Event Id Errors

Pagina: 1
Acties:

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik ben bezig met een Windows 2000 advanced server
alles draait goed alleen ik krijg nog steeds foutmeldingen die ik er niet uit krijg het zijn er 3 :(

1 daarvan is Event ID 11 met de melding :

The NTP server didn't respond

de 2e is een 5781 met de melding

Dynamic registration or deregistration of one or more DNS records failed because no DNS servers are available.

de 3e is een 34 met de melding

The driver disabled the write cache on device \Device\Harddisk0\DR0.

op de site http://www.eventid.net/ zie ik geen concrete |:( oplossingen. Veel van de fouten ( nou ja fouten) heb ik doormiddel van die site opgelost.
Ik raad het ook zeker aan voor beginnende gebruikers om die te gebruiken. Het heeft mij een hoop geholpen.

Graag jullie reactie

Ja je weet het niet

Verwijderd

Kijk even op www.technet.com daar heb je bijna alle antwoorden als je maar goed zoekt..

greetingz Arne_F

• wdulli
bedankt alvast hoop dat ik hiermee het kan oplossen
Event id.com gaf wel wat er fout was maar geen echte oplossing

groetjes

Wouter

Ja je weet het niet

• wdulli
Nee sorry daar wordt ik ook niet veel wijzer van
heb er een paar bij gekregen door exchange 101 foutmeldingen maar die zijn niet zo erg

Ja je weet het niet

Verwijderd

eventid: 11

Heb je een ntp server ingesteld, en zo ja, laat je firewall het toe om udp 123 te gebruiken?
Als je geen time server heb ingesteld krijg je deze melding, aangezien een AD forest in sync moet zijn om in te loggen. Zo niet, en een workstation heeft 5 min. verschil krijg je geen access, zodoende syncen de windows2000 machines altijd voor inloggen of dmv restart van de Windows Time service

eventid: 5781
Check of de DNS zone dynamic updates accepteer, de juist dns servers ingesteld staan (meestal is secondary leeg, wat erg vertraagt en dit soort meldingen kan opleveren). Het kan ook zijn dat als je bijv. een 2de nic voor internet heb deze zich niet kan registreren, wat logisch is. zet hier op dan ook Ddns uit.

Eventid:11
Windows 2000 DC's willen geen write cache, ivm dat als je server crashed of je een power failure hebt, je AD stuk is. Als het na een reboot weer gebeurt, heb je waarschijnlijk hardware cache (raid controller of zo) aan staan. Kijk ook even in device manager op de disk properties of na een reboot, en de eventlog zegt dat hij hem uit gezet heeft, of hij daadwerkelijk uit staat, Vaak als je een raid controller hebt niet zo, ivm hardware cache