Ligt het aan mijn geheugen dat als ik de FSB op 107Mhz instel dat de pc dan fucking instabiel wordt, of ligt het aan de K7T pro?
Helaas kan ik ook hier niet mij fsb hoger zetten... het moederbord is eigenlijk gemaakt voor 133 MHz geheugen, alleen ik ken nog niemand die dat gelukt is zonder instabieliteit..... helaas! Tijd voor een nieuw moederbord
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Betekend dit dat als ik er een proccessor inprik die op 133Mhz (de FSB natuurlijk)draaid dat het wel werkt?Op vrijdag 19 oktober 2001 09:20 schreef freaky20 het volgende:
Helaas kan ik ook hier niet mij fsb hoger zetten... het moederbord is eigenlijk gemaakt voor 133 MHz geheugen, alleen ik ken nog niemand die dat gelukt is zonder instabieliteit..... helaas! Tijd voor een nieuw moederbord![]()
Waarschijnlijk zit de via kt133 chipset er op en die kan gewoon weg geen fsb aan van 133 de A versie daar integen kan dat wel.
Ik kan mijn msi pro2 kan ik op 114mhz fsb krijgen maar dan is hij niet lang stabiel
gr mij
Ik kan mijn msi pro2 kan ik op 114mhz fsb krijgen maar dan is hij niet lang stabiel
gr mij
Ik heb hetzelfde mb met een amd 750. Ik kon hen eerst ook niet over de 105 mhz krijgen. Mijn probleem was dat ik de 3modules op cas 2-3-3 had staan als ze op 3 staan kom ik tot de 109, maar 107 loopt toch stabieler. Helaas kan ik de multiplier niet aanpassen met dit board wat best zonde is.
Het licht voornamelijk aan je geheugen. Probeer anders het geheugen op 100 mhz te draaien maybe dat dit wel helpt.
Het licht voornamelijk aan je geheugen. Probeer anders het geheugen op 100 mhz te draaien maybe dat dit wel helpt.
Ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben. Ik zit met een 800 en 105 was het matje. Zie homepage voor specsOp vrijdag 19 oktober 2001 09:31 schreef Da_Redman het volgende:
[..]
Betekend dit dat als ik er een proccessor inprik die op 133Mhz (de FSB natuurlijk)draaid dat het wel werkt?
Binnenkort ergens een 133 fsb lenen en kijken of het dan lukt.
Het lijkt wel of alles geschikt moet zijn voor 133.
Je multplier verhogen lukt wel he
Succes
Greetings Fireman
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Met de K7T PRO kun je ALLEEN de FSB overklokken, GEEN multi's.
Als je geluk het komt je FSB tot 110
En NEE, geen 133 Mhz support.
Lees eens documentatie van je moederbord, voordat je besluit om hem te kopen.
Zoek eens op GOT naar K7T PRO......
***zucht***
Dit is al ZO vaak langsgekomen.
***zucht***
Hebben we het over een MSI (daar ga ik wel vanuit)Op vrijdag 19 oktober 2001 14:05 schreef KillerAce_NL het volgende:
Met de K7T PRO kun je ALLEEN de FSB overklokken, GEEN multi's.
***zucht***
Ik heb een K7T Turbo en ik heb het zelfde. Athlon 800 op 100MHz en de fsb opvoeren is 105 het matje.
***zucht***
Ja ik heb mijn manual gelezen!
Op 100 en op 133.
Ik denk dat het aan de CPU ligt. Een cpu van FSB 100 laat de rest ook op 100 draaien en een CPU van FSB 133 laat de rest ook 133 draaien.
Uiteraard alles in verhouding zoals de pci/agp etc.
Greetings Fireman
Hij heeft het over de K7T PRO (idd MSI)
Jij hebt:
K7T Turbo, ondersteunt WEL 133 FSB CPU's.
En de limiet qua overklokken van FSB heeft niets met je CPU te maken, alleen maar met je chipset. de via KT133 en 133a zijn nou eenmaal niet zo tolerant qua fsb overklokken.
Jij hebt:
En de limiet qua overklokken van FSB heeft niets met je CPU te maken, alleen maar met je chipset. de via KT133 en 133a zijn nou eenmaal niet zo tolerant qua fsb overklokken.
Dus het ligt niet aan de fsb van de cpu 800 op 100 etc.Op vrijdag 19 oktober 2001 14:53 schreef KillerAce_NL het volgende:
Hij heeft het over de K7T PRO (idd MSI)
Jij hebt:
maar aan de chipset.
Okee dan weer wat geleerd
THx Killerace
Greetings Fireman
Pagina: 1