principe de line-out van de nieuwe kaart kunnen voeren aan de line-in van je sb-life, of andersom natuurlijk (ik vindt dat mijn DMX aanzienlijk minder ruist dan mijn sb-life bijvoorbeeld; alhoewel ik er wel bij moet vertellen dat ik een van de eerste sb-life kaarten heb die creative heeft gemaakt) Wat je imho beter kan doen is ergens goedkoop een mixertje vandaan weten te toveren: altijd handig als je ooit eens een soundmodule op te kop weet te tikken of een of andere synthesizer... Bovendien, als je al een goedkope soundkaart koopt voor de DB50XG, dan wil je de geluiden van deze wavetable ook opnemen. (lijkt me?) In dat geval is het handig iets te hebben (zoals een mengpaneeltje dus) met een standaard mix out, een master out/tape out, etc, om het zaakje goed aan te sluiten.